Direktlänk till inlägg 1 mars 2011

Simning med Aramish

Av Soof - 1 mars 2011 15:30

Idag simmade jag med Aramia i Turkholmen! Jag fick vakna tidigt med hjälp av väckarklockan och det påminde mig om skolan (att behöva tvingas vakna av klockan). Jag hade en timme på mig att fixa allting, sen träffade jag Arre-Barre i Turkholmen ca. kl. 10.12 och så for vi till simhallen. 


Det var första gången jag någonsin varit där. Vi tittade in mot poolen och till vår fasa så såg den väldigt mörk och äcklig ut... Anyway, så vi bytte om och gick mot bassängen. Den svaga lukten av klor påminde mig om Västertorpshallen där jag alltid hade dessa jobbiga simprov från skolan. Bassängen var varm och smakade salt. Is that some kind of new trend bland simbassänger i idrottshallarna? Jag undrar hur ofta de byter vatten där... Ieeuuughhh!!!!!!!!! 


Moving on med något mer positivt. Aramia lärde mig en massa saker och jag kunde genomföra allt och jag kände mig så duktig.    Behöver dock träna mer så att det ska sitta perfekt. Slutade simma vid 12.15 kanske för nu var vi hungriga så vi gick och duschade och bytte om.


Vid slutet av duschtiden så kom hela Frunkenskolans särbarn in! Eller kanske bara en liten klass. Men jag kände igen varenda person, förutom en som probably är ny i den klassen. Men lärarna kände jag igen och lilla... Edith? Nej, hon heter inte så... Vad var hennes namn? Whatever, hon med downs syndrom var där. And I have a story med henne.


Josefine var med och vi hade väldigt kul med DS tjejen. I nian var jag och Josefine alltid inne i vår toalett så fort tillfället kom. Som vanligt gick vi in där och fjortade oss. Den här gången var det något speciellt inne i toaletten (det är fler toaletter i ett rum). Vi hörde någon med en konstig röst som sjöng på Tik Tok. HAHAHA. Jag och Josefine insåg att det var ett särbarn där inne, så vi började konversera med henne. Pratade om Kesha osv. Men vi skyddade oss genom att låsa in oss i toaletten bredvid. xD När DS tjejen hade bajsat klart och gick ut så fick vi se henne. Vi visste inte att hon hade DS until we saw her. Josefine blev rädd och sprang iväg och själv var jag där med DS tjejen. Face to face. 

Jag frågade om jag kunde åka hem till henne och leka... Men jag var tvungen att få hennes morsas tillåtelse först. :( Well, jag spelade in hela vår konversation (som jag tyvärr har raderat ) och ibland tittade DS tjejen på min mobil. Jag undrar om hon fattade att jag spelade in... Probably not för jag höll den lite diskret eller något.


Jag eller Josefine skadade eller skrek aldrig något fult ord till henne så denna story är chill. But it was hella fun! xD


Anyway, back to reality. Efteråt småshoppade jag och Aramia i köpcentret. Vi hamnade på Myrorna och stod och läste i en astrologibok i tjugo år. Jag har fått Aramia att känna på den mörka magin med astrologi, moahahah. Jag menar att hon hittade en massa similarities när hon läste sitt stjärntecken. Snart joinar hon min mörka sida och börjar tro på astologi.    


Aja, nu sitter man här och ska käka sig feeeeeeet i en massa sötsaker och skit som man har. Fyfan... Mr. Knox skulle hata mig om han såg mig.


Det här hittade jag och Aramia när vi var i idrottshallen och simmade: http://www.youtube.com/watch?v=dC3EIHVK6ws

 
 
Ingen bild

Josefine

1 mars 2011 20:41

Vilken tid var ni i Skärholmen? :S
Jag och Jennifer var där från två? till sju..så vi borde egentligen ha gått på varandra :@ .

Soof

2 mars 2011 22:39

Nej vi var borta vid 2 xD

 
Ingen bild

Sauma

2 mars 2011 22:27

jag e zuuuperduper stolt över dig!!!! du lärde dig fort och tog egna initiativ till att improova dig mer och meer!!

Soof

2 mars 2011 22:41

Wohooo :D Det var även tack vare dig! :D Tack så myyycket

 
Ingen bild

ArreBarreMarreSarre

2 mars 2011 22:32

det var verkligen jobbigt med allt bajs omkring oss men kanske det som gjorde att du lärde du dig skitamycket!hmm...

Soof

2 mars 2011 22:41

GAHAHAHAHAHAHHAHAH epic Sauma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soof - 14 april 2015 20:12

Än en gång har jag flyttat. Denna gång gick jag från Blogger till WordPress, endast p.g.a. att Bloggerappen suger bajs till frukost.   SAMMA NAMN, NY PLATTFORM. Alla inägg från Blogger har exporterats till WordPress, so no worries there.    S...

Av Soof - 10 november 2014 01:24


Som nämnt innan, flera inlägg tidigare så har jag bytt bloggplattform, och använder nu Blogspot. Adressen är ändrad till denna nu, klicka på länken:    !!! www.soofsofia.blogspot.se !!!     ...

Av Soof - 9 mars 2014 18:11

I HAVE SOMETHING TO TELL YAW ALL!    JAG BYTER/TESTAR EN NY BLOGGPLATTFORM OCH DET VERKAR SOM ATT JAG INTE KAN FLYTTA DENNA BLOGG?    Så... Tack bloggplatsen som fan för alla dessa år. Minst tre års dokumentation ligger här... Basically min g...

Av Soof - 7 mars 2014 13:34

Har ju laddat ner bloggplatsen-appen till iPoden and this is amazing! Nu kan jag blogga lite mer frekvent då det går betydligt snabbare än att sätta sig vid datorn, föra över bilder och därifrån börja blogga. Sitter och väntar i 30 min på att min...

Av Soof - 6 mars 2014 23:01

Jag är en mobilenthusiast. Och jag älskar min mobil. Älskar Xperia och Android. Och smart launcher, som jag anvönder. Är den bästa launchern jag mött på! Självklart har man varierat och haft andra men jag trodde aldrig jag skulle gå tillbaka till Sma...

Ovido - Quiz & Flashcards