Alla inlägg under september 2013

Av Soof - 25 september 2013 19:35

(Bild tagen av el Mr. Igge. Creds to him. Beautiful picture.)


Känner bara för att skriv av mig lite...

Jag vet inte vad som stör mig just nu, men det är en sorts sorg inom mig och jag kan inte sätta fingret på vad det kan vara för något. Har det något med vännerna här att göra? Nej... Jag stör mig lika mycket på Jader som vanligt, Leo har jag inget emot. Nej, jag tror inte det är vännerna här. Har det något med kärleken att göra? Ja, det finns ju lite problem men det är ingen biggie för mig... Men det kanske ändå har en omedveten liiiten effekt? Jag vet inte. Hmm... Skolan? Ja, jag tror ärligt talat att det är den som ger mig mest tyngd. Det finns så otroligt mycket att göra just nu att det är inte sant. Alla pratar om en massa uppgifter hit och dit, det är överväldigande och jag tror att det som tynger mig är då att jag inte gjort ett sk*t. Jag måste verkligen ta tag i allt NU. NU! Snart kommer tentorna och alla uppgifter som ska lämnas in/presenteras. Fyfan!

Och jag vet inte men jag har en liten längtan till Stockholm, hemmet, vännerna där borta. Känns som att jag vill bort från Jönköping ett tag. Har det med gamla, hemska minnen att göra? Samma stressiga minnen som finns i Stockholm? Jag vet inte. Jag kanske bara vill fly från alla skoluppgifter? Nej, jag är inte den typen som vill fly från det obligatoriska.

Jag föreställer mig att jag inte har några skoluppgifter som trycker ner mig, ändå känner jag en sorg inom mig, så skoluppgifterna kanske inte har fulla effekten men den har en stor del. Jag antar att på andra plats ligger kärleksproblemen. Lite sorgligt att det som hänt har hänt. Men det är som sagt ingen biggie for me.


Jag vet ärligt talat inte vad det är som trycker ner mig, detta skrämmer mig, jag kan inte peka ut vad som stör mig!!! Jag tror att alla problem jag har just nu är en enda stor blandning som skapar denna sorg, därför finns det inget specifikt som jag kan peka ut.

_______________

Hur som helst, in other news så ska Sauman på rättegång ang. misshandeln under min födelsedag. Kk ska vara vittne. Vette fan hur jag ser på detta. Det kändes overkligt när jag fick reda på det igår när jag pratade med Sauma. Men nu händer det verkligen. Undrar vilken dom det blir, självklart kommer Sauma få skadestånd. Flera tusen.

_______________


Jag känner att jag inte har något mål i livet igen. Det är min största rädsla... Att inte ha något mål att se fram emot, att kämpa för. Jag är vilsen, känner mig vilsen och jag vet inte när det här kommer gå över. Kanske kommer det lätta när skolan börjar lätta på sig? Snart är vi i alla fall halvvägs in i terminen, usch, så snabbt det har gått! Men jag antar att jag måste skapa egna, nya mål nu... Utifrån skiten. Dvs skoluppgifter. Jag måste ta tag i de NU! Ignorera allt runtomkring, nu kör vi!!! Jag har jobbat effektivt förut, jag kan göra det igen! Nu kör vi, jag har ett mål och jag ska fan fixa det! The flame is burning again!

Av Soof - 25 september 2013 03:08

Kl är 3 på morgonen och jag är ledig imorgon. Har inget för mig nu på natten så jag slösar bort tiden till denna lista istället. 
 
