Alla inlägg under maj 2012

Av Soof - 26 maj 2012 19:01

Emotional chaos last night. Skulle dra och klubba men bestämde oss för att dra till vår bar istället. Hängde där i några timmar med Diana, Islam, Shakir och Axel. Ca. kl 1 am trängdes vi i bilen och åkte till Flottsbro och träffade andra och grillade. Mitt i mörkret HAHOHO. Jag samlade på mig 7 myggbett över mina ben och ett på fingret. Fingret! Islam blev kaos och vid ca 3-4 am tog vi oss hem. We are fine now. 


___________________________________

21.00 / 21.01 11 maj. 24 hrs. 


I'm falling 23/5-12


Tsm: 22.44, 25 maj-12.


 

Av Soof - 19 maj 2012 09:51


With my lovely friend


Ehe, jag kommer inte ihåg deras namn


Jag och min idjut


Cp-pose med benen med idjuten  


Igår var en galen tid!


Jag började eftermiddagen med att åka iväg med "Seuman", my dear friend, till en kyrka för att umgås med folk och göra lite aktiviteter med andra ungdomar. Vi kom sent och jag var tvungen att dra vid 20 tiden. Så jag stannade där i ca. 30 minuter eller en timme och fick inte uppleva allt de skulle göra.


Efteråt åkte jag raka vägen för att möta upp några peeps. För att dra till "våran" krog vi alltid drar till. Väl där chillade vi, tog några drinkar och jag, ofc, blev redan snurrig efter en dricka, men jag fortsatte med en till typ. I don't remember. Det kom lite fler folk senare och vi snackade och hade det trevligt. 


Vid mitt klimax var jag som galnast. Ca. 30 min på toa. Jag dansade som en idiot med min idiot, sprang varannan minut till DJ:en och önskade bättre musik, för det verkligen sög! Men hon hade ingen house music. -.- Som värst så ställde jag mig på bordet och dansade, (oh God, why) men som tur så fanns min idiot där för att ta hand om mig. "Ey, security tittar på dig" och så drog han ner mig från bordet. HAHAH, whyy God, whyy?! Awkward. *Puke*

Av Soof - 17 maj 2012 23:29

 

09.30 am at donkie


Idag har jag av någon okänd anledning totalt varit hög. Jag vet inte varför. Kanske för att jag varit trött och sovit lite. 


Jag träffade KK kl 09:00 i stan, varför så tidigt? Fråga inte. As you can see så kunde jag inte sova ut, utan jag sov lika mycket som om det vore en skoldag. Vi åt donkenfrukost och ouff, så underbart med the "hastagsen", hash brown. 

Sammanlagt så umgicks vi i ca 9 h, en hel dag dvs. Vi dansade till Greyhound på min mobil och gjorde allmänt awkward saker i stan. Vi åt en massa skit och köpte en massa skit också. Jag vet inte. Det var kul. Och det roliga fortsatte på kvällen på fb, min och hennes random kommentarkonversationer. Jag vet inte ens om folk finner det roligt, nej, not really, men jag sitter och skrattar min rumpa av mig när jag läser allt. Not sure.

Av Soof - 13 maj 2012 13:33



"Januari, Februari, Mars

Du börjar året 2012 där kärleken är väldigt påtaglig för din egen del. Du måste lugna ned den extrema besattheten och kraven eftersom i en nära framtid för ditt förhållandes skull eftersom det kommer att bli en tuff period fram över. Alla de som har en hälsosam och seriös relation bör använda denna tid som ett tillfälle att avreagera alla sina klagomål och genom detta ge ny energi till förhållandet. Februari månad kommer att bli en svår månad, klagomål, besvikelse och missförstånd kommer att finnas mella många par som är tillsammans med en Vädur. I några extrema situationer kan detta tillomed leda till att en relation avslutas helt. (2 Feb).


April, Maj, Juni

I den första delen av dessa tre månader kommer du att inse vilka misstag du gjort. Undvik därför att bli engagerad i alla former av sexuella relationer med en vän eller ologisk och hemlig relation. Att bli uppslukad av kärlek leder ingenstanns för din del som Vädur. De som befinner sig i en seriös relation kommer inte ens att tänka tanken på att riskera något under denna tiden på året. Solförmörkelsen under Juni månad kommer att vara destruktiv för Väduren, så hitta ett sätt att ha trevligt och roligt på. Detta är också en tid då du kan rätta till dina misstag som är relaterade till dina kärleksrelationer."


