Alla inlägg under mars 2013

Av Soof - 30 mars 2013 17:08


Mitt i all tomhet hittade jag denna kämpe (bild tagen i området med tomma byggnader)


Det är mindre än en månad kvar innan jag flyller 19...


Och jag gillar inte att våren är påväg. Jag ville det förra veckan, men nu när solen verkar skina varenda dag och man verkligen hamnar in that spring mood så blir jag lite deppig av en anledning. Jag vet vad den anledningen beror på och jag gillar det inte alls. I wanna relive the past. I still miss it. Man brydde sig åtminstonde då, men nu är det omöjligt och allt är över. And it's sad. Jag hatade det just då men när man blickar tillbaka så var det vackert på ett sätt, man kände sig så levande. "If you don't have your ups and downs, that means you're dead." Kanske därför jag kände mig så levande just det året. "The years of struggle will strike you as the most beautiful." 


Jag vill och jag kommer att bli som den blömman på bilden ovan. På botten ligger alla tråkiga, gråa och döda personer; alla likadana. Men jag ska växa högt och stolt, jag ska sticka ut mer än någonsin, mina färger ska skina och jag kommer stå där som en stark stolpe, omöjlig att krossa.

B*tch, I'm growing.

 

__________________________


OMG.


2012 var verkligen ett år! Jag lärde mig så otroligt mycket och jag blev något jag inte alls gillade eller ville bli. Men jag tillät mig själv att go for it ändå. Jag var inte mig själv, jag var något jag inte kan beskriva. En annan person bara. I ca. ett år var jag upptagen med att vara någon annan, jag var en annan karaktär. Mina principer gick i kras, jag hamnade i någon annans skor. (No, I wasn't trying to be someone else -.-) Jag testade på att passa in i era ideal, men vad jag insåg var att jag inte tillhörde där. -P.g.a det DÄR så blev jag som jag blev. Men när skiten är över och jag börjar lämna det mer och mer så inser jag nu, at this point att jag börjar flyta tillbaka to that epic girl I once used to be and am longing to see. I feel so good att få känna detta. Bördan är snart över, just keep doing what you do.


I was a "society b*tch". Jag var en i mängden, jag var inte annorlunda, jag stack inte ut. Är jag tvungen att vara såhär för att bli gillad av skit? Hell to the noe. Bara för att samhället såg ut och var attraherad av karaktären så visar det bara att de själva är en society b*tch. Men något som jag alltid går tillbaka till är känslan av att jag alltid känt mig annorlunda. Och nu är jag påväg ur denna society b*tch mode. That's my talent. Whenever I'm happy within I can feel myself being different, that's who I'm meant to be. 


Jag vill inte passa in i allt och alla. I feel like an alien again and I love it. 


"Don't dream it, be it."

Av Soof - 30 mars 2013 16:41

HAR EN NY KATEGORI I BLOGGEN:

 

"ÖVERGIVET / ABANDONED"

 

Igår stack jag och Diana till ett område med tomma byggnader som jag nyligen upptäckt! Så vackert och fult p.g.a all hemsk vandalisering...

Heh, lite busted.

 

Efteråt kom Aramia och vi alla tre hängde i ett centrum i närheten. Efteråt var Diana tvungen att sticka iväg och jag började prata om en annan byggnad några stationer bort som verkade tom. Vi tog oss dit, under vägen stannade vi upp hos Aramia en snabbis för att gå på toa och för att träffa Rocky!! Aramias rottweiler! Herrejösses så underbar han är! En fantastisk hund! Så glad, social och lydig; he has my heart!

 

Det blev en lång promenad och mycket att gå när vi skulle hitta och dra ifrån denna byggnad jag sett. Tråkigt nog så såg det övergivet ut men den verkade inte vara det. 

 

Dagen innan hade jag och Kk besöt ett område (skola) som jag funnit här i närheten där jag bor, men inte visste om det fortfarande var övergivet. Det var tomt, men vi såg en person gå in och ut från skolbyggnaden. Suck. 

 

                         

Av Soof - 28 mars 2013 16:30


Yohio


Det var länge sen jag hade en celeb crush. I torsdags hade Yohio en liten livespelning + signering i Stinsen. Jag och Kk stack dit och jag fick njuta av Yohios närvaro. <3 Han är lika snygg i verkligheten som på bild.

