Alla inlägg under juni 2013

Av Soof - 23 juni 2013 23:58

 


Jag sitter i en virvel av mörker. Det är någonting inom mig som gör mig deppig. Det är som ett moln som svävar över mig, när som helst kommer tankarna ifatt. Jag känner mig deppig för att jag inte har något fast mål i livet. Jag är beroende av att ha något mål att gå mot. Jag kan inte sitta helt mållös. Vem kan? Vem orkar virra runt i livet utan mål? Folk kommer och går, få stannar. Jag visste sen tidigare att studenten är inget att fira, unless you already have a set goal afterwards. Men jag har ingen aning om var jag ska ta vägen nu. Antingen händer det eller det andra, eller kanske det. Jag vet att detta är tillfälligt, jag kommer veta var jag hamnar i mitten av sommaren när vi får besked om vilka skolor som tagit emot en. Men jag är så säker och inställd på att jag inte kommer komma in på mitt första val. It's gonna be heartbreaking, men det är verkligheten. Men gud, vad jag vill in på mitt första val. Så otroligt mycket! I want it soooo bad!!!!! So bad, att jag är villig att lämna alla skolor, take a year off och plugga till HP, bara för att få komma in där. Jag var okej med att flytta ut, till en annan stad för att plugga i ett universitet i Sverige, no prawbrem. Men... Nu i efterhand så inser jag att jag inte vill ha ngt annat än mitt första val. Även om det är samma program och allt så vill jag inte ha någon annan skolas namn i mitt CV. Mitt första val skulle vara fantastiskt till utlandsjobb också. PLEASE, GODDAMMIT! Make it all work!


Jag är inte redo för vuxenlivet. Jag vill aldrig sluta plugga. Jag vill fortsätta plugga tills jag dör. Detta är vad jag är van vid! Att sitta på skolbänken och skriva uppsatser dagen innan inlämningsdagen! Hela mitt liv so far har bestått av denna rutin. 


Men... Det kanske är bra, om det händer, att man får a year off, och så får man höra fler saker om den skolan jag ville in på... Hm..? det programmet jag sökte kanske inte är ngt för mig...? HA. Ha.. ha.. a.. What a joke. I'm so goddamn passionate om det program jag sökt till. Om jag sökte rätt i nian till natur på IEGS så är detta också a pretty damn säkert val. Vi får se hur det går. Men usch, som jag oroar mig. Varför...? För att jag inte får det stödet jag borde få från en viss person... Sluta trycka ner mig...


Fuck it. Jag kommer göra allt för att nå mina drömmar, oavsett vad folk säger och tycker. Så länge jag är säker i mig själv, vilket jag är (jag har en plan), så kommer jag göra allt för att nå mitt mål. I'll get there, you'll see! In one way or another! Come at me brah! Jag får styrka av att bli nedtryckt av folk. It gives me motivation to stick to my dreams.

Yay

Av Soof - 23 juni 2013 23:37

Tagen i närheten där jag bor. Ingen redigering. Klicka för större bild.

 


Det här är sista inlägget jag hinner skriva innan jag åker till Vietnam på tisdag (25e). I'll be back den 25 juni tror jag. 


Slutade jobbet under veckan. Wow, vad tiden går snabbt! Jag minns hur jag kände strax innan studenten: "Jag måste ta mig igenom perioden där jag jobbar innan jag åker till Vietnam.. " Och nu är jag här! Det känns som att man kände allt igår, seriöst! Så snabbt som tiden går! Det är riktigt, riktigt skrämmande. Anyway, slutade jobbet och det var sorligt att sluta. Kände desamma när Miljonjakten tog slut. För er som inte fattar denna känsla så är den desamma som när skolan slutar. Man bara längtar tills jobbet ska ta slut, för man orkar inte. Sen när det väl slutar, no matter how much you've hated it, så kommer man ändå sakna det. Saknade personalen, alla människor man såg varje dag. Men allt har an end.


