Alla inlägg under mars 2011

Av Soof - 16 mars 2011 20:44

Den här listan tänker jag följa för att den låter kul och mest för att lära känna mig själv mer. Sen är det ju en bonus om folk (ni) läser. Jag skriver när jag orkar och kan, eller för att ha en anledning att inte göra läxorna.





Dag 01 – Presentera mig själv

Dag 02 – Min syn på kärlek, samt min första kärlek
Dag 03 – Om det här vore min sista dag
Dag 04 – Vad bjuder jag på för mat? 
Dag 05 – Mitt hem
Dag 06 – 5 saker ni inte visste om mig
Dag 07 – När jag var liten 
Dag 08 – Det här är jag bra på
Dag 09 – Min garderob
Dag 10 – Såhär såg jag ut för länge sedan
Dag 11 – Mina funderingar
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Mina favoritsaker
Dag 14 – Det fulaste och snyggaste jag äger 
Dag 15 – Självporträtt
Dag 16 – Mina drömamr
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Ett pinsamt ögonblick
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Mina förebilder
Dag 21 – Mina dåliga sidor
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Hur jag lever dagarna
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – Min tro/religion
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Det här ska jag bli när jag blir stor
Dag 30 – En passion

Av Soof - 16 mars 2011 19:44

Jag skriva som en mongo för att jag inte orkar anstränga mejj.


SPT snack idag med mr. Kouba. Inget speciellt... typ. Gick fort, I don't care, bara jag som borde förbättras sa jag, blablabla.


Köpte ett par grymt snygga, fantastiska örhängen som jag direkt föll för när jag såg dem! De hade kors på sig... och den ena hade en ear cuff, silverfärgade, perfekta. Jag fick plötsligt lust under veckan att bestämma mig för att börja variera mina örhängen, har haft samma enda sen jag föddes. "BUÄÄH BUÄÄÄÄ!! *knipsknips* *på med örhängena, lev livet*". (I said att jag fick de vid 2 års ålder, men jag frågade morsan och det var fel.) Hade däremot ett litet byte under femman (tror jag) (de där populära spiky gummibollarna i olika färger som ser ut som ett HIV virus elr ngt. Hade färgerna blå+skrikrosa och de är nu borta...) men sen gick jag tbx till de gamla. Anyway, nu ska det inköpas lite örhängen då och då..... hoppas jag.


Känns lite synd att jag tar av mig dem... De har följt mig hela livet. Men de var fan påväg att växa fast på mina öron. De är så små att jag om 1000 år inte kommer att kunna få av mig dem utan att blodigt slita sönder mina öron.



Once again, efter skolan hängde jag med Potto i stan. Bought some Benn and Berry glass, nommnoooommm! 

Köpte även ett doftljus från Lagerhäuz som doftar Jasmine. Omg, kan inte sluta sniffa.


Utanför riksdagen vid vattnet på Gamla Stansidan så var det visst någon skidsport going on som de filmade på tv. Jag kom med på tv!! :D Nah, jk. Kollade live i typ 5 minuter sen blev man uttråkad och gick iväg.


Bara en SPT dag kvar sen börjar helvetet fram till v. 15.


Alma är borta i Umeå.    Kommer inte ses förrän nästa vecka... 


Bjuder på en bild för att hylla den fina vårsolen som blände ihjäl mina ögon på bilden. Mjäääh.... hårtoningen är redan påväg att bajsa bort. Efter en tvätt. Använde "Manic Panic Amplified- Pillarbox Red".


  

Av Soof - 15 mars 2011 18:12

Slutade tidigt idag, 13.00 eller 12.45 för att vara exakt, för att det är SPT vecka! WoHOO! huung out med Potto i stan efter skolan och helt spontant så åkte jag hem med en ny klänning och en tröja till sommaren... but I dont mind! :D:D:D:D

Av Soof - 14 mars 2011 18:42

  


2012 har redan slagit till i Japan!!!

