Alla inlägg under mars 2011

Av Soof - 27 mars 2011 14:33

 


Det finns flera typer av kärlek men jag får väl prata om det första man tänker på när man hör ordet "kärlek". 2 personer.


Personligen tycker jag att det ska vara lite mer seriöst än att bara hoppa in, göra det och sen göra slut. I don't know, de som gör detta kanske vill ha ett lite längre förhållande men att de går för snabbt framåt och sedan tröttnar de, att det inte finns något kvar att göra.

Jag blir lite irriterad av att detta existerar bland ungdomar (för det mesta), för kärlek är något ganska vackert som livet erbjuder och då borde man ta vara på det och försöka göra något fint av det, inte bara ligga runt.


Hur som helst så har jag en frihetssyn på det mesta och jag bryr mig innerst inne inte om vad folk gör med sig själva så länge det inte påverkar mig.


Jag tycker att man ska vara fullt självständig före, under och efter ett förhållande. Alltså hela tiden. När man väl har fångat en firre så ska man alltid, ALLTID vara sig själv och inte pretend att vara någon annan, då går det snett, höhö. Man ska inte släppa och lägga allt på sin partner, man måste ha lite av sig själv också och kunna stå upp om man blir singel. Ska man bli helt förkrossad om den andra gör slut?  Nej, verkligen inte. Nu har man bara sig själv att tänka på och kan nu gå vidare med livet. Livet är för kort för att man ska sitta och sörja över en asshole. 


För mig spelar det ingen roll om jag är singel eller ihop med någon. Jag klarar mig perfectly fine på båda sidorna. Kärlek på det sättet är inte så viktigt för mig och jag skulle kunna vara ensam och självständig om jag så behövde. *host*... -nah, jk. xD

Men med detta sagt så menar jag inte att jag skulle ha något emot att vara tillsammans med någon. Nu är jag visst tillsammans med "Potto" och jag har absolut inget emot det. Detta är bra för mig för det utmanar mig att göra saker som jag aldrig tänkt att jag kunnat göra samt att jag får en "kompis" att alltid vara med. Jag får utveckla och finna fler sidor hos mig själv.


Min första, äkta kärlek var "Iss" (International Space Station, haha jk). Vi båda gick i sjuan och vi var två små emosar and I really loved him men det var ett jobbigt förhållande men ändå höll det i 11 månader. Det kunde ha pågått längre... ända tills jag såg en chans att göra slut.

Jag var extremt blyg i början och kommer inte ihåg mycket av de elva månaderna.


Det var ett seriöst men ändå inte så seriöst. Vi gjorde inte mycket tillsammans, antagligen för att vi var små, så jag har inte många minnen. Har tydligen fortfarande några saker kvar från honom men allt, alla minnen känns så avlägsna, så långt bort.


Nu orkar jag inte tänka och skriva mer angående detta även om en novell kan skapas.

Av Soof - 27 mars 2011 14:07

Igår stack jag ut till stan och drog till en konsert i stan för jordtimmen. It kinduh sucked. Där fanns artister som jag inte visste ett piss om. Men några var helt okej.


När vi kom in så stod visst Alex och Oscar där inne. De är med i crew:en och jobbade där. "Vi ska tända ljus!". Hahahaha! Och sen var visst Mr. Kühn också där och gav Potto en kram på slutet. Åååh, I love our school. I mean, hur många skolor har en sån relation med eleverna? Jaja, detta gäller inte hela skolan, men det existerar här.


  Wohoo! Se vem som var där! 

Hon var grymt kort...


Under Earthtimmen så drev de elektriciteten med hjälp av detta:


 

  Reeespekt för dem!

På båda sidorna av scenen cyklade de fram elektriciteten.


  Went home with this!

  Kärnkraft ftw!

Av Soof - 26 mars 2011 17:46

  Nice, bloggen förstör bildkvalitén


Igår träffade jag Josefine igen! Yeey, kunde inte träffa henne under torsdagen för att jag hade matteprov och en bokdiskussion på svenskan och då är det inte så smart att gå ut och umgås när man har dessa dagen efter.


