Alla inlägg under juli 2011

Av Soof - 31 juli 2011 19:29

Tycker denna lista är så onödig till bloggen att jag inte orkar fullborda det. Skriver ut allt bara.


day 01 – your favourite song
day 02 – a song that describes you
day 03 – a song that makes you happy
day 04 – a song that makes you sad
day 05 – a song that reminds you of someone
day 06 – a song that reminds you of somewhere
day 07 – a song that reminds you of a certain event
day 08 – a song that you know all the words to
day 09 – a song that you wanna dance to
day 10 – a song that makes you fall as
leep - 
Samantha James: Rise (Har jag sömnproblem är det denna som gäller.)
day 11 – a song from your favorite band -
 Slipknot: Dead Memories
day 12 – a song that reminds you of a special time - 
Mindless Self Indulgence: Straight to video
day 13 – a song that is a guilty pleasure - 
Jag har ingen. Är öppen med allt. 
day 14 – a song that no one would expect you to love - 
Jag har ingen aning! Men kanske denna: "Amy Winehouse: Valerine"
day 15 – a song that makes you calm - 
De flesta Amy Winehouse låtar.
day 16 – a song that you used to love but now hate - 
De flesta Tokio Hotel låtar.
day 17 – a song that you hear often on the radio - 
Lyssnar inte på radio. Annars skulle det vara alla jobbiga Bandit Rock låtar.
day 18 – a song that you wish you heard on the radio - 
Foster the People: Helena Beat
day 19 – a song from your favorite album - 
Har inget favoritalbum, men: Lady Gaga - Beautiful, Dirty, Rich
day 20 – a song that you listen to when you’re angry
 - Lyssnar aldrig när jag är arg, men: Slipknot - People = Shit
day 21 – a song that you listen to when you’re happy - 
The Hampster Dance song
day 22 – a song that you listen to when you’re sad - 
Beror på: No Doubt - Don't Speak
day 23 – a song that you want to be played at your wedding - 
Justin Bieber: Somebody to love
day 24 – a song that you want to be played at your funeral - 
Will always be: Slipknot - Before I Forget
day 25 – a song that makes you laugh - 
Rick Astley: Never gonna give you up
day 26 – a song that you can play on an instrument - 
Oasis: Wonderwall
day 27 – a song that you wish you could play - 
Eric Johnson: Cliffs of Dover
day 28 – a song that makes you feel guilty - 
Fattar ente.
day 29 – a song from your childhood -
Dunno originallåten men: Refrängmelodin på Jennifer Lopez "On the Floor" låt.
day 30 – your favourite song at this time last year - 
David Guetta: Sexy Bitch ft. Akon

Av Soof - 31 juli 2011 18:37

  

Jag suger som vanligt på att updatera bloggen...


Änywäy. Den 3:e augusti, alltså på onsdag så åker jag och Potto iväg till Paris! "Lajk o-mah-gahd!". Vi ska bo hos min moster i Paris i en vecka, så gratis boende och käk! (Well, vi ska ju inte äta hemma hela tiden. Restaurang kommer! Ett måste)  = Mycket pengar över till nöjen. I'll be back den 11:e.


Jag kommer nog ha internet under resan, så förhoppningsvis kan jag slänga in några inlägg i slutet av dagarna, då minnet är fräscht. 


Längtar soooom fan efter resan! För jag reser med Potto och så älskar jag att flyga och maten på planet är f*n så gott! xD 

__________________


Övrigt: Har klarat ut Super Mario Sunshine! Känns som att jag redan skrivit det...? Nej? Aja, tog väl sammanlagt mindre än en veckas djurande, det var pretty easy. 

I morse funkade Twilight Princess helt randomly! But then... Dog den... Skivan kunde inte läsas av... -.- Gosh. 

____________________


NÅÅJJA!!! Imorgon blir det opera på kvällen sen dagen efter är det packning och sen....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WHIIIIIIIIIEEEEEEEEEE!!!!!!!!!

Av Soof - 28 juli 2011 21:32

day 09 – a song that you wanna dance to



Av Soof - 26 juli 2011 18:47

 

När var senaste gången jag skrev ett inlägg om vad som hänt i livet? 70 år sedan? Nej, men Italieninlägget var det senaste, vilket var några veckor sedan. Haha, bra där. Aja, det är väl dags att catch up lite.


