Alla inlägg under januari 2014

Av Soof - 29 januari 2014 18:55


HAHAHA, asså jag dör varje gång jag ser denna video där en parodi av Taylor Swifts Grammy head banging! 

Av Soof - 26 januari 2014 15:36
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Soof - 10 januari 2014 17:16
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Soof - 9 januari 2014 14:25
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Soof - 9 januari 2014 01:30

Efter Parisresan träffade jag Aramia och Diana någon dag efter och det blev en kort dag för Sauma, som vanligt, kom otroligt sent, helt otroligt så sen hon var. Vi hängde i stan ett tag, jag köpte hårfärg för under Parisresan kände jag en impuls att färga hela skallen röd, I don't know why. Sen skulle vi se på Escape Plan, vi hade reserverat en plats åt Sauma men glömde hämta ut biljetten så när vi kom fram så hade någon redan köpt upp platsen. Försökte smuggla in Sauma men hon vägrade gå med på det, så det var bara jag och Diana som kollade. And damn it's a good movie!!! Skitbra!


 


Dagen efter hängde jag med Malin. Vi båda hade ångest och panik över skolarbeten som vi skjutit upp och som är ett berg, it still is today. Så vi bestämde oss för att shoppa tillsammans, snabbt och sen åka hem och plugga vidare. HA HA, about those studies... Ain't nobody got time fo' dat. Anyway, jag impulshoppade så mycket men ångrar inget. Det var också kul att få träffa Malin och tjejerna igen. Saknat alla kompisar så mycket!!!


Dagen efter var en hårdag. Jag färgade skallen röd under hela dagen, allt själv. Tog säkert 5h men jag lyckades få ihop ett hyfsat resultat! Och idag är jag fätt nöjd med det hela! I had my ups and downs under processen men Malin stöttade hela vägen

Sen var det trevligt att höra Jimmy igen. Vi snackade i typ 45 min, had updates om våra liv. Vi hade ju inte snackat properly sen studenten så det var lite att komma i kapp med. 


Sen kom nyår. Den var lugn. Firade med mamma då Johnny och Gänk var med kompisarna. Ca. 00.45 kom Islam och ville träffas. We hung out. Dagen efter var det dags att åka hem till Jönköping. Kort lov, orättvist då alla andra har en extra vecka! Islam skjutsade mig till Jkpg. Aaaannndd now my back hurts from all the sitting.

___


Update: Idag besökte jag Jaders nya lägenhet han precis fått! Nice place, nära skolan och nästan allt finns där. Sen besökte jag även Lelles lgh i Dalvik. Damn it's pretty!! Vi alla hängde och chillade.


Mähä, I find it random and funny

 


Kära Zelda <3

 


Har hittat ett fantastiskt spel på Apple store! Spelet är otroligt simpelt och dåligt, men det blir så himla kul för att allt är i memes. 

Av Soof - 9 januari 2014 01:15

Jag åkte ju till Paris under jullovet med mamma för att hälsa på släktingar där borta och resa and stuff. Jag ville först inte åka, var väldigt tveksam för det finns typ inget kvar att se av Paris, jag har ju varit där så många gånger innan och har redan sett alla stora sedvärdheter. Men jag åkte ändå för resandets skull och jag behövde komma bort från Jönköping och Sverige ett tag. 


Jag kom hem till Stockholm på kvällen och eftersom jag är i Stockholm så sällan så känns det alltid så kärleksfullt att vara tillbaka. Stockholm <3. När jag kom hem hade Johnny skaffat sig en "bilsimulator", jag vet inte vad det heter men han hade köpt en ratt och spakar så att man kan köra som i en riktig bil till bilspel. Sen hade han skaffat sig Nintendo 3DS XL och Zelda, A link between worlds. Sen hade han skaffat sig en Zeldabok, historien om Zelda. God, I was excited to try all the new gadgets. Didnt have that much time though, för samma dag som jag kom hem så skulle jag resa dagen efter. Alltså kom jag hem den 20e och redan kl 5 am den 21 måste jag vakna, så det var en kort kväll i Stockholm.


När jag kom till Paris så tog det inte lång tid innan jag var tvungen att gå djupare i Paris. Jag researchade om andra sedvärdheter att besöka i Paris som inte är så populära för turister. Jag fann en massa coola museer, så fantastiska och jag var så exalterad att besöka alla udda museer. De hade ett privat vampyrmuseum, ett medicinskt museum i ett universitet, carnivalmuseum och mer udda grejer som verkligen är min grej! Olyckligvis kunde jag inte besöka något av dessa pga att de var stängda eller att man var tvungen att boka tid i förväg för ett besök. Aja... Sad face. Men jag lyckades ändå besöka några nya platser! Bl. a katakomberna! So excite! Here we go med pics. och jag får berätta allt som det kommer. Det kommer inte vara i en kronologisk ordning.


Syn på vackra Eiifeltoret

 


Detta är på en bro mitt i stan, nära Eiffel och Notre Dame. Här flöt jag på i en färja som tog en runt stan på floden

 

 

Sainte Chapelle. Så vacker! Gotisk design.

 


Utanför, okej jag suger, jag kommer inte ihåg namnet, men detta är utanför platsen Napoleon är begravd.

Jag och min kusin var där inne i ca. 5-10 minuter. Vi hade redan varit här innan och det fanns inget vidare att se.

 

   

Mmmhhh, det vackra katakomberna! Förra gången jag var i Paris (2011) på sommaren så stod jag i kö i en så otroligt lång tid, och den rörde knappt på sig! Den gången sket jag i att gå in. Men denna gång stod vi i kö i ca. 45 min. Ja.. 1h typ and the line kept moving and moving, så vi klarade det! Wooho! 

 

Där inne var det så otroligt många ben att man blev trött på det. Det var inte så mycket variation men det var lååånga gångar av these-looking thingys. It's not something exciting men det är ändå värt ett besök då det inte är ofta man träffar på en sån här plats.

 

             

Sedan besökte vi det här vaxmuseet, efter besöket hos katakomberna. Först kommer man in i det här rummet (bilden här ovan) med speglar i hela rummet, spegception. Där hade de en liten show sen fortsatte man vidare i museet och såg alla vaxfigurer. It's not Madame Tussauds-kvalite, det finns inte i Paris, but it was good ändå. 

 


Here's another pic from the place.

 

           

Vi hamnade i en djuraffär och alla dessa är levande! Soooo cute!!!! (förutom insekterna)

 

           



Lite random bilder

 

 

Här är en av de där udda besöken jag gjorde i Paris. Vandra runt i kloaker under Paris! Känns som lite UE. Men det var så coolt där nere. Luktade rätt mycket, men inte outhärdligt, dirty water man går över and aaaahhh, it was nice. I'm weird and that's ok.

 

 

Besökte Pantheon och Curie-paret. Curie House <3

 


I like it a lot

 

 

Random collage

 


Slutade resan med denna vy från planet. Under molnen, på marken är det molningt och regn, men ovanför allt...


Ovido - Quiz & Flashcards