Hur som helst så träffades vi i Slussen. Åååh, vilken vacker syn att få se henne igen. Aramia och Diana fick träffa henne också, för Aramia var det tydligen första gången. Nåja, kul kul!


Tyvärr hade vi ingen plan på vad vi skulle göra så vi gjorde inget speciellt än att gå runt i affärer och glo på saker. Däremot kom vi båda hem med nya strumbyxor. För mig blev det leopardmönstrat och svart/vitt blekt shizz... Something.


Efteråt så stack jag och träffade Potto and we hung out.



Idag är det Earth Hour! Ska ut med Potto i kväll och glo ut i världen när det är dödsmörkt. Förhoppningsvis. Ähäh. Åååh.... ska man gå på konserterna för det här? Får se.


I'm doing new nails idag med samma teknik som b4. Bild senare.


Nu ska jag ut och bajsa.

Av Soof - 24 mars 2011 19:21

Alltså jag vet inte men GAAAAAAAAAAAAAAHHH!!! 


I have them now!! TACK POOOTTTOOOOO!!!!!!!!!!!! <33333


 

Av Soof - 23 mars 2011 21:21

Min dator är fortfarande inte fixad så jag kommer inte att uppdatera så ofta som before.


Lyckat, jag kommer inte ihåg så mycket av vad som har hänt den senaste tiden. Fick i alla fall damp för att datorn är helt körd (behöver ett nytt moderkort = seriöst problem). MEEEN, å andra sidan så är det nyttigt för då spenderar jag mera tid på skoluppgifter. Nu vet jag hur det känns att plugga mera och förhoppningsvis så kommer jag att fortsätta att göra detta när dataproblemet är löst. För jag seriöst bara gör skit på datorn och slösar bort min tid... Nästan.   


Gjorde lite nya naglar för någon dag sedan:


Höger


   

Vänster


Whooo, lite fail, men det var ju första gången.


Hung out med Potto IGEN. Har gjort det typ varje dag efter skolan sen sportlovet slutade. 

I stan fann vi Michael Jackson levande igen.


  Dansar till "Smooth Criminal", omg, favoritlåt!

Han handlar i alla fall på Lidl!   



  Smooth Criminal


 

BILLIE JEAN! Of course, visste jag direkt när jag såg den jackan. 


    Fortfarande "Billie Jean", en andra favolåt med MJ.


Billie Jean


  Hahaha SUPEEERR, fångade båda mina favoritlåtar på film!


Måste skaffa lite sommarjobb. Har ansökt till Sthlms län saken om sjukhusen och sen ska jag skriva ett CV på fredag, om Potto inte stör mig.  


Imorgon ska jag chilla med Josefine!!!    


JAG LOVAR! Min Sony Ericsson är seriöst en händelse-catcher!!! Ända sen jag började använda den igen efter LG:n så har en massa händelser skett. Random händelser som gör vardagen lite mer "ovardaglig". xD 


Har använt den sedan typ sjuan/åttan? Min allra första mobil ever och den har verkligen varit med om många moments, adventures and shit. Väldigt många med Josefine också.  


Och nu fortsätter den att hunt:a mig med sina random shizz. Några exempel finns här på bloggen: Adam Tensta, Trötta fullfettot osv.

Min moment-mobil 4 evah' in my harrtt   

-

Av Soof - 20 mars 2011 20:27

kommer ej kunna blogga på tusen år. byez.


pga dataproblem.

Av Soof - 17 mars 2011 23:32

  


Heeeeej! Jag heter Sofia och jag gillar baaajs!

Jag är född 20 april 1994 i Sverige så jag är 43 år om snart en månad. Jag är mestadels glad de dagar jag lever. Det enda som kan dra ner mig just nu är skolan, men annars är jag ALLTID glad!


Mitt mål i livet är att uppleva så mycket som möjligt i livet och ha kul, fylla livet med liv helt enkelt. Jag försöker hela tiden hitta något som håller mig upptagen hela tiden för jag avskyr att "ha tråkigt". (Men i mitt tillfälliga stressiga liv så önskar man ibland att man bara kunde "ha tråkigt" och bara slappna av.) Jag gillar också att lära mig själv saker som intresserar mig. Jag kan bli väääldigt nördig.