200: My crushs name is: I don't have a crush, I have a loved one. 
199: I was born in: '94
198: I am really: stressed, moody.
197: My cellphone company is: Sony Ericsson
196: My eye color is: Braon
195: My shoe size is: 38/39
194: My ring size is: Dunno, XS
193: My height is: 170 cm, tall asian.
192: I am allergic to: Pollen and some more shizz. 
191: My 1st car was: Lamborghini Aventador
190: My 1st job was: Audience at a TV show
189: Last book you read: Completely read Rong Road Out of Hell- M. Manson. Otherwise novels from Stephen Kind: 1408
188: My bed is: Big, soft and extremely comfy
187: My pet: Imaginary..
186: My best friend: I have a handful very close ones.
185: My favorite shampoo is: Currently using some oil... Colored hair... thing..
184: Xbox or ps3: I'd choose Xbox, but I prefer Nintendo consoles.
183: Piggy banks are: Useless
182: In my pockets: Lip balm
181: In my calendar: Things related to school
180: Marriage is: Not in sight
179: Spongebob can: make you realize how high you can be as a non-kid
178: My mom: is my mom
177: The last three songs I bought were: Guess it was Michael Jackson albums, when he died, 2009.
176: Last YouTube video watched: Some Pewdiepie
175: How many cousins do you have? Too many to count right now
174: Do you have any siblings? 2
173: Are your parents divorced? Partially. Myeah- ish.
172: Are you taller than your mom? Yeah
171: Do you play an instrument? Guitar (electric), piano, ukulele
170: What did you do yesterday?: Was in school and hung out with buds.
 
 I Believe In:
169: Love at first sight: Indeed possible
168: Luck: Yes
167: Fate: Yeah
166: Yourself: Sure, it happens
165: Aliens: Yes
164: Heaven: Nah
163: Hell: I wish
162: God: Not anymore
161: Horoscopes: Hehe, yeah
160: Soul mates: No
159: Ghosts: Sometimes
158: Gay Marriage: I belong to the generation saying "ofc"
157: War: Nah
156: Orbs: No
155: Magic: Naaah
 
[ This or That ]
154: Hugs or Kisses: kizz
153: Drunk or High: Drunkie
152: Phone or Online: Phewn
151: Red heads or Black haired: Red
150: Blondes or Brunettes: Blawnd
149: Hot or cold: Hawt
148: Summer or winter: Sommerz
147: Autumn or Spring: Autumn
146: Chocolate or vanilla: White
145: Night or Day: Nayght!!
144: Oranges or Apples: Apple
143: Curly or Straight hair: Curly
142: McDonalds or Burger King: McDonkie
141: White Chocolate or Milk Chocolate: Whiteee
140: Mac or PC: PC in my heart
139: Flip flops or high heals: "Heals"?! Dumb ass, I choose high heels.
138: Ugly and rich OR sweet and poor: Sweet and poor
137: Coke or Pepsi: Sprite
136: Hillary or Obama: Obamaaa
135: Burried or cremated: Buried. 
134: Singing or Dancing: DANCE DANCE
133: Coach or Chanel: No brand
132: Kat McPhee or Taylor Hicks: Daf...
131: Small town or Big city: Hm... I've lived in both... Hmm.... I guess small town is to go for, right now.
130: Wal-Mart or Target: Hemköp
129: Ben Stiller or Adam Sandler: Stawhp it
128: Manicure or Pedicure: Hands
127: East Coast or West Coast: Stupid q.
126: Your Birthday or Christmas: Birthday
125: Chocolate or Flowers: Choco, at least I get food.
124: Disney or Six Flags: SIX FLAGS. I wanna try
123: Yankees or Red Sox: -.-
 
[ Here's What I Think About ]
122: War: Interesting
121: George Bush: We've heard about him....
120: Gay Marriage: Modern thing
119: The presidential election: Indeed interesting *stroking beard*
118: Abortion: Totally, 100% support it. 
117: MySpace: Was a good place.
116: Reality TV: Me no watch TV.
115: Parents: Should be supportive, open minded.
114: Back stabbers: Check out my fine ass.
113: Ebay: Best place online.
112: Facebook: Unnecessary as hell.
111: Work: Always hate.
110: My Neighbors: Are old and young
109: Gas Prices: Currently non of my concern
108: Designer Clothes: Not my thing
107: College: I'm here bro and I like it
106: Sports: Daymn, not my thing
105: My family: is special
104: The future: I have my plans   
 
