Alla inlägg under september 2012

Av Soof - 29 september 2012 19:26

 


So yeah, nästa vecka kommer bombas med skoluppgifter och jag dööör av stressen, istället så sitter jag och drömmer iväg och slösar tiden på det istället. Haha. Fail. Fml. De som sa att trean skulle bli mera chill är stora lögnare. 


hHur som helst, under veckan när jag träffade älsklingen så satt vi på tåget och framför oss satt en black woman. Hon råkade tappa något eller gjorde någonting surprising i alla fall. Det fick mig att reagera med ett hysterisk skratt efter några sekunder (needed to hold it back), samtidigt som jag hade ett ganska seriöst snack med älsklingen. Så allt blev så humoristiskt. Oh well, kvinnan började slöddra på om något, hon började prata med mig och älsklingen. Jag blev först rädd för jag trodde att hon insåg att jag skrattat åt henne och att hon nu skulle skälla ut mig, men hon började säga något jag inte fattade. Det enda jag förstod var att hon sa "now kiss" and the funny thing är att hon gjorde denna "*snap* mmhmm/ oh no u didn't" Z-gest med armen, like a typical black woman, samtidigt som hon ville se lite public affection från mig och älsklingen. Men none of us obeyed her, I tried to talk to my boy but after a while I got too distracted that I decided that we should move. She said bye. Fortunately she wasn't mad at me, hopefully she didn't realize that I skrattade pga skadeglädjen... Yeah..

______________


Sooo, denna helg var som förra, pretty much. Ville faktiskt dra på bio med älsklingen men insåg att det bara var skitfilmer som gick, så vi får vänta till Paranormal Activity 4.


Hängde med Kk efter skolan och shoppade stuff. Hängde till sent på eftermiddagen, typ till kl 19. Var tvungen att dra hem för att fixa mig till nästa aktivitet. Without any pause hemma så var jag ute igen efter en timme. Stack till gamla, gewda baren. När vi satte oss för att spela lite i maskinerna så kom plötsligt en man fram och började prata med my boy. (Oh damn I'm getting pissed by just thinking about this.) Mannen började säga till min älskling "Är du dum eller? Va? Är du dum eller? Varför spelar du?". First I was like, tänkte: "Oh, he's probably drunk och vill skoja lite med min kille". Men när mannen fortsatte med sitt muckande och började prata om att min älskling använt upp hans 100 kr i maskinen så började jag fatta att mannen var seriös. Han började säga saker som "varför spelar du upp alla mina pengar? jag la in 100 kr här och nu har du spelat upp allt! Är du dum i huvudet eller???" yeah, shit like this. Oh damn, I got so pissed! I was prepared for my first experience with voilence caused by drugs. Jag vittnade klart och tydligt att Islam klart och tydligt spelade med sina egna insatta pengar, han hade börjat ett nytt spel och skrivit in sitt personnr och allt. Klart och tydligt. Mannen fortsatte att anklaga min älskling för att ha spelat upp hans pengar och jag kom in och sa klart och tydligt att så inte var fallet och började säga emot mannen. En personal kom fram och kollade vad som försigick blabla. Mitt i sina förklaringar till personalen så sa mannen plötsligt "oh, hon ser bra ut!" när en tjej gick förbi från toan. HAHAHA, confirmed att han verkligen var full. *Suck.* 


Slutade med att mannen sa att vi skulle glömma allt och började introducera sig själv som Frank eller ngt, I dont remember his name. Men han kunde se the seriousness in my face när jag motargumenterade honom, jag la märke till att mannen glodde på mig ibland, för att se hur seriös jag var, om jag skulle le eller ngt för att förstöra allt. Oh well, tur att mannen höll sig relativt lugn iaf, för jag kände att jag när som helst skulle blow up när han fortsatte att anklaga och säga bad stuff om min kille. 

Ja, jag håller med min kille också. yeah... I have to admit att jag också vill ha lite "bråk". Men bara om jag är den oskyldiga. It's fun to kind of... argument against someone that's accusing you for nada och bli arg. Typ a way of releasing the energy.