Källa: http://upinmytree.wordpress.com/2012/01/15/vadurens-karlekshoroskop-2012/

_________________________________


MÅNADSHOROSKOP FÖR VÄDUREN, MAJ 2012:


"Den 15 mars börjar problemen. Venus (kärlekens, pengarnas och skönhetens planet) inleder en retrograd fas, sombetyder att planeten, från vårt perspektiv på jorden rör sig baklänges. När Venus väl är retrograd börjar du omvärdera din relation till andra människor. Du skulle vilja göra dig av med sådana människor som du endast tycker fjäskar för dig, men inte riktigt bryr sig om dig. Du funderar ganska mycket också över ditt eget värde och du skulle vilja hålla dig till de människor som ger högst värde. Samtidigt finns det en risk att du faller för smicker från falska människor. Gamla vänner, bekanta och älskare kan kontakta dig för att se hur du har det. Du kan också köpa saker som inte är så bra, men som verkar bra. Rådet är att inte förhasta sig och låta bli att fatta beslut angående relationer fram till den 27 juni när Venus avslutar sin retrograda rörelse. Risken är att du förlorar vännerna som verkligen bryr sig om dig samtidigt som du inleder relationer med fel människor. När Venus är retrograd bör du helst inte heller kasta dig in i kärleksaffärer med människor som du inte känner eftersom risken är att relationen inte håller, att du blir förälskad i människor som verkar bättre än de är och att du till slut känner dig lurad och sviken."


Källa: http://twice.se/astro-manadshoroskop-maj-2012-vaduren.html

________________________

(Jag förväntar mig inte att du ska förstå allt som står här nedanför.) This is my own notes.

Varför är allt så sant? 


Och nu då? Maj månad, vädur + vädur = ?. Jag har ett logiskt scenario i huvudet om hur spådomarna kommer att ske.


Jag pratade med mina andra vädursvänninor, de går igenom liknande.

Efter allt som har hänt så känner jag att jag måste bygga upp en mur, en vägg mellan mig och andra människor. Folk är dumma i huvudet medan jag var naiv och la ner allt helhjärtat. Det går inte att lita på folk. När hände detta? Sedan jag blev 18 år. Den magiska siffran. Det har knappt gått en månad sedan jag blev 18 men så mycket har hänt under dessa tre veckor, TRE veckor! (side note: festat i 4 olika klubbar och besökt 2 olika kroger/barer) Folk kom och gick, vissa stannade. Och jag har svikit mig själv några gånger. Men jag ångrar ingenting! Aldrig! För genom dessa upplevelser så lär man sig alltid någonting nytt och på det här sättet utvecklas man. 


Jag har börjat läsa självbiografin "den långa vägen ut ur helvetet" med Marilyn Manson igen. Senaste gången var i nian, då jag hade en annan syn på livet. En renhjärtad, pure, oskyldig, naiv syn på livet. Två år senare, med mer erfarenhet av livet så läser jag boken igen och ser allt från ett annat perspektiv. 


Jag har en tendens att lätt glömma och förlåta folk. Genom att göra detta så lever man ett väldigt fritt och bekymmerlöst liv. Med detta så kunde jag vara konstant glad. Jag var glad genom att tänka på det här sättet. Men detta gjorde mig dum och naiv. Jag slutade tänka på folks handlingar och varför de gjorde som de gjorde. Varför skulle jag? Det skulle bara medföra negativa känslor om jag skulle hold grudges and shit on them och hata de. Så jag börjar se den riktiga världen nu. Men jag måste ha en balans mellan utmaningarna och friheten. Tänk klokt. Wisely.


Jag är tacksam för skolans fria atmosfär och tacksam för världens fula tryne. Med detta så kommer jag att utvecklas väl och se saker från flera perspektiv. Gud.

__________________________


Första gången var en läxa och med läxan, misstaget, kom lektionen. Livet har en tendens att ge läxan innan lektionen.

Andra gången var det inte ett misstag längre, utan ett val. Men med det valet kom ännu en läxa. Det kommer nya saker hela tiden!