[ Last time I ]
103: Hugged someone: My buds when they went home from moi.
102: Last time you ate: Recently, ice cream.
101: Saw someone I haven't seen in awhile: Last weekend...... He came and visited.
100: Cried in front of someone: I don't remember.
99: Went to a movie theater: Like 2 wks ago with Ign.
98: Took a vacation: Summer.
97: Swam in a pool: Summer, Vietnam. Or did I...?
96: Changed a diaper: Will never happen. Hell no, I ain't touchin' dat poop!
95: Got my nails done: :( ....... I feel naked without the bling.
94: Went to a wedding: Was it in Vietnam? Yes. Summer.
93: Broke a bone: Chicken bone.
92: Got a peircing: Ears when I was like 2 yrs old.
91: Broke the law: Don't remember.
90: Texted: Hours ago, I should reply to Ign.
 
[ MISC ]
89: Who makes you laugh the most: My closest buds! <3
88: Something I will really miss when I leave home is: The healthy food moma makes.
87: The last movie I saw: E... E... The ship out in space where rich ppl from earth live. And down on eartha re the poor people dreaming of coming to E..
86: The thing that I'm looking forward to the most: The tests and other projects in there two courses to finish.
85: The thing im not looking forward to: Tests, seminaries and more (related to school).
84: People call me: Asian, Soof, soffan, bajs, nöfföff
83: The most difficult thing to do is: Moving on.
82: I have gotten a speeding ticket: Waiting for it.
81: My zodiac sign is: ARIES!!!!
80: The first person i talked to today was: Jader on the phone, in the very morning. About us being late to the group project meeting. 
79: First time you had a crush: Celeb crushes yes. Young age.
78: The one person who i can't hide things from: Besties
77: Last time someone said something you were thinking: With Jader.
76: Right now I am talking to: This list
75: What are you going to do when you grow up: Fight.
74: I have/will get a job: School is my job.
73: Tomorrow: Day off: study, maybe party (wednesday)
72: Today: school and hanging out with Leo and Jader at my place.
71: Next Summer: Will travel to north of Sweden? Or Vietnam? I dunno.
70: Next Weekend: Thought I was going back to Sthlm until I realized Saumas bd is the 10th, the wk after.
69: I have these pets: Imaginary
68: The worst sound in the world: Babies
67: The person that makes me cry the most is: I.
66: People that make you happy: Besties
65: Last time I cried: Last weekend
64: My friends are: God like
63: My computer is: My true love
62: My School: is bad and good.
61: My Car: Will be a Lambo
60: I lose all respect for people who: are narrow-minded, arrogant, ego, and more
59: The movie I cried at was: None.
58: Your hair color is: Ombre: black, dark brown, brown, light brown, blonde, white. Daymn.
57: TV shows you watch: None. Ive downloaded The Walking dead before the summer
56: Favorite web site: Twice.se, 9gag (yes.. sigh), flashback, 
55: Your dream vacation: The whole world. Fjords in Norway, Transsylvania, Detroit and more
54: The worst pain I was ever in was: Heart break. Could have been worse
53: How do you like your steak cooked: Throughly. No redness.
52: My room is: Surprisingly neat
51: My favorite celebrity is: Hyuna!
50: Where would you like to be: Dead.
49: Do you want children: NO!
48: Ever been in love: Too much.
47: Who's your best friend: Several ones.
46: More guy friends or girl friends: Equal.
45: One thing that makes you feel great is: (Successful) Accomplishments.
44: One person that you wish you could see right now: I..m
43: Do you have a 5 year plan: No, I live in the here and now.
42: Have you made a list of things to do before you die: Sure. It's not long atm: parachute, luftballong (sigh), see the beautiful nature of the world
41: Have you pre-named your children: Yes. "Shit, shitty, shittiest, accident," are just a few.
40: Last person I got mad at: I..m.. Or maybe Jader? hahah, at least very annoyed
39: I would like to move to: Hawaii! Australia! Nah, US.
38: I wish I was a professional: Astronaut
 