Resten av kvällen är lite suddig eller så är det pga att inget spec hände. how many drinks this time? 3-4 kanske? too much iaf. :( I didnt want to!! men jag kunde kontrollera mig iaf från att göra min älskling svartsjuk, trots att Shakira kom. Success! 

________________________


Right now my passion is a dream about a new phone. Yeah, I know. Not again. -.- xD Asså srsly. Xperia Neo är verkligen en perfekt mobil. den var jättebra.. så länge den körde på GB. Jag har vant mig vid ICS Pureness men den senaste tiden så har jag börjat få ADHD på den pga fail med att skicka sms och det konstanta problemet med wifi. Så basically så är den inte så perfekt längre. oh.. I dropped my phone twice i baren!!!!!! På toa och utanför på trottoaren!!! Jag tappar aldrig mina mobiler! detta är första gången för Neo:n!!! Och nu har den skrapor på hörnen och är säkert ännu mera pajad innuti. pfft, blingbling skalet skyddar inte ett piss. Heh, what did you expect from swag? Quality? no. den flög fan av när jag tappade mobilen. 

Back to main topic. Yeah. Jag har alltid gillat desigen på Xperia NXT-serien och udner veckan så testade jag Xperia P, myeah, helt ok. Någon dag senare "GIVE MEEEEEE!!!". Yeah, jag vill ha Xperia P och jag sparar för en nu. 

Av Soof - 23 september 2012 20:38

 

Av Soof - 22 september 2012 11:55

Finally, Jungfruperioden är nu över och vi är nu inne i Vågens tecken! Dags för en period där relationer är i fokus (Våg) istället för jobb (Jungfru).

 

20/9 Tors


Efter skolan på kvällen så stack jag, Diana, Kk, Sauma, AC, Flavia och Ludde till Big Ben för att lyssna på some stand ups. Haha, stackars, några av de var så otroligt dåliga och ingen skrattade. Men de jag gillade var då ofc the host, Leo (killen med natural autotune) och kanske den sista killen också, med the joke about the 7-yr old girl coming up to him. Det var en mysig, stor och fin bar. Ehe, vi såg/träffade också en massa lärare från skolan xD Foster, Ericsson, Miles, Jones. Efteråt när vi var påväg mot tåget så gick vi förbi O'connell och Johansson :O Damn vad alla lärare är vilda på torsdagskvällarna. 


21/9 Fre


Grattis Malin!!!!


Efter skolan gick jag, Diana, Sauma och Nadda till el Pizza Hut och fetade oss. Nadda hade vunnit en "buffébiljett" från DNA-labben i biologin om Sangers Sequencing. xD Så därför stack vi hit och hade en mysig tjejstund.


På kvällen gick jag ut och träffade min älskling och vi hade några drinkar i den vanliga baren. Fick sällskap av några av hans (gamer)polare, men annars var det mestadels en stund där bara han och jag var i fokus där vi hade en romanisk tid. I en bar. Med öl. xD Hahaha! Efteråt smugglade vi in and I got almost busted in the morning, right after that he went. Han glömde sin mobil laddandes och utan någon kommunikation så kom han tillbaka och jag hade mobilen i handen och gav den till honom. Allt i tystnad. Bzzt bzzt. :D 


 

Av Soof - 16 september 2012 22:18
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Soof - 13 september 2012 18:56

 


Got this today! Blingblingbling swag swag swag

Av Soof - 13 september 2012 18:54

 


Spexfoto igår. High school theme. Jag och kk var två trannies that ended up being groupies för en pimp. 

