Alla inlägg under december 2012

Av Soof - 31 december 2012 01:42
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Soof - 31 december 2012 01:22

30/31/12-12
day 01 – your favourite song
 Hyuna ft. J. H. S. - Troublemaker
day 02 – a song that describes you The pussycat dolls - I will survive
day 03 – a song that makes you happy Queen- don't stop me now

day 04 – a song that makes you sad Eamon- Fuck it
 05 – a song that reminds you of someone
 Broono & Sasha Lopez - All my people
day 06 – a song that reminds you of somewhere Inna - crazy, sexy, wild
day 07 – a song that reminds you of a certain event - Kelly rowland - commander
day 08 – a song that you know all the words to - marina and the diamonds - how to be a heartbreaker

day 09 - a song that you wanna dance to - Queen - dont stop me now
day 10 – a song that makes you fall asleep - Yiruma's låtar
day 11 – a song from your favorite band - Slipknot- dead memories
day 12 – a song that reminds you of a special time - stereophonics - dakota
day 13 – a song that is a guilty pleasure - Jag har ingen. Är öppen med allt. 
day 14 – a song that no one would expect you to love - Don't think anyone would be surprised since I listen to allt.
day 15 – a song that makes you calm - michelle shaprow - back down to earth
day 16 – a song that you used to love but now hate - i dont.. hate music. men annars: temporära låtar som gör en ledsen.
day 17 – a song that you hear often on the radio - Lyssnar inte på radio.
day 18 – a song that you wish you heard on the radio - Gorillaz- DARE
day 19 – a song from your favorite album - Har inget favoritalbum 
day 20 – a song that you listen to when you’re angry - Metal music
day 21 – a song that you listen to when you’re happy - clubbing, upbeat music
day 22 – a song that you listen to when you’re sad - samma som när jag är arg.
day 23 – a song that you want to be played at your wedding - kesha - die young
day 24 – a song that you want to be played at your funeral - Queen - Dont stop me now
day 25 – a song that makes you laugh - TOP & GD - Oh yeah
day 26 – a song that you can play on an instrument - Bajs i bastun
day 27 – a song that you wish you could play - Eric Johnson: Cliffs of Dover
day 28 – a song that makes you feel guilty - still dont get it
day 29 – a song from your childhood - Evolver - love confidential
day 30 – your favourite song at this time last year - uuhh..... jag minns väl inte, can give this yrs song: Gorillaz - DARE

_____________________________________


day 01 – your favourite song swedish house mafia - greyhound
day 02 – a song that describes you lady gaga, born this way
day 03 – a song that makes you happy
 hampster dance song
day 04 – a song that makes you sad nelly furtado - all good things (come to an end)
 05 – a song that reminds you of someone alexandra stan - lemonade
day 06 – a song that reminds you of somewhere Avicii - levels (amnesia klubb)
day 07 – a song that reminds you of a certain event - foster the people- call it what you want 
day 08 – a song that you know all the words to - Marina and the diamonds- Oh no!


day 09 - a song that you wanna dance to - taylor swift - the story of us
day 10 – a song that makes you fall asleep - Yiruma's låtar
day 11 – a song from your favorite band - Slipknot- Duality
day 12 – a song that reminds you of a special time - alexander rybak - europe skies
day 13 – a song that is a guilty pleasure - Jag har ingen. Är öppen med allt. 
day 14 – a song that no one would expect you to love - Jag har ingen aning! Men kanske denna: inte fan vet jag. alla vet att jag lyssnar på allt.
day 15 – a song that makes you calm - empire of the sun- country
day 16 – a song that you used to love but now hate - i dont.. hate music
day 17 – a song that you hear often on the radio - Lyssnar inte på radio.
day 18 – a song that you wish you heard on the radio - Dan balan - chica bomb ;D
day 19 – a song from your favorite album - Har inget favoritalbum 
day 20 – a song that you listen to when you’re angry - Lyssnar sällan när jag är arg, men: Slipknot - People = Shit, metal.
day 21 – a song that you listen to when you’re happy - clubbing music
day 22 – a song that you listen to when you’re sad - beror på, men jag lyssnar ofta på lugnande musik då.
day 23 – a song that you want to be played at your wedding - LMFAO - lalala, eller, little bad girl (ft. taio cruz)
day 24 – a song that you want to be played at your funeral - swedish house mafia - greyhound
day 25 – a song that makes you laugh - tonetta - pressure zone 
day 26 – a song that you can play on an instrument - swedish house mafia - greyhound
day 27 – a song that you wish you could play - Eric Johnson: Cliffs of Dover
day 28 – a song that makes you feel guilty - still dont get it
day 29 – a song from your childhood - sugarbabaes - run for cover
day 30 – your favourite song at this time last year - uuhh..... jag minns väl inte: lena meyer- taken by a stranger