[ My Favorites ]
37: Candy: Don't... have....
36: Vehicle: Car
35: President: Guess Obama is ok. Not really into politics.
34: State visited: I'd love to visit Hawaii.
33: Cellphone provider: SONY! <3 Ericsson! 
32: Athlete: Dont have
31: Actor: Robert Downey Jr. <333
30: Actress: Jodie Foster or Angelina Jolie
29: Singer: Hyuna, Amy Winehouse
28: Band: SLIPKNOT! <33 Marilyn Manson <33
27: Clothing store: Ebay, haha.
26: Grocery store: Hemköp
25: TV show: Lost
24: Movie: Contact
23: Website: 9gag, ghaha fail
22: Animal: Sharks
21: Theme park: Disneyyy Paris. so far. havent visited anything bigger (USA)
20: Holiday: My bd :P
19: Sport to watch: athletics
18: Sport to play: Athletics
17: Magazine: I used to read FRIDA
16: Book: Darren Shan saga
15: Day of the week: Friday!
14: Beach: Some in Vietnam, otherwise Thailand is rly nice. 
13: Concert attended: Slipknot
12: Thing to cook: Tacos/Nachos
11: Food: tacos/nachos
10: Restaurant: McDonkie
9: Radio station: Nrj i guess.
8: Yankee candle scent: Dont think they have that in sweden
7: Perfume: Currently is: Victoria's Secret: Noir Tease
6: Flower: Roses
5: Color: Red
4: Talk show host: Ellen and Tyra B
3: Comedian: Magnus Betner
2: Dog breed: SIBERIAN HUSKYYYY
1: Did you answer all these questions with 100% honesty?: This was an hour worth of nothing. My sleep was sacrificed. It's now 4 am.

Av Soof - 23 september 2013 23:08



Denna vecka är jag ledig förutom på torsdagen då jag har en artikelseminarie med min grupp, därför känner jag att jag kan chilla just denna kväll. Vad göra man då? Man tittar tillbaka i bloggen. Det har varit syftet med den enda sen jag började. Men att titta tillbaka i bloggen kräver styrka. Psykologisk styrka. 


Jag blev så insatt i mina gamla inlägg från flera år sedan att jag totalt glömde var jag står idag. I Jönköping, med nya människor och vänner jag träffat. Att jag också bor helt ensam. Att jag pluggar biomedicin. Jag läste ett inlägg när jag gick i tvåan i gymnasiet. Jag funderade på att bli entreprenör, forskare, astronaut... Vad som jag mest stannade för var att jag skrev att jag var intresserad av biologi och medicin. Lustigt va? Det är precis vad jag håller på med nu, kan även supporta this statement att i mitt födelsehoroskop står det faktiskt att jag kommer jobba inom medicin. 


Läsningen av gamla inlägg gick bra tills jag började komma in i "den där" perioden. Det där otroliga spirituella äventyret. När jag blev av med mitt ex. O. Äventyren jag hade med Kk, all spontanitet, alla våra äventyr i stan på våren. Bilden i det här inlägget var taget i mars, då allt började smälta. Här började äventyren. Det hela äventyret intensifierades dagen jag vändes till 18 år. Allt det där festandet, alla nya människor jag träffade. Jag var så himla glad och lycklig under den perioden. Livet lekte. Men det tog inte slut här för när jag träffade denna person som skulle vända på mitt liv på ett sätt inte ens O. lyckades göra så öppnades ännu en dörr som skulle ta äventyret till en heeelt ny nivå. Jag kunde inte läsa fler inlägg där denna person var involverad. Jag insåg när jag läste dessa gamla inlägg att jag faktiskt glömt vissa detaljer om många händelser, okej, rätt många detaljer, och jag vill inte minnas dessa detaljer för denna person existerar fortfarande i mitt liv.


Ärligt talat... Hur lång tid har vi känt varandra? Jag har inte ens räknat tiden efter denna "paus". Okej, fine... Give me a sec to count... Kom han tillbaka i aug? Vi säger det. Okej, sammanlagt är det 16 månader. Rekord. BAMM!! DAYMN! Med O. var det 15 månader. Okej, 16 månader är inkluderat med "de där 5 månaderna". 


