Alla inlägg under februari 2011

Av Soof - 28 februari 2011 23:20

Idag umgicks jag med tjejorna. It was really nice and awesome! 

Först träffade jag Almish kl. 13 i T-Centralen, sen åkte vi tillsammans till hennes ställe. Medan jag satt på tåget till Almish och sms:ade med henne så fick jag veta att Sauma skulle ta med sig sin lillebror! Asså whaaat?! Jag har inget emot lillbrorsan eller Sauma herself men vem tar med sig sitt syskon när man ska umgås med sina polare? It felt really weird... 


Efter tjugo år så kom äntligen the Sauma's och Diana. Vi stack till Almas boning och småchillade en stund. Hon har fantastiska husdjur! En otroligt söt, helsvart hund (Chelsea, vackert namn) and then we have the kittie! Omg, sooooo fluuffy and soooft! Anyway, vi stack efteråt och bowlade i centrum för ett grymt billigt pris. Och som vanligt så bröts min tumnagel av, har glömt bort att fila den. I should do that now. *filafilafilafila*. Filmjölk. 

Sen stack vi och käkade på en pizzeria och jag, för första gången på tusen år fick äta min favoritpizza: salami. Yes, bara salami. Salami, ost och brödet. The basic stuff iz always thuh best. Men jag har alltid haft en crush i salamipizzor sen jag var tiny.

Efteråt var the Sauma's tvunga att åka hem, så vi tog farväl och hoppades att de inte skulle dö på vägen hem (???). Sen var det bara tre kvar. Vi stack till duh cheap Lidl och köpte godis och snacks. Jag fick med mig en massa cancer- diabetes- och fetmabomber när vi gick ut. Omg... detta bara peppar mig ännu mer till att längta efter våren så jag kan dra ut och springa bort allt fett jag samlat på mig under vintern, som en björn. 

Det var mörkt och nu vandrade vi hemåt till Almish igen för att avsluta dagen med att glo på två filmer. Den ena var Knife Edge. Personally så tycker jag att det är en ren kopia av The Shining. Och för att inte vara negativa i hjärnan när vi avslutar dagen så sluta vi med att kolla på She's the Man. Unfortunately så hann vi inte kolla hela för nu behövde jag och Diana dra hem. Men annars var filmen fett bra! Behöver kolla klart den någon gång. 


Det tog visst mer än en timme sammanlagt för mig att ta mig hem, men who cares, jag kom hem helskinnad i alla fall. På roslagsbanan satt jag ensam med lurarna på och lyssnade på Justin Bieber - Somebody to Love och började sakna Potto grymt mycket. Kunde inte stå ut med det så jag började läsa boken vi måste läsa på svenskan: Populärmusik från Vittula (hoppas jag stavade rätt där). It's kind of funny and interesting, men lite jobbig att läsa då man måste läsa den.


När jag nämnde om ordningen på filmerna så kom jag att tänka på ett scientific program jag såg idag innan jag åkte iväg. Det handlade om att man kunde ändra the mood/ the personality för ett kort tillfälle. Det var ett par tvillingar som var väldigt lika varandra i allt och de fick genomföra stuff under dagen. De började med att lyssna på musik. Den ena på musik som gav en gladare känsla och den andra motsatsen. Sen fick de titta på filmer, den ena på en komendi och den andra mera sorglig o.s.v till slut så skulle de båda dra och shoppa och det visade sig att tvillingen som utsattes för negativa vibbar under dagen inte kände för att köpa så mycket stuff som den andra tvillingen som var så glad and shit under hela dagen, hon köpte en massa. Resultat var att man kunde ändra folks mood/ personlighet för en kort tid. Something. Det här stycket var off...


ANYWAAAAYYYY, har ätit så jäkla mycket gott (ohälsosamt) idag att jag snart sprängs av mitt fett. När jag kom hem blev det god tacos och nu sitter jag här med en fet påse bakom mig med med skitsaker i. 


Men to conclude hela dagen så har den varit suuuperawesome!!!


Imorgon ska jag simma med Aramia. Wish me some luck...


Hemma hos Almish, innan bowlingen.


   During...I mean i början av the bowling.

Av Soof - 27 februari 2011 19:26

  

the joker and the thief of the night

Av Soof - 27 februari 2011 14:51
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Soof - 26 februari 2011 18:00

När var den senaste gången jag fick uppleva en dag som idag? Gud vilken skön dag det har varit. Har bara tagit det lugnt och inte gjort speciellt mycket. Jag har seriöst saknat dagar som idag, efter allt slit och stress så förtjänar jag en chilldag där jag får lata mig på mitt egna sätt. Har fått tillfälle att genomföra några av mina favoritsysslor som jag en gång i tiden kunde göra på fritiden, något jag inte fått göra på tusen år, in this case: leka med smink, wohoo!