Nyhetsbilderna ser ut att direkt komma från en katastroffilm.


Det är verkligen hemskt det som händer i Japan just nu! Precis när man tror att det har lugnat ner sig så bombas man av värre saker. Det fantastiska i-landet med dess fantastiska invånare.


Hallåå?! Vem ska nu göra nästa Zelda spel?!! No, jag ska inte skoja vid en sån här händelse. Det är verkligen, VERKLIGEN hemskt det som händer i Japan just nu!

Av Soof - 13 mars 2011 14:16


  


Yessdurrday stack jag och Potto iväg för att glo på The Rite på kvällen. Men vi träffades ca. 2h tidigare innan filmen skulle börja och chillade runt i stan. Tog en glass i kylan, glodde på snubben som "målar" fantasitavlor med sprayfärg, m.m Seriöst, det är så fina bilder han gör att jag fan måste köpa en en vacker dag! En med rymdmotiv ofc. 


När vi skulle köpa godis på Hemköp och stod i kö så trodde tanten som var framför oss att vi glodde på henne när hon knappade in sin äckliga kod på sitt kreditkort. Jag märkte att hon tittade upp på mig flera gånger men jag ville irritera och störa henne ännu mer genom att fortsätta glo när hon knappade in sin kod. Jag tittade egentligen bara åt hennes hands håll men inte på självaste "kodknappningen" hon gjorde. Så hon missuppfattade skiten. Sen när Potto skulle betala med sitt kort så kom hon fram mellan oss.


- Nu ska jag också titta på när andra skriver in sin kod som ni gör, sa hon. Asså helvete vad aggro jag blev!


- JAG TITTADE INTE NÄR DU SKREV IN KODEN!, sa jag snabbt efter och kände hur jag var påväg att explodera.


- Nämen men tittar inte när andra skriver in koder, svarade tanten och jag var tvungen att upprepa samma mening igen och jag hatar att behöva upprepa samma mening. ÅÅH, vad ADHD damp jag kände mig. Men hon höll tyst efteråt, hade hon fortsatt hade jag fan startat tredje världskriget, versta kaoz. Sen när jag och Potto gick förbi henne när hon plockade sina varor så lämnade jag "kärringjävel" till henne. 


Aja, Potto blev också dampad. Meeeeen! Jag tänkte inte låta tanten förstöra vår kväll så jag chillade ner Otto genom att berätta att vi redan har förstört hennes kväll, gjort henne sur, så varför ska vi också känna samma sak? Makes no sense, right?! Yeah, så jag blev lugn någon minut efter händelsen och hjälpte Potto att lugna ner sig och så var kvällen fin igen.


Filmen var rätt bra! På något sätt... Men den var rena reklamen för alla kristna kyrkor i världen- att man ska börja tro på Gud... och Satan.


Det var svinkallt i salongen och jag darrade ihjäl. Men jag fick låna Pottos terroristsjal och använda den som en filt och det hjälpte.


Av Soof - 11 mars 2011 20:21


Idag fyller Gänk år!


WOOP WOOP! Hur gammal blir snorungen? 14...? Yeah, fårteen.


Vilken nice avslutning av fredagen. Hela familjen hung out och det var första gången för mig att få uppleva Johnny köra bil. Jag var fett excited... som någon psycho kid. Ne, men det var kul att få uppleva Johnny köra bil, efter att bara ha sett honom som någon small kid men så sitter han plötsligt och kör en bil. Well, jag fick uppleva honom köra lite i Vietnam då han fortfarande utbildade sig. Men nu har han tagit körkortet och kan race:a på.