Men jag känner att detta inte kan fortsätta. Han kom på besök under helgen, in fact, he went yesterday (Sunday). Vi var vid vattnet i Liljeholmen när solen var nere, så man kunde se all husbelysning längs vattnet. Mamma och Johnny tycker att Jkpg är väldigt vackert. So did he. So do I. Lilla "Ström". där han bor är litet och fint, fina hus och byggnader, he said. But Jkpg är desamma men i större utsträckning. Men vi är tillbaka i den onda cirkeln. 


Jag har pratat mycket med my bro mr. "Mexico-Juan" about this relationship. And yeah... Flera timmar på mobilen och vi har kommit fram till saker och ting. Det är bra att ha ett killperspektiv. De är logiska, relativt korta, men koncist och ärliga. (Btw, he's a gemini ;)).


But stop it now. 


Anywayyy, jag har sen typ 2 veckor bakåt laddat ner dolphin emulator till datorn och laddat ner Zelda: Twilight Princess. You know what this means. Jag har offrat livet till att spela detta. Jag är besatt!! It was a mistake to download this. Det är såklart inte samma spelkänsla att göra detta på datorn men vad kan jag göra. :P 

Av Soof - 19 september 2013 20:15

Jag är riktigt dålig på att uppdatera bloggen nu för tiden! Jag vet inte varför, det är inte så att jag inte gillar att skriva på bloggen, men jag bara känner att det är så mycket som händer på så pass kort tid att jag inte orkar skriva. 


Men enda sen jag kom tillbaka till Jönköping så har jag hängt mycket, as usual, with my bros. Jag våldgästade Jader och Leo dagen efter att jag kommit tillbaka. Första gången jag träffade Leo igen, båda blev grymt glada och han har fixat sitt rum, möblerat det och allt, det såg riktigt mysigt ut! Jader träffade jag samma dag som jag kom till Jkpg i skolan. Åkte direkt till skolan efter att jag och Johnny lastat av alla mina grejer i mitt rum. Damn, det gick riktigt fort att flytta från Jkpg och sen komma tillbaka. Minns sorgen när jag flyttade ut, när jag satt där i bilen. När jag närmade mig Stockholm efter 3h så var jag inte alls glad att komma tillbaka. Tillbaka till stressen. Lastade av mina grejer i hallen, packade inte upp de för jag vet att jag snart ska flytta igen. Gick i Uppsala en dag, hated it. Småstressade med Jader och Leo som hjälpte mig att ta mig tillbaka till Jkpg genom att prata med Mona (programansvarig). Min avregistrering hade ej behandlats så jag var på en ganska säker field. Men efter en massa jaganden och stress så fick jag äntligen beskedet att jag är välkommen tillbaka, var så otroligt glad. Meddelande också min gamla hyresvärd om jag kunde få tillbaka mitt rum, de var redo att ha en visning för en annan tjej, men henne sket de i och jag fick tillbaka mitt rum. Allt gick som smör egentligen. Dagen efter beskedet rusade jag och Johnny ner till Jkpg, var gladare än någonsin. Lämnade allt i mitt rum och sen fick jag skjuts av brorsan till skolan där jag då träffade Jader, Stephanie och Nyroz igen. :D


Samma vecka, tror jag, hade jag och killarna en tacokväll hos de. Vi lagade tacos tillsammans och hade det bra. :) Både jag och killarna är inte från Jkpg så vi alla hyr boende. Det som är bra med detta studentliv är såklart friheten man har och att man kan dra hem till varandra practically när som helst. Mycket våldgästning. :P Har redan lyckats göra det och speciellt Jader lärde sig en rejäl läxa, haha, att alltid låsa dörren. Jag kan komma in till killarna fram till deras dörr då jag kan deras portkod (Jader och Leo bor i samma byggnad). Mig är det svårare att våldgästa däremot, jag har en dörr som kräver nyckel, only, för att ta sig in. Eller att man går genom min hyresvärds ingång. :P ja, det blir lite svårt att störa mig, ehehehehehe.


