Alla inlägg under april 2011

Av Soof - 11 april 2011 19:52

 Impulsköpte en ny klocka idag....

Än sen! I love it!


 




Har projekt vecka. Jag är med i Gaddafi-gruppen och vi är hans anhängare. Jag jobbar med Linnea, August, Micaela och Jimmy Wong, ching cheng! Jag känner mig mer bekväm med den här gruppen än med den förra. De är inte så seriösa som de förra var, men vi kommer ändå någon vart. Och den här gången har jag koll på vad som ska göras medan förra gången var jag helt borta för att jag var sjuk den första dagen.

Civicsprovet är över och fän vad skönt. Nu kan man fokusera mer på projektet. 

Av Soof - 9 april 2011 15:41

5 månader idag!!!


Imorgon fyller Chill-Chill år!

________________________


I onsdags så skulle jag och Potto åka till IKEA for some reason. Nej, vi fick inte panik så vi är redo. xD Innan vi åkte dit så stack vi ut till förorten och köpte godis. Vi åkte till fel tågstation först men sen kom vi till rätt ställe. Där köpte vi även arabläsk som var äcklig och god samtidigt! 0,0% alkohol, wow, ändå blev vi höga... Konstigt.


  



Sen åkte vi till IKEA! Tydligen så var vi bara några minuter ifrån att träffa Jennifer när vi väntade på bussen. 

Jag och Potto lallade runt på IKEA och OMG, de har världens bästa mjukglass för ett amazing pris! 


  Måttband av papper på skallen ftw.

Av Soof - 9 april 2011 14:38

En massa stuff har hänt men jag skriver det jag kommer ihåg.


Eftersom att min gamla goda Sony Ericsson k750i är död så lånade jag en av Pottos gamla mobiler som jag till slut fick! Innehållet i den är desamma som k750i så det är perfekt, den är som en ersättare. 



Jag använder inte min LG för att jag ska sälja den, har redan fått en nappare och jag hoppas att snubben ska köpa! Annars jag döda.



Min dator har varit helt kaputt död så jag fick Pottos gamla dator. I fredags (igår) så började projektveckan med sina skitsaker. Anyway, så vi åkte hem till mig för att koppla in datorn, hårddisken and all that stuff. Men POW! så funkar inte skärmen.Livet går under och alla sörjer. Men så hade Potto sin gamla skärm som han inte heller använder, så vad gjorde vi? Jo, vi bestämde oss för att åka hem till honom för att hämta skärmen och sen åkte vi tillbaka mig. 


Lyckligtvis så funkade allt! Skärmen + datorn = YEEEYY! Det var visst fel på den gamla skärmen, så den slängde vi till slut. Däremot så behåller jag min gamla dator, hårddisken. För det enda felet är att den behöver ett nytt moderkort. Eller så kan man bara byta ut delarna där inne och uppdatera allt. Yay!


  Schitt blogg som pajar kvalitén...


Gosh, jag är fett tacksam över alla grejer... <3

Av Soof - 8 april 2011 19:03

NU HAR JAG FINALLY SKAFFAT MIG EN NY DATOR THINGY!!!


Kommer att kunna blogga mer ofta, som förut. 


Uppdatering kommer snart!

Av Soof - 2 april 2011 15:01

 

Snart är jag 17 år... 


April är alltid en mycket expensive månad för mig. Måste spendera pengar på en massa saker och det är miljontals personer som ska fylla år just denna månad som man måste fira. Ge mig pengar.


Hade tänkt dra och besöka riksdagen idag men jag var för fet för det. Vad tråkig man är va? En tonåring som låtsas vara intresserad av politik. Man kunde gå dit och lalla runt och leka. Men egentligen är jag bara intresserad av kammaren. Men den kan man ju se på Google.


Gjorde ett tidigt aprilskämt för Potto. Två dagar för tidigt för att vara exakt. Köpte en fakepiercing och skrämde skiten ur honom. He hated it.   



När jag var i Slussen, påväg till skolan så var det en biatch som hade bråttom till tåget. Så hon sprang förbi mig och ryckte sönder mina hörlurar!!! Jag lyssnade glatt medan jag var en zombie (det var morgon), så jag fattade inte vad som hade hänt med mina hörlurar förrän några minuter efter händelsen. Jag märkte att något allvarligt hade hänt när bitchen flydde sin väg. Något allvarligt. Men jag kunde inte fatta vad. Jag vågade inte leta efter felet men jag gjorde det ändå och såg till min fasa att sladden till vänstra hörluren totalt hade ryckts ut från sin plats, där den är connected med den högra. Jag insåg att den här luren aldrig skulle kunna återupplivas. Dampad, ledsen och sur som jag var så bestämde jag mig för att lugna ner mig och tänka klart vad jag skulle ta mig till. Jag bestämde mig för att efter skolan researcha efter något ställe som kunde fixa skiten. 


I skolan berättade jag för min man vad som hade hänt och fantastiskt nog så sa han att han kunde fixa den!!!! "It's not that hard."

Ååååh, and he fix. Fix!


  

La svart tejp över det silvriga så att det skulle se mer diskret och snyggare ut. I don't care att grejen blev fulare, bara allt funkar så är jag nöjd.


Kvalité, heter det. Och yes, yes, kvalitén blev något bättre, jag fick bättre bas i ljudet! Och bas är det viktigaste man ska ha i ett par hörlurar. Utan bas --> ingenting. *dunk dunk*


Sista vanliga veckan nästa vecka. Sen är det project week och sen påsklov!!! Sen är det bara 6 veckor kvar typ till sommarlovet. Shit.


Jag kan officiellt och glatt säga att jag äger min kille på Guitar Hero!!!

Ovido - Quiz & Flashcards