"JUST DO IT!" Jag är en handlingsmänniska som helst inte väntar på att saker och ting ska ske. Är det något jag vill ha/göra så ser jag till att fixa det på bästa sätt. Ibland gör jag saker utan att tänka efter lite och det resulterar med att det blir lite trubbel ibland. Det är för att jag inte orkar sitta och oroa mig. Jag måste hela tiden försöka balansera mig själv och hålla mig glad. Det är något som kommer automatiskt och inte något som jag medvetet kontrollerar. Vill-alltid-vara-glad. Det är inte bara bra för kropp och själ utan för andra runt omkring också! 


"Behandla andra som du själv vill bli behandlad." Tyvärr så lever inte alla vid den kända meningen. Om du respekterar mig så respekterar jag dig - är du en asshole så slår jag ihjäl dig med mina stålbollar. 


Jag är ALLTID fördomsfri, även om jag skämtar och överdriver om det vid flera tillfällen och låtsas som att jag är fördomsfull, men innerst inne är jag tvärtom. Tyvärr, igen, så  har inte alla denna syn på världen och därför har vi assholes. Men jag kommer alltid till nya ställen med öppna armar, ögon, näsa, mun, öron... Urrr??? Jag möter dig utan en bild i huvudet. Well, en positiv bild i huvudet har jag och jag hoppas alltid på att den är sann. 


Jag har flera olika sidor i mig. Jag kan vara en galen, flummig tjej som älskar cybergoth- eller gothstilen, eller en söt, halvblyg tjej med blommor i håret. Svart och vitt - syndare och innocent.


Jag föredrar Alltid sanningen. Och säger alltid sanningen. Det kan vara en brutal sanning eller bara en liten grej. 

Jag har lätt för att ta kritik och ser det som ett sätt att förbättra mig själv istället för att tycka synd om mig själv. Men lite eget tänkande har jag allt ;) Jag tänker inte anpassa mig för andra ofc. Jag tar in det som jag tycker är nyttigt och slänger bort resten.


Jag är en enkel person som föredrar att allt sägs rakt på sak. Att ta omvägar och göra allt mer förvirrande och komplicerat bara tråkar ut eller irriterar mig och då tappar jag intresset direkt och vill gå vidare till nästa grej.


"Det som skett, det har skett". Jag lever livet day by day. Jag är inte långsiktig och jag tittar aldrig tillbaka i det förflutna. Den enda gången jag tittar tillbaka är när jag vill "analysera" och lära mig från misstagen.

Jag lever alltid i nuet. Ofta när någon nämner något negativt som läxor att göra så säger jag snabbt efter "Nejenjenje, vi tar det senare" eller "Vi tar det när det kommer". Why? För att jag inte vill förstöra det roliga nuet genom att tänka på något negativt.


Musiksmaken är allt. I believe att musik reflekterar lite en persons personlighet. Är musiksmaken random så är du random. Jag lyssnar på allt från Slipknot till Lady Gaga, men njuter även av Buckethead's vackra solos. Dessa 3 artister är omg bäst! Mina favoriter.


Personlighetstyp: inte vet jag, är en mix mellan ISTP och ESTP.


Jag kan go on FOREVER och skriva en hel bok om bara mig själv. Men nu måste jag fan stoppa...

Av Soof - 17 mars 2011 22:59

Yes! Igen! Efter skolan blev det till stan igen med Potto! Vad gjorde vi...? Måste tänka...


*Tystnad*...


JUSTE!   


Helt random så hamnade vi på C** och jag testade mina drömskor som jag inte alls förävntade mig att jag skulle kunna gå i! Anyway så ska jag önska mig dem till min födelsedag. Hoppas jag får dessa...


  



SEEEEN ska man spara till dessa också!


  


Gosh så fina de är...


Potto gillar inte dem... Och förmodligen delar fler personer den åsikten.  But I don't care!!!    Jag ska ha de anyway!!!     

Ovido - Quiz & Flashcards