Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Helena Beat

Av Soof - 26 juli 2011 18:47

 

När var senaste gången jag skrev ett inlägg om vad som hänt i livet? 70 år sedan? Nej, men Italieninlägget var det senaste, vilket var några veckor sedan. Haha, bra där. Aja, det är väl dags att catch up lite.


Har varit mestadels med Potto. Har stuckit och kollat på Pirates of Caribbean, den senaste för att veckan efter se den sista Larry Potta-filmen. Vi tog och kollade på Larry Potta en vecka efter all hysteri, man vill ju ha bra platser i salongen. Larry Potta var inte sååå bra. Well, bra vad den, men inte jättebra som många tycker, det var bara för att den var så känslig som gjorde den bra. Anyway, jag hade inga vidare förväntningar; filmen gick att genomskåda, man visste vad som skulle hända härnäst, en av anledningarna till varför den inte var så bra som de andra filmerna.

Pirater i Caribbean var lika epic som vanligt. Love it. That's all. Men dåligt att Knightely  och Bloom är borta.


Har annars inte gjort något speciellt. Varit i stan och shoppat upp alla pengar, lallat runt här och där och chillat. 


Men! Snart, i början av augusti, ska jag och Potto iväg till Paris, Frankrike. Vår lilla tågluffsdröm går inte att genomföra ännu. Vid närmare planering och råd så inser vi att tre länder inte funkar. Vi valde Venedig, Paris och Amsterdam. Tyvärr kommer det att kosta väldigt mycket och allt kommer inte att gå smoothly. Så för att spara på pengarna och problem så valde vi bara att resa till Paris. Min moster finns där och det finns mycket att göra i staden. *hosthostdisneylandmotiverarmighosthost*. It's gonna be "funfunfun". Tråkigt att tågluffen blev en vanlig resa...   WEEEEELLLL I've been in Paris before, men då var jag liten och kommer inte ihåg mycket... But I'm back! 23457 years later.


Off topic: Yes, jag har game:at rätt mycket, har klarat av Wind Waker sen flera veckor bakåt, samt fixat 50+ shine sprites, under sammanlagt några få dagars djurande. 


Oh yes! Almost forgot! På måndag ska jag, morsan och Potto på en fet opera där Pottos farsa är med i! Överklasslyx, haha. Inte för att jag är speciellt intresserad av opera, men det finns flera själ till att gå på detta. No cameras allowed.  


Oh, one more thing. (Kommer på en massa minnen när tiden går). Gah! För någon vecka sedan, en vacker kväll... Fridfullt och lugnt... BANG!.. BANG!... "VAFAN GÖR DE DÄR UPPE?!?!" (trodde grannen ovanför höll på), sa jag till Potto som var närmaste människan hos mig. Efter några bankningar så satt båda tysta och glodde på varandra med oroade miner. Bankandet fortsatte. Jag som bott i min lägenhet i 4048 år har aldrig hört något liknande ljud. Jag gick ut för att checka med resten av familjen om de hört desamma. Yes, jag springer på Gänk under vägen och han säger att det är några män som bankar sönder grannens dörr!!!!!


HOLY COW!! Otto kommer ut efter att jag ropat på honom och alla tre ungar står och stalkar genom kikhålet. En massa män som är civilklädda står och bankar sönder grannens dörr!! Holy shit! "Vi ringer polisen!" We did. Potto snackade och sa att några snubbar försöker bryta in sig i grannens lägenhet. Jag och Potto satt småstressade och var rädda att vi skulle bli nästa offer. Ärligt talat så var det lite spännande om vi skulle "fånga" ett gäng inbrottstjuvar, som vi trodde de var.
Sen sa jag att Potto skulle säga till 112 att gubbarna sa att de var poliser, för jag hörde de säga det. And then, in the end så var det bekräftat att det var polisen och ambulans som var på plats för att grannen var sjuk.

Min Ghaddafigranne som inte öppnade dörren.

 
 
Ingen bild

Josefine

26 juli 2011 23:55

När kommer du hem från den resan?

Soof

28 juli 2011 21:32

11:e är jag hemma. :)

 
Ingen bild

Josefine

28 juli 2011 23:07

Scheisse..
Vi kommer ju inte hinna träffas något på lovet!?! :'( .

Soof

31 juli 2011 18:36

Jo, då :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soof - 14 april 2015 20:12

Än en gång har jag flyttat. Denna gång gick jag från Blogger till WordPress, endast p.g.a. att Bloggerappen suger bajs till frukost.   SAMMA NAMN, NY PLATTFORM. Alla inägg från Blogger har exporterats till WordPress, so no worries there.    S...

Av Soof - 10 november 2014 01:24


Som nämnt innan, flera inlägg tidigare så har jag bytt bloggplattform, och använder nu Blogspot. Adressen är ändrad till denna nu, klicka på länken:    !!! www.soofsofia.blogspot.se !!!     ...

Av Soof - 9 mars 2014 18:11

I HAVE SOMETHING TO TELL YAW ALL!    JAG BYTER/TESTAR EN NY BLOGGPLATTFORM OCH DET VERKAR SOM ATT JAG INTE KAN FLYTTA DENNA BLOGG?    Så... Tack bloggplatsen som fan för alla dessa år. Minst tre års dokumentation ligger här... Basically min g...

Av Soof - 7 mars 2014 13:34

Har ju laddat ner bloggplatsen-appen till iPoden and this is amazing! Nu kan jag blogga lite mer frekvent då det går betydligt snabbare än att sätta sig vid datorn, föra över bilder och därifrån börja blogga. Sitter och väntar i 30 min på att min...

Av Soof - 6 mars 2014 23:01

Jag är en mobilenthusiast. Och jag älskar min mobil. Älskar Xperia och Android. Och smart launcher, som jag anvönder. Är den bästa launchern jag mött på! Självklart har man varierat och haft andra men jag trodde aldrig jag skulle gå tillbaka till Sma...

Ovido - Quiz & Flashcards