Tacolagning!



Efteråt gick vi ner till Jaders rum och vi alla satt sådär. Med våra laptops. xD 


I förrigår hade vi en filmkväll hos Leo där vi kollade på The Grudge 2. Det gick inte så bra och inte som planerat för jag hade bestämt "möte" med Diana på mobilen. Vi skulle catch up med varandra, om hur det går och sånt i livet. Hade inte haft en utförlig uppdatering sen jag flyttade till Jkpg första gången. Så ni kan tänka er hur långt det samtalet var... Det varade väl ca. en timme. När jag var klar hade killarna fastnat i någon fotbollsmatch... Men vi satte i alla fall på skräckfilmen så fort jag var klar med samtalet med Diana. Vi hann inte se hela filmen för vid kl 23 var jag tvungen att dra hem, vi alla skulle ha laborationer och VFU dagen efter. 


Mjo juste, någon dag så åkte vi 3 (jag, Jader och Lelle) till ngt köpcenter som även hade IKEA i närheten. Det var det längsta jag åkt i Jkpg haha. Vi hängde runt lite i olika butiker och affärer, letade efter en datorpåse till Leos (finally arrived) mac. MACie. 


Undermedvetet varför det är vi tre som passar ihop. :P Denna bild var inte arrangerad. Jader till höger, Leo vänster.

 


Mmmhmm, vackra, lilla Jönköping och dess högskola! View från hälsohögskolan. 

 


In other words, här är en vacker bild från när jag hängde med iggy i vinterviken under den lilla tid jag var i Stockholm.

Av Soof - 6 september 2013 12:47

6/9-13


Jag ska nu plugga i Uppsala. 


Jader tappade bort sin Armaniklocka i skoltoan. Han hatade Jönköping at that moment, ville tillbaka till Stockholm och bara bränna ner Jönköping. Dagen efter fick han tillbaka sin klocka, någon som hade hittat den. Som Stockholmare myself så tänkte jag att jag själv kommer få uppleva en förlust snart (jag kände mitt högra ögonlock bulta så pass hårt att jag skulle lägga märke till det), that's when I knew some bad sh*t was gonna happen. Dagen efter blev jag dumpad på ett kallt sätt. Däremot "fick jag min Armaniklocka" tillbaka. Blev tillsammans med någon bättre. Samma kväll kom mitt ex tillbaka och kom med en chokerande nyhet. (Test). 

Dagen efter det får jag besked att jag fått en plats i Uppsala. 


What can I say, I was told I was a lucky girl. Within 1-2 days hade jag fått en ny kärlek och kommit in i ett jättebra universitet som många drömmer om att få gå i. 

__________

Update, 14/9-13


Jag är tillbaka i Jönköping. Uppsala fick mig att inse var jag verkligen belonged to. Uppsala gav mig motivation att verkligen satsa på Jkpg, för nu kommer jag inte in någon annanstans. Ironiskt. Jag kom in i alla mina val utom KI som var mitt första. -.- 


Senaste tiden, mainly denna vecka då. Har jag flyttat fram och tillbaka till och från Sthlm och Jkpg. Har umgåtts mycket med Jader och Leo. Vi hade en tacokväll tsm under veckan. Vi lagade mat tsm och sånt. Kuligt. Det är skönt med denna frihet man har som student. Man kan ta hem och dra hem till vem man vill. :) Det är också en liten fördel att jag hänger med folk som är utifrån stan som jag, alltså bor de inte hemma och har begränsningar. Jader är från Stockholm som mig, WOOP WOOP BRO, och Leo är från Vårgårda. En by ngnstans i Göteborsområdet.. Typ.. Ja.. En lantis, bonde. HAaha.


Jag har varit lyckligt lottad som fått tillbaka min gamla boplats och skolplats! Allt gick smoothly!

Ovido - Quiz & Flashcards