Har varit mestadels med Potto. Har stuckit och kollat på Pirates of Caribbean, den senaste för att veckan efter se den sista Larry Potta-filmen. Vi tog och kollade på Larry Potta en vecka efter all hysteri, man vill ju ha bra platser i salongen. Larry Potta var inte sååå bra. Well, bra vad den, men inte jättebra som många tycker, det var bara för att den var så känslig som gjorde den bra. Anyway, jag hade inga vidare förväntningar; filmen gick att genomskåda, man visste vad som skulle hända härnäst, en av anledningarna till varför den inte var så bra som de andra filmerna.

Pirater i Caribbean var lika epic som vanligt. Love it. That's all. Men dåligt att Knightely  och Bloom är borta.


Har annars inte gjort något speciellt. Varit i stan och shoppat upp alla pengar, lallat runt här och där och chillat. 


Men! Snart, i början av augusti, ska jag och Potto iväg till Paris, Frankrike. Vår lilla tågluffsdröm går inte att genomföra ännu. Vid närmare planering och råd så inser vi att tre länder inte funkar. Vi valde Venedig, Paris och Amsterdam. Tyvärr kommer det att kosta väldigt mycket och allt kommer inte att gå smoothly. Så för att spara på pengarna och problem så valde vi bara att resa till Paris. Min moster finns där och det finns mycket att göra i staden. *hosthostdisneylandmotiverarmighosthost*. It's gonna be "funfunfun". Tråkigt att tågluffen blev en vanlig resa...   WEEEEELLLL I've been in Paris before, men då var jag liten och kommer inte ihåg mycket... But I'm back! 23457 years later.


Off topic: Yes, jag har game:at rätt mycket, har klarat av Wind Waker sen flera veckor bakåt, samt fixat 50+ shine sprites, under sammanlagt några få dagars djurande. 


Oh yes! Almost forgot! På måndag ska jag, morsan och Potto på en fet opera där Pottos farsa är med i! Överklasslyx, haha. Inte för att jag är speciellt intresserad av opera, men det finns flera själ till att gå på detta. No cameras allowed.  


Oh, one more thing. (Kommer på en massa minnen när tiden går). Gah! För någon vecka sedan, en vacker kväll... Fridfullt och lugnt... BANG!.. BANG!... "VAFAN GÖR DE DÄR UPPE?!?!" (trodde grannen ovanför höll på), sa jag till Potto som var närmaste människan hos mig. Efter några bankningar så satt båda tysta och glodde på varandra med oroade miner. Bankandet fortsatte. Jag som bott i min lägenhet i 4048 år har aldrig hört något liknande ljud. Jag gick ut för att checka med resten av familjen om de hört desamma. Yes, jag springer på Gänk under vägen och han säger att det är några män som bankar sönder grannens dörr!!!!!


HOLY COW!! Otto kommer ut efter att jag ropat på honom och alla tre ungar står och stalkar genom kikhålet. En massa män som är civilklädda står och bankar sönder grannens dörr!! Holy shit! "Vi ringer polisen!" We did. Potto snackade och sa att några snubbar försöker bryta in sig i grannens lägenhet. Jag och Potto satt småstressade och var rädda att vi skulle bli nästa offer. Ärligt talat så var det lite spännande om vi skulle "fånga" ett gäng inbrottstjuvar, som vi trodde de var.
Sen sa jag att Potto skulle säga till 112 att gubbarna sa att de var poliser, för jag hörde de säga det. And then, in the end så var det bekräftat att det var polisen och ambulans som var på plats för att grannen var sjuk.

Min Ghaddafigranne som inte öppnade dörren.

Av Soof - 26 juli 2011 18:40

day 08 – a song that you know all the words to


Jag tror inte att jag fortfarande gör det idag, men jag har knarkat den.



Av Soof - 25 juli 2011 17:42

day 07 – a song that reminds you of a certain event



Av Soof - 23 juli 2011 18:06

day 06 – a song that reminds you of somewhere


Knarkade denna när jag var i Thailand sommaren 07. Känslofylld sommar.



Av Soof - 22 juli 2011 03:41

      

Ovido - Quiz & Flashcards