Annars har jag inte gjort speciellt mycket. Jag känner mig bara hembunden, vill inte gå ut så mycket. Däremot träffade jag "Nachos" idag. Hade en mysig dag, visade honom "min tunnel" och sen gick vi rund och pratade. I tunneln hade en speciell dörr öppnats. :D Hade aldrig varit där inne förut men vi utforskade hela stället. Det var lite fuktigt där inne, luktade fuktigt sten, men det var bara ett "berg" där inne. Inget speciellt fanns där, bara rör. Däremot hade det såklart varit folk där innan, graffiti + en plats där det föreställde en kampingplats. It was dusty in there. Själva tunneln hade också blivit rensat från det där fula "vardagsrummet". Förut låg det soffor, bord, madrasser, etc. Nu är det borta, men det finns stearinljus och ett vitt nät på spåret. Den där dockan som hängde förut är nere på marken, en docksäng är upphängd, det där f.d spöke är replaced med ngt annat som är fulare. 

Av Soof - 15 juni 2013 15:16

 


Har jobbat som publik i TV-programmet Pengarna på Bordet! Sverige denna vecka och ska börja med PPB Danmark imorgon söndag. Denna vecka har varit jobbig och stressig på flera sätt. 


För det första så måste jag klaga lite på jobbet (haha, who doesn't?). Man måste stå så himla länge så det är utmattande! Första dagen var värst, men lyckligtvis så vänjer man sig direkt vid andra dagen. Första dagen gick jag med Malin, kul att få hänga en hel dag med henne. Senaste dagen jag jobbade (i onsdags) så hände det väldigt oväntade och roliga grejer från deltagarna! Kan tyvärr inte avslöja pga en tystnadsplikt. Men det är roliga grejer! Säsongen ska börja första veckan av Oktober (v. 40 sa de), på TV4. 


Annars har jag också lidit av ett myggbett, vad jag trodde det var, då det kliade samma kväll jag var ute i lördags förra veckan... Oh.. Förra veckan....... Crazy shit hände den kvällen! Anyway, detta "myggbett" visade sig växa, bli mörkrött och lite lila!! Ett enormt område på mitt ben samt två vårtliknande spots någon cm från det här stora, röda området. Well, jag led av Borrelia. 


Innan jag visste vad jag led av så hade jag gjort mig mentalt redo att leva med ett ben och en käpp för resten av mitt liv. Men gick till Vårdcentralen dagen efter och fick Penicillin på direkten. Har tagit det i 4 dagar nu och mitt ben är okej, men måste fortsätta dricka i 10 dagar så alla bakterier försvinner for sure. Men det var hemskt, mitt ben var jättesvullet att jag verkligen kände av spänningen. Det sjuka är att jag inte vistat i skogen eller någonstans där fästingar härjar. Har bara varit hemma och i stadsmiljöer de 40 åren jag levt hittills. Sen har jag insjuknat. Trodde det var allergi först, men hösnuvan fortsatte i flera dagar, jag fick till och med en liten feber som snabbt gick ner med en Alvedon, och jag misstänker att detta är från Borrelia. Stress, stress, under hela veckan pga detta ("This time I have to amputate it for sure! O_O")


Sen bestämde min X. Neo sig för att bli attackerad av en boot loop. Boot loop är när (oftas) en rootad/flashad mobil fastnat och startar om sig under processen innan den kommer fram till menyn. Innan jag visste vad problemet var så var jag ju grymt stressad. Insåg att jag inte kunde leva utan en smartphone... Sorgligt sagt. Jag hade redan börjat planera pengarna om hur och när jag skulle köpa en ny mobil, haha. Och dessa nya skal jag nyss köpte, jag måste sälja vidare de. Hade planerat allt för hur jag skulle ersätta min kära X. Neo. Men när jag fick reda på problemet så var det ju ingen biggie. Gjorde snabb research och fixade problemet på nolltid. Däremot trodde jag att jag förlorat all data på mobilen, lyckligvis var allt back up:pat (ovetandes) (appar & dess innehåll). Så nu är mobilen Återhämtad och tack vare the factory reset så har jag kunnat rensa en massa onödig internt minne. Annars var halva dagen väldigt frustrerande och stressig pga detta.


Sen har man sagt upp vänskapen med någon. 


