Alla inlägg under juni 2011

Av Soof - 17 juni 2011 14:04

 

Svart med "guldkedjor".

xXx

Av Soof - 16 juni 2011 22:59



 Stalker 

Av Soof - 16 juni 2011 00:15

  Gammal bild från självständigheten


If I'm ugly, then so are you


Isolering. Eremit. Galen. Freak. Rastlöshet. 

Repeat, alltid ska första månaden rinna bort till isolering. Ensam och slösar bort tiden trots att jag alltid är sysselsatt, något saknas inom mig... Mina vargar. Så svag som jag insett att jag blivit. Från Vädur till Jungfru. Allt bara rinner bort, från ena sidan av timglaset till det andra. Jag har inte mycket tid kvar, snart rinner allt ut och inget är kvar. 

Självständig, tålig, stark, hård, oberoende.

Svag, beroende, petig, tjejig, känslig.

Vänd på dig så att du går den väg DU VILL gå. Don't loose youself. Trots det nya så måste du behålla det lilla som finns kvar inom dig för att behålla dig själv. Släpp inte taget, lägg inte allt på den andra. För om det otroliga händer så måste du kunna stå på egna ben. Som du gjorde innan.

Bygg upp dig själv nu, bygg upp allt, ta bort skiten och lägg till framtiden och alla dess möjligheter. Skiten var dåtid. Res dig upp och bygg en solid grund.


Försök, även om det verkar lönlöst och onödigt. "I tried." JAG FÖRSÖKTE! Jag gjorde något! Jag försökte påverka! Jag gjorde allt jag kunde i min makt! Put effort in the shit. Sitt inte stilla på samma plats och bygg på det negativa. Rör på dig, det är ditt liv, jag gör som jag vill, jag bestämmer. Upp och hoppa och gör något av ditt unga liv. Låt det inte gå till spillo. Till och med tandis sa det. "Ta vara på tiden för den kommer inte att komma tillbaka". Låter så enkelt och tråkigt, som om man inte hört det där innan. Men hur många tar egentligen åt sig det och gör något åt saken? Tar åt sig tipset om hur man kan leva nyttigt?


Jag får ångest om jag inte gjort nytta idag. Jag måste varje dag ha gjort något bra för mig själv och någon annan. Hjälper jag någon annan så hjälper jag mig själv. Alla ens handlignar är i grund och botten egohandlingar. Man gör aldrig något gratis för någon annan, världen är aldrig gratis i grund och botten. Ego.


Seek for independence. 

Av Soof - 13 juni 2011 21:59

Dag 4 och 5 är så himla onödiga och kräver ett så liiiiitet svar, så jag lägger de i samma inlägg som feta 06.


Dag 04 – Vad bjuder jag på för mat? 


Svar: Chips


Dag 05 – Mitt hem


Är litet och kaozigt. Mitt rum är rena krigszonen.


Dag 06 – 5 saker ni inte visste om mig


1. I åttan (tror jag) så var jag en enorm vampyr/övernaturliga stuff-nörd. Köpte och läste en massa böcker and shit.


2. Jag försöker att vara optimistisk i alla situationer, men finner alltid motargument mot mig själv och yttrar dem, vilket leder till att jag ofta utstrålar negativt tänkande. Men innerst inne vet jag att optimisten ligger där inne och väntar på att komma ut!


3. Jag hatar att prata i telefon/mobil. Jag gör det ändå om någon ringer, men det är verkligen inget jag föredrar. SMS in my heart. 


4. Jag har en ENORM samling av läpprodukter. Lip glosses and lip balms... Men inga läppstift, bara EN enda. Läppstift är inget jag föredrar för att det har för mycket färg som förändrar hela ansiktet. Jag använder långt ifrån alla saker jag har, men jag kommer en vacker dag att ha använt upp allt! 


5. Jag tror på kärlek vid första ögonkastet.   Inte bara för att det hände med Potto, men jag har alltid trott på det. 

Av Soof - 12 juni 2011 15:06

 

Äntligen sommarlov och frihet! Detta är vad som kallas för livet. När man får göra vad man vill, äntligen ta tag i saker man gillar att göra. 


Skolavslutningen var inget speciellt... Det blev inget hej då eller något från klassen.. Aja, vi ses ändå efter sommaren. 

______________________

Johnnys student i torsdags var fin. Och kaozig. Gosh... Jag orkar inte skriva ner allt men jag gör det ändå bara för att minnas. 

Vi var sena. Jag, mamma, Potto. Vi stack till blomsteraffären för att köpa blommor till Johnny, men stressad som vi var där hemma så glömde mamma Johnnys grejer (ombyteskläder och öl) hemma, det allra viktigaste för Johnny. Galen som Potto är så erbjöd han sig att springa hem och hämta grejerna. Under tiden beställde jag en taxi. 

När Potto kom så hade ingen taxi kommit. Alla började få damp på taxin som segade. Blablabla, sen kom en taxi, men det var inte den vi beställde. För den sket vi i, tanten som körde den beställda taxin får skita i sig att hon är så jäkla seg. Så vi hoppade på en taxi och den taxin vi hade beställt kom precis när vi hoppade på den obeställda taxin. Kärringen i den beställda taxin ringde mig och skällde ut oss. