Alla inlägg under december 2011

4

Av Soof - 21 december 2011 22:35



Multiple colour stick lip glosses: H&M

Cassis Noir lip balm: H&M

Rosebud Salve: KICKS

Stor chapstick från lipsmackers: paul frank: Åhlens

Lypsyl strawberry: lite överallt

Maybelline MNY: Åhlens 

Av Soof - 21 december 2011 12:48

 


Finally är vi alla klara med kemiprojektet! Jag vet att flera har haft det värre än vad jag haft men detta har ändå tagit sin tid och jag är så glad att allt är över. Fick även fantastiska nyheter om matte C som varit hell! OH WELL. Imorgon är det avslutning i skolan, då är det bara entertainment som gäller sen är det frihet! Det är lov!

Av Soof - 21 december 2011 12:17


I just loooove the fashion, the music and the dance moves!!! Amazing art.

Av Soof - 19 december 2011 14:21

 


Got these hairy little bastuuurds från Potto igår. I wear them everyday at home och de är såå gosiga och sköna! Perfekt för fötterna när vintern är här! 

Av Soof - 17 december 2011 16:54

Känner inte för att göra något spektakulärt med naglarna denna vecka. 


   

3

Av Soof - 15 december 2011 23:27

 


Blå (passionsfrukt), rosa (körsbär) och grön (kiwi) läppbalsam: köpt på KICKS. (Hade en orange (papaya) också men den gav jag bort.)

Hello Kitty lip gloss: H&M

Av Soof - 15 december 2011 23:04

Curie's house supper idag! It was fun, på slutet blev det rena partystället med untzuntz musik som alla dansade till. Satt bredvid Otto det här året, första och sista gången...   Oh well, it's not like he's gonna die.


      

Här (bilden ovan) sjunger vi för en kille i ettan som fyllde år. De tänkte tydligen inte stå upp och sjunga för honom, sucks, men jag och Otto började då plötsligt att få upp alla att börja sjunga. Success. NEEJ, det är inte stackars honom eller pinsamt. Det är en ära att hela huset sjunger för en.


   

Av Soof - 14 december 2011 13:52

 


Mina platåskor har kommit idag! Men jag kan inte hämta de förrän om några timmar. 

Imorgon är det House Supper, lite excited för det var så fint förra året.

Hade nationella matte C igår, let's not talk about it.


Idag morse hade jag biologi B prov re-test som annars inte skulle existera om inte några jävlar från N2A hade fuskat och tjallat!!!! Hela klassen hade tagit provet och fotat det när läraren var iväg från klassrummet. Några tjallade för läraren och det gick till administrationen och de bestämde att allas prov inte skulle räknas in i betyget. Paff som alla blev så hatade vi de skyldiga. Jag som hade offrat så otroligt mycket tid och energi på det här provet skulle nu slänga bajset i väggen. 

Motivationen lönade sig. Justice always win. Samma lektion kom läraren in igen och berättade att alla som fick bättre än sitt förra prov får göra en retest för att bevisa sin kunskap. Jag var en av de och därför fick jag bevisa min kunskap idag morse. Fick slita med bajset i flera dagar och lägga undan lite uppmärksamhet från matten, but in the end I got through. 


Jag hittade btw mitt kemiprov i lärarens office som annars varit borta och jag då fått absent och zero score, men hehehe, justice wins again. "I GOT IT!" När jag trodde att all hopp var över när jag letade bland papprena. Den ljuva blicken av mitt prov... "Oh you're so lucky!!"


Annars så har projektveckan börjat. Ser på fb att några sitter och har julfika och chillar på sina gymn. medan jag sitter och sliter arslet av mig på min skola. Aja, jag är ändå skitstolt över min skola och kommer ta studenten med enorm stolthet. Time to do lots of research för projektet nu. Min frihet börjar på onsdag nästa vecka.

Oh btw: jag tror jag skrev Karolinska ngt på ett inlägg. Det är Sthlm Universitet man drar till. 

Ovido - Quiz & Flashcards