_____________________________________


31 juli 2011


day 01 – your favourite song slipknot, before i forget
day 02 – a song that describes you lady gaga, born this way
day 03 – a song that makes you happy hampster dance song 
day 04 – a song that makes you sad no doubt, dont speak
day 05 – a song that reminds you of someone september, lalala
day 06 – a song that reminds you of somewhere simple plan, shut up
day 07 – a song that reminds you of a certain event - james blunt, youre beautiful
day 08 – a song that you know all the words to - lady gaga, poker face


day 10 – a song that makes you fall asleep - Samantha James: Rise (Har jag sömnproblem är det denna som gäller.)
day 11 – a song from your favorite band - Slipknot: Dead Memories
day 12 – a song that reminds you of a special time - Mindless Self Indulgence: Straight to video
day 13 – a song that is a guilty pleasure - Jag har ingen. Är öppen med allt. 
day 14 – a song that no one would expect you to love - Jag har ingen aning! Men kanske denna: "Amy Winehouse: Valerine"
day 15 – a song that makes you calm - De flesta Amy Winehouse låtar.
day 16 – a song that you used to love but now hate - De flesta Tokio Hotel låtar.
day 17 – a song that you hear often on the radio - Lyssnar inte på radio. Annars skulle det vara alla jobbiga Bandit Rock låtar.
day 18 – a song that you wish you heard on the radio - Foster the People: Helena Beat
day 19 – a song from your favorite album - Har inget favoritalbum, men: Lady Gaga - Beautiful, Dirty, Rich
day 20 – a song that you listen to when you’re angry - Lyssnar aldrig när jag är arg, men: Slipknot - People = Shit
day 21 – a song that you listen to when you’re happy - The Hampster Dance song
day 22 – a song that you listen to when you’re sad - Beror på: No Doubt - Don't Speak
day 23 – a song that you want to be played at your wedding - Justin Bieber: Somebody to love
day 24 – a song that you want to be played at your funeral - Will always be: Slipknot - Before I Forget
day 25 – a song that makes you laugh - Rick Astley: Never gonna give you up
day 26 – a song that you can play on an instrument - Oasis: Wonderwall
day 27 – a song that you wish you could play - Eric Johnson: Cliffs of Dover
day 28 – a song that makes you feel guilty - Fattar ente.
day 29 – a song from your childhood - Dunno originallåten men: Refrängmelodin på Jennifer Lopez "On the Floor" låt.
day 30 – your favourite song at this time last year - David Guetta: Sexy Bitch ft. Akon

Av Soof - 30 december 2012 21:48
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Soof - 30 december 2012 21:35

 


I fredags så stack jag, Islam, Kk, Flavia, Diana och Nurlan till NYPE och festade. Finns ingen bra bild så jag får råna en bild från Gewgel. Det var en väldigt rolig tid och jag har nu hittat en lösning till mina problem om clubbing... And it works! Så alla hade en bra tid och jag bevisade för min älskling att jag kan ändras!

Av Soof - 27 december 2012 22:23

   


Idag träffade jag Malin och vi gick och kollade på Life of Pi. Though, we've had this book in eng C så visste jag att denna film ändå inte skulle göra mig besviken. And I was right. Det var en fantastisk film! Så starka känslor den frambringar hos en, de visuella delarna, storyn, allt! Så fantastiskt! 


Självklart är filmen och boken något att diskutera om när det kommer till meningar, symbolik och betydelser. När vi kom hem så skickade Malin några reviews där folk diskuterat om filmen och ååh, får rysningar av att läsa om meningar, symboliken, etc. från filmen. Den är så abstrakt och får en att fundera! Gaah! Fantastisk film! 
_______________


Side note: Btw... Jag började dagen med att tappa en kaktus på mina händer. Dess taggar genomborrade mina händer så det sprutade blod varje gång jag tog bort varje tagg och det började svälla upp och sprängas... Nej, skojar bara. Det var pyttesmåtaggar som stack in i överhuden. I'm fine. No toxic. No blood. 
Now I can finally relate to a cartoon character! ;D Mini life goals: get stabbed by a cactus and feel the wrath of it. Check.