Mitt j*vla ex kontaktade mig igen och ville träffas. -.-


Var tvungen att ställa in ett möte med en señor pga att jag fortfarande mår dåligt, sjuk. Så surt att man måste göra detta pga att man insjuknat. Jag har bara 4 lediga dagar att träffa folk innan jag åker till Vietnam, well, nu är det bara 2 lediga dagar kvar. 


Så, som ni kan se så har veckan varit stressig och tröttsam. Ärligt talat så ser jag inte fram emot Vietnam så värst mycket för att jag ogillar mina kusiner där borta. De är fjortisar nu. Men å andra sidan så vill jag bort från Sverige ett tag, släppa alla minnen och känslor ett tag, bara komma bort y' know. Hoppas jag kommer tillbaka med ett nytt, fräscht sinne. Tror inte det. Men ja....

Kommer ju också få veta vilka universitet jag kommer in i när jag är i Vietnam!! Herrejoosen.


Jag ber om bättre tider.

Av Soof - 8 juni 2013 16:31

Last Russell shot

 


Igår tog man studenten. Jag var inte speciellt exalterad över det. För mig är studenten en självklarhet, alla tar studenten. Så det var inget att vara speciellt upprymd och taggad över. Flaket var däremot riktigt skojig! Som att festa och klubba mitt på dagen då man kan störa samhället. Rätt dålig musik hade de däremot, men de körde Greyhound, så jag skonar hatet lite. Otherwise... Mjäh... Jag hoppade till och med av slutskivan. Jag gillar inte skivor. Why? Skolan är redan grupperad, varför ska man plötsligt låtsas vara bästa vänner med folk man ignorerat i skolan efter 3 år? "UUrgh, du behöver ju inte hänga med de i klubben. Du kan ju dansa med dina kompisar." Är det verkligen en slutskiva då? Då blir det snarare en vanlig klubbingnatt. Hence I say "nono" till skivor. Enda sen den första skivan jag gått på så har jag inte gillat det, och det var inte ens skolans skiva, det var Norra Real. Ingen vågar göra något på skivor för alla känner varandra på det sättet att man inte vågar göra bort sig.


Under veckan har i alla fall varit väldigt introvert (sorry for generaliseringen nu) och sålt mig själv till The Walking Dead serien och maratontittat på alla säsonger. På tre dagar har jag sett fram till mitten av säsong 3 (vilket är alla som kommit ut hittills). I'm catching up!


Oh well, imorgon börjar jag jobba i alla fall. Jobba som publik för TV-programmet Pengarna på bordet och ska dra med Malin. Jag kommer bara ha två fredagar och två lördagar innan jag åker till Vietnam! Honestly... Right now känner jag inte för att göra någonting. Jag känner mig som en deghög, slö, omotiverad, asocial. Är jag deppig kanske? Horoskopet för juni/juli föreslår att inte resa mellan slutet av juni till slutet av juli. Nej men frecking tack för det tipset då! Det är exakt, EXAKT den perioden jag vistas i Vietnam, TACK för the suggested bad times I'll have.


"Merkurius, kommunikationens planet, i fjärde huset för hem och familj, inleder sin andra retrograda rörelse år 2013 den 26 juni och den här fasen avslutas den 20 juli. Den här perioden kan vara lite frustrerande eftersom Merkurius Rx skapar missförstånd, förseningar, inställningar, man håller inte vid sitt ord. Relationer till andra familjemedlemmar och nära och kära kan bli frustrerande. Det som kanske är mest frustrerande är att under samma period, Venus befinner sig i lejonet, det femte huset för nöjen, kreativa projekt, hobbyers och barn. Hade Merkurius inte varit retrograd och skapat en massa hinder i vägen, skulle perioden slutet av juni – en stor del av juli, varit den bästa tiden för semester, kärlek och romantik och för att verkligen lyckas med alla projekt, men framför allt för att njuta av livet. Du kan däremot njuta av livet ändå; samtidigt bör du inte vänta dig att folk är alltid pålitliga och undvik att starta nya relationer och nya projekt under den här tiden; om du kan bör du också undvika resor."

 

Jag tror lite grann på det för att jag just nu inte känner ett jäkla piss över livet. Vill bara ligga och sova hela dagarna, bara försvinna från denna värld. 


