Alla inlägg under november 2011

Av Soof - 29 november 2011 19:46

 


Gjorde denna tröja igår. Har flera plagg/accessoarer som jag gjort som jag inte orkar ta bild på/är inte klara med. Lägger upp de bilderna en annan gång.

Av Soof - 28 november 2011 19:47

Under helgen besökte Johnny oss från L.Köping Han skulle bygga datorn som jag har nu! And I just felt att jag någon gång MÅSTE se på när han bygger en dator (som han gjort innan) så jag själv kan lära mig något. Så jag satt där och tittade på i en minut innan han ville ha "hjälp", d.v.s att jag fick delta i bygganet. Damn I was happy. Så jag var med under hela bygget av datorn medan jag halvt försökte plugga till biologiprovet (nerv- och immunsystemet) men failade. Vi höll på i några timmar fram till ca. kl. 03.30 am. 


När vi var klara så såg allt ljust ut. Men när vi skulle koppla in skärmen och sätta på skärmen så... It doesn't work!!! Fanskap, Johnny gjorde lite research och vi testade oss fram men inget funkade, så vi sket i det för dagen. Dagen efter löste Johnny problemet. Jag är inte fullt säker på vad som var problemet, men jag vet att vi ändrade på en liten skruv som satt mindre än en millimeter "utskruvad", det lilla kan kortsluta hela moderkortet, så det fixade jag. Blabla, i slutändan fixade Johnny skärmproblemet, som sagt. He's a genius. Han, serisöt, kan fixa ALLA tekniska problem!!! *Stolt syrra*.


Det är inte värsta superhyperduper datorn med en massa quality stuff, men bättre än nog för mitt användande. Jag är stölt över att delvis ha byggt datorn och känner en viss kärlek till the creation.   



Gamla moderkortet med bajs på. Ville lägga upp bilden p.g.a blixteffekten och alla detaljer. Fascinerande.


Under bygget



Done! Coolt att man kan se in i fasaden.

Av Soof - 28 november 2011 19:42

 


Gjorde Saumans naglar i fredags, she just totally loved mina glitternaglar och ville ha egna, ofc skulle jag göra samma sak till henne! Det blev silvrigt glitter. Första gången jag gör naglar på någon annan. Blev skitsnyggt!

Av Soof - 28 november 2011 19:36

   

Av Soof - 23 november 2011 17:23

 

"Oh herrore ;)", drawn by me and Sauman på svenskalektionen.


I'm warning for this essay below. Det är en massa bulls*it om mina nuvarande tankar som jag måste uppdatera om, for my own sake. Allt kopplas till skolan. Skitkul. LÄS! Nej, jk - Don't. 


Alltså omg! Jag har inte skrivit något på jättelänge! Det beror på att jag inte har något liv. Jag har pretty much bara pluggatpluggatpluggat. Den här veckan har varit ännu ett helvete! But you know what? IT'S OVER BY NOW!!! Myeah, men jag hade fysik- och kemiprov i måndags, två prov, vilket inte är tillåtet, men lärarna var sjuka i huvudet. Sen skulle vi ha matteprov dagen efter, men eftersom jag var så grym så pratade jag med Pol om att flytta fram provet en dag, han gick med på det, klassen gick med på det och alla blev jätteglada och förslaget genomfördes. 


Det är inte dags att fira ännu, för fram till jullovet har jag fullt upp med skolsaker. Nästa vecka är det biologiprov, jag ska fan skaffa bästa möjliga betyg jag kan. Jag ska visa Schafer att jag är bättre än det han såg på förra provet, I'm gonna prove him wrong! 


Myeah, sen är det kemiprov (andra delen) vecka 49, satiren ska in och fish lab ska in. Ännu en stressig vecka... Vecka 50 är det nationella matte och typ något mer kanske. Har inte koll så långt. Fml. Längtar i alla fall till projektveckorna då man inte har några uppgifter alls. Nicolas pratade om att projektveckorna kommer bestå av grupper som åker till olika ställen och gör projektet där. Till Sthlm Univ. och något industriställe och researcha i skolan om någotnågot som är kopplat till de andra ställena. Klart man inte vill vara i den sista positionen och jobba i skolan, vill fan till Sthlm Univ. och jobba. 


Jag är fett optimistisk om nästa termin. Tre kurser är avklarade då: matte C, estet och biologi B. Så det blir lugnare, förhoppningsvis. 
Vad mycket skola jag snackar om, men detta är i alla fall vad som hänt den senaste tiden, fett tråkigt. No lifer. 

____________________


Under jullovet kommer jag vara ensam (bortsett från med Otto), ingen famili. Ska fan bli kul att uppleva hur det skulle vara att bo själv och ta han om mig själv. Bra upplevelse att sedan kunna se vad som skulle kunna förbättras till om (eventuella) två år. Vad händer om två år? Jo, jag är intresserad av att plugga på ett universitet i Skottland, så jag får ta hand om mig själv i minst ett år då. In a foreign land. Blabla, hoppas jag kan komma in med de betygen jag får... Är intresserad av entrepenörskap, men jag är inte fullt säker på det. Ska prata med syon imorgon och få en fördjupning i ämnet. 

Av Soof - 18 november 2011 23:22

 

Av Soof - 13 november 2011 01:01

Hur "disneyprinsessor" skulle se ut i verkligheten: 


             

Av Soof - 13 november 2011 00:01

    

  

Skapa flashcards