Av Soof - 27 december 2012 21:58

Igår, randomly, as usual, på eftermiddagen vid ca. 16 sms:ade Kk och frågade om jag ville ut och hänga. Jag hade planer på att fixa håret men äh, being out with friends över en hemaktivitet är en självklarhet! Så vi träffades, det första vi gjorde var att dra och käka. Ouuuhhhhhmmm <3 Vi åt den fetaste nachotallriken ever existed. Jag var tvungen att pausa under ätandet trots att jag var hungrig, så fet och stor var portionen! Efteråt så gick vi på toa i ett sjukhus! Sen stack vi till den kära övergivna tunneln, som jag inte besökt på ett tag. Det var kul att komma till platsen då vi var tvungna att gå ner för trappor, men dessa var ju igensnöade så det betydde bara en sak! ;D Rutschkana neeeerrrrr!!! Whööp whööööppp! Mitt i den mörka, kalla vintern så närmade vi oss tunneln. Det var kolsvart när vi stod där utanför och vi såg att det var något shiny, metalliskt i mitten av tunneln, stort som en sjukhussäng nästan, okej... I have to admit, jag ville in men var tveksam men Kk's beslut fick mig att bestämma mig för att vi skulle ta det här en annan gång... I freaked out, skrek och började springa, haha, jag har kollat på för många skräckisar. Jag vill inte vara den som går bakom, närmast tunneln därifrån!! Som tur så hade Kk lite vett i skallen och lugnade ner mig. 

Vi gick från tunneln och promenerade längs vattnet. Vi hamnade i ett hotell, tog en varmchoklad och gick vidare till en Hemköp där vi köpte ytterligare mera dödsmat. Chips, dill och julmust. Nu ville vi ta oss till Huddingesjukhus för att se var jag föddes, från Kk. Hahaha?? Vi kom till Huddinge men fann inte sjukhuset. Vi satte oss på en random buss och åkte iväg. Här satt vi och började förbereda dillen. Vi hann inte så vi fortsatte att mixa den på pendeln. Vi hamnade i centralen och satte oss vid en trappa som två lodisar och började feta oss framför alla. 


Rutschkana ner!


Enorma istappar utanför tunneln


Preparing the goodies on the bus

Av Soof - 27 december 2012 21:54

 

Körde Forsa Horizon och så kommer man in SAMTIDIGT som datorn!!! Och man får andra plats!!! Like...!!! Vafaaaannnnnn!!!!! UUURGGGHHHHHH så damp!

Av Soof - 25 december 2012 20:30

 


Jag, Islam, Farhat, Nurlan, Diana, Kk och Flavia åkte till Riga i fredags till söndagen. V.51


Aaand, what can I say about this cruise? Well, först, jag hade lite småpanik mer än resten, kändes det som, om att Flavia skulle komma sent till kryssningen och inte komma ombord! Så jag kommunicerade med henne hela vägen från polisstationen där jag sa åt henne att leave her business och rusha till kryssningen. Hon var på håret att missa kryssningen! Kom PRECIS i tid!!! Phew! 
+ på bussen var det så fullt att jag ställde mig upp på något ställe som inte är gjord för människor att vara på. xD Så I've touched a bus's ceiling med huvudet, another goal accomplished for this life.


Jag har aldrig varit såhär... Borta som jag var här. It was too much! Jag har inte ett enda minne, bara några få sekvenser, t. ex när jag och Kk failade hårt med att sjunga Queen-låten i kareoke mitt framför alla. Men resten har jag inget minne av, jag vet inte vad jag sa etc, så när de andra berättade att jag sa och gjorde si och så så har jag ingen aning om det är sant eller inte. Det enda jag kan göra är att tro på det eller inte. The second night var betydligt lugnare för mig. Vi festade i ACE klubben ombord och där var det en snubbe som verkligen dansade hårt, en real work out för honom! Han svettades som fan och var verkligen galen på dansgolvet, värre än Islam! 

___________________



Though I have to admit att jag aldrig trodde på världens undergång men jag är besviken att inget hände. Jag hoppas att något händer snart i framtiden i alla fall. 


Ovido - Quiz & Flashcards