Av Soof - 9 september 2012 12:24

Denna vecka har mestadels varit stressig och frustrerande.Haft för många skoluppgifter som måste in men förutom skollivet så har jag fått problem med mobilj*veln. Johnny kom hem från Linköping, visade sin "coola" Jelly Bean-uppdatering (Android 4.1) och encouraged me att också fixa mobilen. Well, min 2011 Neo kan inte uppdateras till Jelly Bean, så jag får nöja mig med ICS (Ice Cream Sandwich). Damn I love the names


Efter uppdateringen insåg jag att jag inte alls gillade det! ICS sög upp batteriet, hatade kamerafunktionerna och Handcent började skita på sig! Och varför nämner jag just dessa tre saker? JO, för att det är dessa tre saker jag använder och värderar mest i en mobil! Gb var perfekt! Inga problem hade jag! Jag var nöjd med livet, sen kom ICS och försämrade hela jävla skiten!!! I do not recognize my baby anymore! Jag gråter rätt sällan, bara riktigt starka känslor kan trigga the tear ducts, och denna gång blev ögonen tårfyllda. Jag var tvungen att inse att min bebis är död. I mean, har vuxit upp och blivit en annoying little teenage bastard 4.0.4 I hated everything i den. Wifi, sms, batteri, kamera, alla dessa försämrades, the most basic features for a phone försämrades. Alla som känner mig vet hur mycket jag älskar min mobil. It's my baby! 


Jag krävde av Johnny att leta upp en GB ROM, men tydligen fanns det inget, enligt honom... Long story short så slutade det med att vi rootade mobilen och nu har jag ICS Pureness and I hate it even more than the standard version. Ha.ha.ha Det kunde fan inte bli värre. Men you know what, fudge this. Orkar inte titta tillbaka på GB och bli deprimerad och bli ångestfylld över vad jag gjort (though this is the biggest mistake I've done in my life), utan jag får se det positiva med ICS Pureness och leva med det. Det finns såklart bra saker med detta som GB inte hade, besides this så är mobilen rootad och jag har access till vad jag vill i mobilen! >:D And it looks badass! Den ser inte alls ut som alla andra vanliga 4.0.4:are. 


Yeah, asså ja... Jag låter materialistisk. Jo, mitt liv gick under, under denna vecka när min mobil växte upp. Jag var fett ledsen över hur en av mina "everyday basic needs" gick åt helvete men det finns inget jag kan göra åt saken nu än att leva med det jag har och förbättra det till hur jag vill ha det. R.I.P GB 2.3.4 <3

 

      ICS Pureness. Min mobil ser inte ut exakt som detta, har små olikheter. Bild tagen från Google.

 

__________________________


Soooooooo, förutom min mobildepression och att jag blivit sjuk och varit tvungen att stanna hemma så har veckan haft sina bra tider också. Though, det var bara en dag som gjorde den nämnvärt bra. I fredags var både jag och Kk sjuka och skippade skolan, vi hängde smått, smått under dagen, men mestadels var det en struggle. Vi gick till skolan för att submitta vår projektidé, vi stack och köpte snacks och bestämde oss för att dra hem till mig och göra klart historian. Vi kom till mig by 18 och vi blev klara vid ca. 23.30 och uppgiften skulle in senast 23.59 Fan vad vi jobbade produktivt, trots att båda var dödssjuka (jag lite mer än Kk då), hostade och snöt oss hela tiden så klarade vi av det ändå! Mot kvällen kom min älskliiiiinnnngg! Vi kunde inte ha en typisk very lovey-dovey time för att jag pluggade men att bara ha varandra i samma rum var betydelsefullt. Feel the presence. I dunno... Men nu är vi djuuupt kära i varandra... Lykke, fo' realz... Det... Skrämmer mig lite... För nu är vi on the level of death, där båda älskar varandra så mycket att om det går snett så oopsie doopsie, just another broken heart. Oh well, vädur + vädur = lots of passion!!!!


Knarkar "In the dark" - DEV. 


 

  Äldre bild, från förra veckan

Av Soof - 1 september 2012 22:00

Ser löjligt glad ut


Stack till Amnesia igår, med Kk, Islam, Diana, Rosanna och en till tjej (Olga?). Gaaah, fun times där och crazy stuff afterwards. 

Ovido - Quiz & Flashcards