Vi gick runt i Turkholmen och jag kände av den där familjekänslan igen. Något jag inte fått uppleva på flera år I guess. I was so excited and so "jumpy", jag bokstavligen hoppade runt som ett mongo överallt och skämde bort min familj... Nej... Eller lite kanske...   Menmen, vi gick runt i affärer och jag hamnade tillbaka i barndomen då jag förväntar mig att morsan ska ha lite miljonerssedlar i plånboken. Så jag pekade ut en massa saker jag ville ha och bad: "Mamma! Mamma! Kan du köpa det här till mig?" Naah... Jag fick inget.


Så vi slutade med att käka på restaurangen och äta lite mera bajs och sen for vi hemåt.


Av Soof - 11 mars 2011 12:23

Just nu sitter jag i skolan och har ingenting att göra så jag sitter och skriver på det här inlägget istället. Vi har en håltimme för att PL lektionen är off. Mr. Maier är borta i USA och vi hade en vikarie förra lektionen som bestämde att vi skulle få en lektion off för att jobba på vårt grupparbete som jag inte kommer ihåg vad det handlade om.


Igår var det en day off, så jag var med Potto! Vi chillade runt lite överallt. Åkte tåg och sov och gjorde en massa spontana saker. Vi fetade oss som fan under dagen med godis. Potto kom till Brd för att hämta upp mig sen började vi med att åka till Skärholmen och där skaffade vi "Jag är Ozzy" självbiografin! Mycket awesome! Har verkligen velat skaffat boken en lång tid och läsa den men jag måste skaffa tid.


Sen for vi iväg och gjorde random stuff. Satt mestadels på olika tåg och åkte hit och dit. Lyssnade på varandras musik, chillade och fetade oss. Vi tänkte åka till Pottos landställe men det blev inget. Vi stoppade i stan, tog en dricka och började shoppa shizz. Potto köpte blekning och röd färgtoning till mig! Yeey! Thank you so much!<3


Sen for vi hem till mig och blekte mitt hår och färgade det. Det tog tid, jag blev trött och lite småirriterad och Potto blev också trött antar jag, eller uttråkad men resultatet blev perfecto! Skitnice!


Jätterolig random dag. Tack för den! Vi borde ha fler studiedagar- det kommer! OCH DET REGNADE! Eller typ regnsnöade, skitawesome! Kändes som höst igen.


  

Jag och Potto klistrade fast gummubjörnar lite här och vart på tåget.


Nyfärgat hår and no make up.

Av Soof - 9 mars 2011 22:04

    


Mjäh... Seg dag, eller så är det bara vad jag känner just nu. Är lite depressed efter att ha skrivit på evaluation på SPT dokumentet. Det är lite saker som jag känner att det inte går så bra med. Men äh, vem bryr sig? Potto makes me smile nu när han sitter och snackar om... Inte vet jag. xD Jo, men per positiva saker i alla fall.


Det var IHC Dance i skolan idag. Alla var jättebra! ...Förutom Pavlov, mestadels för att de var så tråkiga. Personligen så gillar jag danser som är hip hop, så Curie och King var bra. Russell var väl bra de med... Haha, jag låter inte så entusiastisk just nu även om jag blev pissed off att Curie inte vann, men jag orkar inte dampa loss just nu. But I'm also over it. Jag känner mig väääldigt seg just nu!!! Omg, jag tål inte detta! Jag måste vakna! Bli gladare- NU! Anyway, Russell vann bara för att de hade coolare moves, killar som dansade och att de använde typiska Grease, annars hade de för många onödiga dansare tycker jag.


Hahaha, jag hatar när det är sånna här Inter House Competitions. Jag blir så irriterat ivrig under allt och sen om vi förlorar så sitter jag och småkritiserar och dampar på vinnarna. Och det stör mig för jag orkar inte med negativ energi. Nåja, nog om detta.


Moving on. 


Imorgon är det en day off för mig! Har som sagt inget prov att göra imorgon, för att det är make up-test day så då får man "studiedag" om man inget har att göre.. I AM SO GONNA STUDY!!!   .............. not. Men neh, ska vara med Potto och bajsa runt eller något.

Ovido - Quiz & Flashcards