Imorgon är det söndag = Guds vilodag. Då ska jag också vila mig ännu en dag, sen är jag redo att flyga ut och träffa Almish, Diänuh och Aramish på måndag. Hurrhurr... Om Diana ska sova över hos Almish så gör jag också det. Aramia, that bitch (jk), vill däremot inte, trots att jag har försökt att övertala henne lite     but that's okke.


Seeeen på torsdag jeg ska treffa Potto som kommit hem från sin skidsemester uppe i nordpolen. Då vi ska röka mykket bajs hos honom.   


Och så måste jag of course träffa Josefino också!!


Jag är så glad att jag överlevde vecka sju och åtta. Att titta tillbaka och bara skrika "In yo' face!". Tusen uppgifter och prov strömmade in och nu står man här, färdig med nästan allt. Nåja, det är långt ifrån slut på tortyren, efter lovet bombas man igen. Sen får man vänta på påsklovet och till sist.... SOMMARLOVET!!! - Italien, Sonisphere, flygballong och tågluffa är planerade/möjliga big events jag måste genomföra i sommar, ge mig bara pengar så gör jag allt. 


-

Av Soof - 23 februari 2011 20:45


  • Snart är det lov! Bara två dagar kvar! 
  • Hade spanskaprov idag. Nej, prata inte om det.
  • Inte chill i skollivet ännu, har idrottsuppgiften att göra... och titration labben, GAAHH!! Vill inte göra... orkar inte... 
  • Ska kanske "tågfluffa" (tågluffa) i Europa i sommar. YEZZ!
  • Har varit jättehälsosam denna vecka... Åt en 300g chipspåse igår på några timmar... och idag köpte jag ytterligare mera chips + godis.
  • VART F*N ÄR VÅREN?! Jag måste ut och springa innan jag dör av mitt samlade fett i kroppen! Jag känner mig så himla tung, slö, seg, äcklig och bajsig av att inte få gå ut och röra på mig! Jag längtar.
  • Slösade bort en timme efter skolan för att sitta och lyssna på någon föreläsning idag... Alla var tvungen att gå för att de tog närvaron. It waz about some woman.. with somethingsomething leadership something. Zzzzzz........zzzzzzZzzzzzzzZZZZZzz...........z...


Av Soof - 20 februari 2011 17:01

Jag planerade inte alls att bleka mitt hår idag. Det bara kom under dagen att jag kände för att bleka det. Någon gång var jag tvungen att göra det. Jag hade en bild men datorn ville visst inte spara skiten så jag orkar inte ladda upp någon bild på det blekta håret. Ska bleka det igen om en månad.


Fyller år om exakt två månader! Skulle inte alls ha tänkt på det om inte Potto nämnde det igår.


Oj, nu är vi redan inne i det sista stjärntecknet, Fiskarna. Tiden rushar som in i h-vete.


So guess vad det var för paket jag fick idag? Var inte så svårt att gissa. Ännu en "neocube"! Och denna är då från eBay som jag beställde för kanske två veckor sen. Om jag bara visste att jag skulle få den idag så hade jag nog väntat med att köpa den svarta kuben under veckan... Sorry, kunde inte hålla mig längre.


   Silvrig "neocube"


Jag gillar den här färgen mer, originalfärgen. Jag beställde en order som gav fyra extra bollar. Just in case om jag tappar bort någon.




   Svarta och silvriga

Av Soof - 19 februari 2011 21:21

*(sofia_dragonball (fav, viktigt), sooofslipknot, aries_twenty: "blogginlägg")*


   

What a day, what a night.






Kul och läskig fredag --> lördag.

Första gången- det blev bra, det blev bättre. 

Let's keep the memories bejbe.

Av Soof - 17 februari 2011 19:06

Någon har visst skaffat sig en "Neocube"! 

Såg Oskar (finally, nu vet jag att han heter Oskar och inte Anton) ha en i onsdags och blev så ivirig att skaffa en, so I did... Även om jag väntar på ännu en kub från eBay... Nåja, två stycken av en fantastisk vara skadar inte.


   "Neocube"


___________________________________________


Ska man gå på Sonisphere...?

Ovido - Quiz & Flashcards