_____________________________


Lately har jag varit ett kaozbarn om nätterna. I fredags åkte jag från ena sidan av SL kartan till andra, fram och tillbaka, hit och dit. Och kom hem tidigt på morgonen, strax innan 7 am. Vanligtvis blir jag aspigg av alkohol där jag bara behöver sova 4h för att sedan vakna och vara helt pigg hela dagen, men just den här gången var det motsatsen. Jag somnade väl omkring 7 am och gick upp ca. kl. 16-17. Totally passed out. Och jag kände absolut inte för att gå och klubba samma kväll som planerat, inte för att jag inte hade energi, utan andra anledningar. :P Jag skulle som planerat plugga kemi men failade hårt. Jag mådde så dåligt fysiskt och psykiskt att jag slutade dagen med att ligga och läsa Manson biografin till kl. 23 för att somna om på kuppen. 6 h vaken den dagen. Fail.


___________

Jag känner att jag går åt det hållet jag inte vill, åt det hållet jag aldrig velat gå, det skulle inte vara bra för mig. Men jag är ändå attraherad dit. Till det förbjudna och farliga, där skräcken ligger, en utmaning. Men också för att se in i en värld som jag haft ganska negativa tankar om. En värld där jag vill sätta mig in i för att få nya tankesätt och förstå dem. Relatera. 

Don't judge me. Jag gör mitt bästa för att vara försiktig, men ibland vill jag veta mina gränser och ofta sätter jag mig i situationen för att uppleva gränsen men också för att se om jag kan pusha det ännu längre. 

__________________________


Enda sedan jag var liten så har jag alltid haft samma mål i livet. Samma "syftet med livet är...". Och det är det alla snackar om, men aldrig gör. De flesta bara existerar. - Att leva livet -

Att leva livet för mig innebär att övervinna alla sorters rädslor. Genom detta utvecklas man som person. Det är ju en utmaning att övervinna en rädsla. Och det är därför jag attraheras till det farliga. Till skräcken. Riskfyllt liv indeed. Men livet är inte roligt utan utmaningar och rädslor som man måste övervinna. Jag vill inte ha ett lugnt liv där jag sitter och dricker te med vänninorna runt ett bort och pratar om hur gott det är att kombinera ett kex och en bit ost. Adrenalin är vad jag vill ha. Crazy shit. Därför tillåter jag mig själv att gå in i denna nya värld, för att se nya synsätt och komma ett steg närmare till var i världen jag tillhör. För just nu känner jag mig som en alien. 


"Maybe some women aren't meant to be tamed. Maybe they need to run free until they find someone just as wild to run with them." - Carrie Bradshaw


CHECK MAH TUMBLR ;D http://abandonedfreak.tumblr.com/


I saw a guy puke on the sub. Han hade ätit något rött. Tomatsoppsfärgat var det. Jag skrattade åt honom. :( Karma's gotta hit me again. 

Av Soof - 9 maj 2012 21:23

  27/4-12


Dayymmmnnn!!! Jag har inte uppdaterat på 40 år! Så vad har hänt i livet? 

Våren är on och off men när solen väl skiner och man kan gå utan jackan så är livet fantastiskt.


Jag måste erkänna en sak. Jag har blivit något jag förut hatade i folk. A party slut, hoho. Enda sen jag blev 18 har jag klubbat och festat varenda helg, nej det är inte the concern, utan att jag druckit är det värsta. För det tar på hälsan. But you know what? I don't care om det nu. Jag har så j*vla kul varje helg att det inte går att tacka nej. Jag har träffat så många nya människor och livet, seriöst, leker. Jag har också börjat ändra stil till lite mer samhällsacceptbla färger, d.v.s icke "emo". Muähähäh, det är väl pga klubblivet som jag ändrar mig för. Ne, men I enjoy the new style. Oh, jag har inte nämnt detta, men jag har ändrat hårfärg också, har färgat bort det röda och har nu "ombre hår", gult på topparna (blekta) men målet är vitt så jag ska bleka det en gång till senare. Love it.


På fredag blir det träff med någon speciell (I) och på lördag blir det crazy partying all night long igen!

Av Soof - 2 maj 2012 23:20
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards