Alla inlägg under mars 2011

Av Soof - 8 mars 2011 18:25

What a long day. Första långa, tråkiga tisdagen efter lovet. Meeeen! Höjdpunkterna kommer efter skolan.


Någon hade visst tappat sina nycklar framför sitt skåp. Utan att tänka på det så tog jag upp dem och kollade efter ledtrådar efter vem ägaren kunde vara. Hehe, så smart som Stevo var så hade han en söt bild på sig själv som nyckelring och det ledde mig till ägaren av nycklarna direkt. Det visade sig visst på facebook att fler hade sett nycklarna ligga där, innan jag såg dem, men att ingen hade gjort något åt det! ABOOO! Vad är det här för en värld?! Agera lite va?! Jag vet hur lycklig man kan bli av att finna borttappade saker (speciellt iPod incidenten) so why not share that amazing feeling with others?!  


Hm... Tydligen hade Mr. Roberts sin dörr stängd och jag orkade inte lämna nycklarna i "borttappade-saker-lådan" (om den nu existerar, har för mig att den sitter utanför Mr. Roberts dörr xD) och jag tänkte att det skulle ta så lång tid för Stevo att dra till Mr. Roberts så jag fann Abdul och gav nycklarna till honom så att Stevo får nycklarna tillbaka snabbt dagen efter and after that I felt good to have done a good thing.   


Efter det for jag och Potto iväg. När vi var i Medborgarplatsen så sa jag helt impulsivt att jag var sugen på jelly beans. Så off we go för att köpa det. Impulsköp är inte alltid kul. 


Efter det stack vi till Gamla Stan för att, WOHOOOOOO, köpa en Slipknot-tröja till mig! 


   Framsida


   Baksida


What a beauty... 



THANK YOU SOOO MUCH HONEEEYYYY!!!!  <333333333333333







Well, apparently så grälade jag med ett gäng små skitungar på 10-12 år? För att jag ansåg att de trängde före mig, så jag sa till och dem, och de tänkte att jag trängde före dem så den lilla invandrarbögen käftade (mest) emot. Jag blir så rasistisk och pissed off på världen när sånt här händer mig. 


Jag lever vid "behandla andra som du själv vill bli behandlad". Och för att skitungen började kaxa emot så var jag tvungen att göra det tillbaka för att jag står för rättvisa och jag har rätt till att få stå vid min plats och jag agerar gärna i sånna här situationer. Hade han kommit med en snällare approach och varit mer trevlig och polite så hade jag självklart låtit småungarna gå före because they are younger than me. But apparently not this time.


Men well, jag kunde ju ändå ha låtit de gå före mig även om de var assholes men då skulle jag bara se mig själv som en svag förlorare. Sen om man är lite mer mogen och tänker efter så är det ju ingen vidare big deal. Bara någon som tränger sig före för att snabbt köpa en sak men det är inte det första jag tänker på i en sån här situation.


Var är föräldrarna?! De ska ju uppfostra och ta hand om sina skitungar! Så fort jag såg den där skitungen utan någon jacka och en stor fake-diamant i sitt äckliga öra så visste jag direkt att han var en fattig uteliggare där hans föräldrar sitter och tigger i tunnlarna i stan som inte har råd att köpa en jacka till sin snorvalp. Han hade probably snott det där bögörhänget anyway. I mean, höhö, hur skulle en sån som han ha råd med något över huvud taget? 


Om föräldrarna inte kan ta hand om sina snorungar så ska de fan inte föda några över huvud taget!!!


Ska jag tycka synd om ungarna? Nej, det är inte mitt problem. Varför ska jag bry mig om kriminella 10-12 åringar? Det är deras föräldrars problem. Jag är blodigt okänslig i sånna här ämnen... and it's even worse than what it looks like...   

Hade det varit min unge hade jag bara slagit ihjäl den om den var sådär. Neeeeeeh, jk ofc! Jag skulle aldrig behöva göra det för jag skulle uppfostra den till något amazing. Men nu är det så att jag inte vill ha någon unge så jag behöver inte tänka på det. 


Oh well, nog om detta, jag skulle kunna go on och göra en enorm debattartikel/argumenterande text/essay om det här ämnet.


Jag är över det här och låter Mychonny ta resten:


Av Soof - 7 mars 2011 19:18

Hihih, what a lovely day. Jag var fett depressed i söndags då jag insåg att skolan skulle börja igen. Jag har haft så kul under sportlovet att det är så himla deprimerande att åka tillbaka till skolan. Därför vill jag ibland inte ha kul under lov... Ne, men nu blev det så.


Jag ville inte att sportlovet skulle sluta så jag *bajsade* i morse. And guess vem jag och Potto såg på tåget då!!!:


   Omg, vem är detta?!



   ADAM TENSTA!!!


Haha, jag satt och skrev på min mobil till Potto: "Är inte det där Adam Tensta?!". Well, det är typ bara jag som blir lite hysterisk över att Adam Tensta var så nära... Och det är fett nice att hans syrra går i Gänks paralellklass. Haha, så I guess att hela Brd skolan har träffat Adam T. Men kul att jag fick två stalkbilder på honom och att han var så nära. Vad har hänt med hans musik? My cool var ju en fett bra låt! Jag tänkte köpa hans skiva men det blev aldrig av.


So I went home, took my kemi- och mattebok och for till skolan. Och så träffade jag på denna fulla or trötta (?) gubbe på tåget till Skanstull: 


   Apparently trött.




   Hahahaha!!!, skönaste jao, att han ska ramla!!!


Crazy day.

Efter skolan som var kort med få lektioner så for jag och Potto iväg och chillade ute. Köpte bajsglass på Donkish, åkte in till Gamla Stan och gick runt and did some random stuff... Och gick in i en kyrka... ?????? Hahah... what? Efter det blev det mot Brd där vi bad Samir komma och gunga oss i parken för att vi är så feta. xD


Fan awesome dag. Mycket Potto. Han påminner mig om sportlovet där vi utvecklades till fulländade digimons.


Kul att få träffa Diänuh, Arre-Barre och Almish igen också! Men det blev inte så mycket chit-chat som det inte blir på måndagar. Får inte så många raster på måndagar.


Oh well, bara att börja räkna ner till påsklovet. På onsdag är det IHC Dance, och det ska bli kul att få se, sen på torsdag är det make up test day (tillfällen att göra prov som man missat p.g.a sjukdom eller frånvaro) och som tur så har jag inget prov att göra så jag har väl hela (hoppas?) dagen off. Nästa vecka (v. 11) är halva veckan SPT talk (utvecklingssamtal) så det blir chilli-chill!   Sen blir det väl 3 vanliga, jobbiga, tråkiga veckor innan det blir projektvecka vecka 15!(=chill) OCH SEN PÅSKLOV!!!   

Hehe... Under matten sa jag till Aramia "Jag vill ha looooov!!!!" och hon svarade att jag nyss kommit tillbaka från ett lov... She's right. Men det är depressing att vara tillbaka.

Av Soof - 5 mars 2011 19:20
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Soof - 2 mars 2011 23:48

Vad gör jag uppe när jag ändå bara sitter och väntar och längtar tills imorgon? Jag kan ändå inte göra något nyttigt just nu, sitter och slösar bort min tid. Står inte ut längre, nu går jag och lägger mig tidigt så jag slipper lida mer.


Oh oh!!!!!!!111 Är det bara jag eller är uppner.se en synonym till ordet "livet"?! Yes, reklamen har funnits på tunnelbanorna om att flyga luftballong, yes, ofc jag attraherades av det. Skrev ner det i mobilen och checkade upp hemsidan för ett tag sen och nu checkade jag in hemsidan igen för att investigate lite mer och guess what I found!!!! Man kan hoppa fallskärm för ett awesome pris!!! LIKE OMG!!! Ett livsmål i sikte!!! 


Oh.. Det blir nog ingen Sonisphere... Festival: mycket folk, dåliga ståplatser, bara Slipknot jag egentligen vill se, inte värt pengarna. Eff it. 


Jag siktar mot europa trip, flygballong och fallskäääärmshopp!!!!    Föräldrafritt!!! Typ. 

Men hahah.....    Har inte pengarna to do allt denna sommar. Nåja, har ändå fler tillfällen på mig!   


Känner mig efterbliven i familjen gällande aktuella saker. Well, Johnny hade skaffat ett körkort för ett tag sen och kan nu race:a som ett mongo. Det är lite svårt att få in att han har körkort... I mean... Han är ju 18 och... myndig... stor.. vuxen... Vad hände med the little gamer?! He still is men....   Alla växer så snabbt... Och vafan gör jag här?! Jag har ett seriöst förhållande med någon! Så vuxet! Well, jag har inget emot det men det känns så... skumt. Det är läskigt. Jag går i gymnasiet!! Vad hände med grundskolan?!!! GAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHH *panik!!!* *självmord*



bye.


  Längtar tills imorgon! :D:D:D:D:D:D::D:D:D:D:D:D::D:D:D:DDDDDD



Av Soof - 2 mars 2011 18:01

Chilldag idag. Har gjort lite praktiska saker som behöver göras hemma. Bland annat så har jag lyckats göra kemiläxan och ska nog plugga lite mer på det och sen måste jag göra matte!   Och sen vill jag gärna läsa lite mer om andra ämnen. Inte skolämnen of course. Men typ om olika tortyrmetoder människan använt genom tiden, kolla på lite vetenskapsavsnitt på datorn osv. Lite egen education på det man själv gillar och inte på det man måste. Well, jag gillar ju skolämnena men jag hatar att det är ett måste. 


Jag behöver formatera om denna dator för jag börjar få ADHD av den. Den funkar ju jättebra men det finns tusentals program och skit som är helt onödiga från den tiden då mina bröder hade datorn. I use the basic stuff så jag behöver inte allt det där. -När detta sker så kommer jag ha jättemycket minne på datorn där jag kan kasta in mitt bajs.


Jag saknar Potto, han är uppe i Kiruna för tillfället och röker bajs ensam med dvärgarna. No, men han är påväg hemåt till civilisationen only for mie!   Love you hunneyh!


Blir borta de två kommande dagarna.    Sen... blir det helg... och sen ska man börja räkna ner till påsklovet.


  

Av Soof - 1 mars 2011 19:57
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Soof - 1 mars 2011 15:30

Idag simmade jag med Aramia i Turkholmen! Jag fick vakna tidigt med hjälp av väckarklockan och det påminde mig om skolan (att behöva tvingas vakna av klockan). Jag hade en timme på mig att fixa allting, sen träffade jag Arre-Barre i Turkholmen ca. kl. 10.12 och så for vi till simhallen. 


Det var första gången jag någonsin varit där. Vi tittade in mot poolen och till vår fasa så såg den väldigt mörk och äcklig ut... Anyway, så vi bytte om och gick mot bassängen. Den svaga lukten av klor påminde mig om Västertorpshallen där jag alltid hade dessa jobbiga simprov från skolan. Bassängen var varm och smakade salt. Is that some kind of new trend bland simbassänger i idrottshallarna? Jag undrar hur ofta de byter vatten där... Ieeuuughhh!!!!!!!!! 


Moving on med något mer positivt. Aramia lärde mig en massa saker och jag kunde genomföra allt och jag kände mig så duktig.    Behöver dock träna mer så att det ska sitta perfekt. Slutade simma vid 12.15 kanske för nu var vi hungriga så vi gick och duschade och bytte om.


Vid slutet av duschtiden så kom hela Frunkenskolans särbarn in! Eller kanske bara en liten klass. Men jag kände igen varenda person, förutom en som probably är ny i den klassen. Men lärarna kände jag igen och lilla... Edith? Nej, hon heter inte så... Vad var hennes namn? Whatever, hon med downs syndrom var där. And I have a story med henne.


Josefine var med och vi hade väldigt kul med DS tjejen. I nian var jag och Josefine alltid inne i vår toalett så fort tillfället kom. Som vanligt gick vi in där och fjortade oss. Den här gången var det något speciellt inne i toaletten (det är fler toaletter i ett rum). Vi hörde någon med en konstig röst som sjöng på Tik Tok. HAHAHA. Jag och Josefine insåg att det var ett särbarn där inne, så vi började konversera med henne. Pratade om Kesha osv. Men vi skyddade oss genom att låsa in oss i toaletten bredvid. xD När DS tjejen hade bajsat klart och gick ut så fick vi se henne. Vi visste inte att hon hade DS until we saw her. Josefine blev rädd och sprang iväg och själv var jag där med DS tjejen. Face to face. 

Jag frågade om jag kunde åka hem till henne och leka... Men jag var tvungen att få hennes morsas tillåtelse först. :( Well, jag spelade in hela vår konversation (som jag tyvärr har raderat ) och ibland tittade DS tjejen på min mobil. Jag undrar om hon fattade att jag spelade in... Probably not för jag höll den lite diskret eller något.


Jag eller Josefine skadade eller skrek aldrig något fult ord till henne så denna story är chill. But it was hella fun! xD


Anyway, back to reality. Efteråt småshoppade jag och Aramia i köpcentret. Vi hamnade på Myrorna och stod och läste i en astrologibok i tjugo år. Jag har fått Aramia att känna på den mörka magin med astrologi, moahahah. Jag menar att hon hittade en massa similarities när hon läste sitt stjärntecken. Snart joinar hon min mörka sida och börjar tro på astologi.    


Aja, nu sitter man här och ska käka sig feeeeeeet i en massa sötsaker och skit som man har. Fyfan... Mr. Knox skulle hata mig om han såg mig.


Det här hittade jag och Aramia när vi var i idrottshallen och simmade: http://www.youtube.com/watch?v=dC3EIHVK6ws

Av Soof - 1 mars 2011 00:18

(Random impulsinlägg)


Freakin' out


Holy shiiiääät! Jag insåg inte att det var mars nu. Alltså helvete vad snabbt tiden går. Snart är jag ju död. Jag kommer ihåg jullovet som om den var förra veckan. kommer ihåg början av året som om det var igår... Januari... OCH NU MARS?!!! Sen april?! Och jag blir 17?! 17????!!!!!!!!!!!!!!! SJUTTON?!  Det där existerar fan inte! Jag kommer fan ihåg hur Linnea frågade mig i sexan vilken ålder jag ville vara hela mitt liv. Av någon anledning valde jag 18 år. Wow, den åldern var så avlägsen för mig på den tiden. Men kolla vart fan jag står nu. Det är sjukt som bara den. Jag kan inte inse vart jag står idag. Jag vägrar att växa och bli vuxen. JAG VILL INTE! Jag vill inte skaffa mig ett jobb, jag vill inte gå i gymnasiet, jag vill inte bli seriös... Vill inte...'


I have memories från dagis! Från när jag var en valp! Från sexårs, lågstadiet, mellan, hög.... Gymnasiet... Framtiden.. Jag DÖÖÖR av tanken!! BLUUÄÄÄÄÖÖRGHHHHHH. Snart är det sommarlov. Japp... snart är det sommarlov. För den 17:e gången i mitt liv. Effing.. sick... world. Jag inser att jag håller på att växa upp för att utforska världen on my own. De senaste veckorna har jag fått någon impulskänsla av hur det känns att möjligheten av att kunna skaffa ett barn är möjligt. HÖHÖ well, I'll never get any, but I'm juzzt sayin' höhö.


Shane Dawson fyller år 19:e juli fick jag veta typ igår? O.o och mr. Maier också (but I knew that b4). 


Knarkar verkligen Somebody to Love med Bieber. 


Bara för att lätta på trycket i hjärnan så ska jag lyssna på denna som jag fann för en lång tid sen, and I still love it:


  


Länkish: http://www.youtube.com/watch?v=oavMtUWDBTM



TROLOLOLOLOLOLOLOLOOOOO

Ovido - Quiz & Flashcards