Nåja, en studentpresent till mig själv är detta skal jag beställde, den kom tidigare än beräknat! 

 


Sen inväntar jag ett neongrönt skal också. En del av mig ångrar dessa köp pga att min mobil håller på att gå i pension, so what was the point of buying these? Som jag sa till Malin: "Det är som att köpa en Ferrari till farfar." Jag kommer, ärligt talat, ha råd att skaffa en ny mobil. Which is Xperia SP jag vill ha höhö. Men jag tänker inte ge upp min kära Neo, besides that så vill jag verkligen spara på cashen. Jag ska suga ut sista musten av min Neo innan den får lägga av. Skalen jag köpte var ändå grymt billiga, så om mobilen dör så... Mjäh.


I have a new person (I/N).

Av Soof - 1 juni 2013 23:14

Bild från min instagram: http://instagram.com/saphientia


Under veckan jobbade jag. I onsdags fick jag en inbjudan till att medverka i en filminspelning till filmen Gentlemen & Gangsters som sägs ska visas på bio 2014, där jag spelade en städerska, haha! Träffade nice personer på inspelningen. Dagen efter (oplanerat) ville de att jag skulle komma igen. I did, this time it wasn't as fun. Aja, hellre detta än att sitta hemma och inte tjäna ett enda öre. 


Nästa vecka är man också ledig trots att skolan är öppen och så. Men jag behöver inte komma till skolan. Har rensat skåpet och allt, så jag behöver bara komma på fredagen då jag tar studenten (fyfan). Sedan på söndagen och fram till veckan jag åker till Vietnam så blir det inspelningar till ett svenskt TV-program. Ska gå med Malin, brorsan och Diana vid olika, separata tillfällen. Pratar mer om detta senare, då tiden är inne. 


Annars har jag fetat mig som f*n de senaste dagarna, haha. Mycket godiskonsumption. Som sagt så festar jag inte heller mycket nu för tiden. Jag har till och med bestämt mig för att inte festa på slutskivan då jag tar studenten. Yepp, stannar hellre hemma. Jag ogillar studentskivor, de är likadana överallt. Gillar att dra till klubbarna som de är för allmänheten än en customized skiva med skitmusik och folk som är grupperade som de är i skolan (= ingen kommer prata med varandra, det kommer vara precis som i skolan). Besides that så är det i Lobby, which I do not like at all p.g.a flera anledningar.


Annars gillar jag livet som det är. Känner tristessen ibland under dagen men det kan jag lätt ändra på genom att jobba på några projekt/idéer jag har i huvudet. Men... Hahah, jag är så lat med att börja med sakerna. I'll do it when I feel like. Här är en lista av bland de "största" projekten jag måste ta tag i:


1. Lägga up några videos på YT. Videos där jag filmat övergivna ställen. 
2. Sminka en creepy mask på ansiktet. You'll see.
3. Har en filmidé jag vill filma in. Skräckis, vill filma i ett övergivet ställe.
4. Städa rummet, höhö.
5. Måla ner några bilder jag har i huvudet. 
6. Stjärnteckenprojekt. Filma en short movie om hur alla beter sig.


GAAH, and more and more. Men istället sitter jag och kollar på hundvideos på YT dagarna långa. EHEH... Nej men seriöst, YT:a "Coco dog". Hon är världens mest karismatiska hund på jorden!


Urrrr, jag har brist på samtalsämnen. Haha, känns som att jag bloggar som när jag var 18- år igen. Prata om annat som inte har med party att göra. 


Gillar att skriva på bloggen när jag har tid. Bara slänga ut hjärnbajs.


Det här är mitt idealliv


Istället för att bli kallad för "kattkvinnan" så är jag "hundkvinnan". Vad som är så perfket med den här bilden är att alla hundar är huskies!!!! ÅÅÅH, älskar huskies så mycket! Och om man tittar på bakgrunden, alla tavlor är ramade foton av hundarna. "That' s my family.". Ja, alltså jag vill inte ha en människorfamilj, för jag hatar människor. Att vara omringade av hundar är mycket bättre istället. Bo ensam med de i en egen liten stuga mitt i ingenstans.

Ovido - Quiz & Flashcards