Av Soof - 24 mars 2013 19:29
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Soof - 23 mars 2013 16:15

 


Efter Miljonjaktsinspelningen på lördagen (efter ca. 10h jobb) så stack jag och Diana direkt för att festa i Lobby, det var premiäröppet denna helg efter att de pausat i ett år. Denna gång har de suttit sig i Kammakargatan 22, vilket jag haft dåliga kvällar hos, en riktig skitklubb var det de två gångerna jag varit där, då det hette Cassiana. Det är som att det ligger en förbannelse på den platsen för Lobby var skit! 


Jag festade med Diana, Charles, Jimmy (och Inara och Olga). Lobby var en besvikelse. Jag vet inte om det var för att min energinivå var under 20% batteri eller något annat... Not sure.. Musiken var okej I guess, men det var något med platsen som gjorde att jag inte gillade det. Kanske de gamla minnena från året innan. Well, Diana tyckte också att det var en besvikelse.


Meeeen, jag måste ju testa alla klubbar som är möjliga för mig. Har hittills festat i:

- Viper Room/KlubbBlå

- Amnesia (& Riverside)

- Collage (& Livingroom) 

- NYPE

- Cassiana

- Lobby

- KlubbOnsdag

- Klubb Tivoli

- Laroy

- Entourage (Viktoria)

- Magenta

- Klubb NU!

 Och säkert några fler som jag kanske missat.


Failed attempts för att jag varit för ung: :(

- Rose, (& några andra onsdagsklubbar)

- Solidaritet 


I know I won't get in/inte testat ännu:

- PURE

- Ambassadeur

- Slakthuset

-Berns

-Café Opera

& more


Då fick vi det organiserat. Och nu vet vi vilka som är bra och dåliga. Min favorit just nu är NYPE.


   



Av Soof - 22 mars 2013 16:15

 


Den 22-24 mars jobbade jag som statist på Miljonjakten, sweet first official jawb. Det var spännande och långtråkigt. Spännande för att det var spännande att få en inblick i mediavärlden och långtråkigt för att det var långa pauser och att det var rutinlagt. 5 inspelningar gick jag på och alla var basically desamma. Samma skämt, samma schema, 5 gånger i rad, klart att man dör. Men i slutändan saknade jag jobbet ändå. Så lustigt att träffa riktigt typiska svennebananer, gubbar och gummor. 

Av Soof - 17 mars 2013 14:49

JAG HAR SKAFFAT EN INSTASH*T. SKOJAR... INSTAGRAM*. FOLLOWZ MOI! 

 

http://instagram.com/saphientia

Av Soof - 17 mars 2013 14:15

Under vecka 10 gick jag inte ut på helgen och festade. Instead så hade vi studiedag på torsdag, då tog jag chansen att gå ut på onsdagen istället! ;D Jag, Diana och 3 andra tjejor skulle dra ut och festa. Vi hade också Rushdi och Koko med oss. I slutändan kunde inte duh 3 gurls komma så det var bara jag, Diana och killarna kvar. Igen. -.- KlubbOnsdag var en feet lögn, vi tänkte dra dit men den var stängd! Like vafan?! Vi stack runt i Sture, kom inte in någonstans så vi slutade i Lions. Jag och Diana sjöng lite karaoke där. 


This week, i fredags bjöd vi ut killarna i skolan till att festa med oss. Det slutade med att jag, Diana, Kk, Flavs, Jimmy, Charles, Chris och Kennedy kom ut med oss! Vi hade en plan A, B, C och D! Jag bad om att vi skulle sluta vid plan A, men vad fan! Självklart hamnade vi i plan D!!!! Vi blev inte insläppta i någon klubb alls trots att vi spammade gästlistorna! Plan A: NYPE, B: Laroy, C: Amnesia (inte ens Amnesia! Come on!), D: Johnny's Bar. Whatever, det var okej pga sällskapet men det kunde ha varit bättre om vi var i en klubb. Jag verkligen saknar att klubba, har inte gjort det på tre veckor nu!! Nästa vecka kan jag inte klubba i alla fall, det blir en tröttsam helg nästa vecka för jag har fått jobb att sitta i publik för Miljonjakten och jag ska på fem spelningar, fredag-söndag och varje inspelning börjar 09.45 UHUHUHUHU, att vakna så tidigt på helgen :'( Men jag klarar det, det är bara en vecka. Besides this så lyckades Diana komma med, så jag har gott sällskap med mig!


I can't believe att det är ca. en månad kvar innan jag fyller år och blir 19....! 


Skapa flashcards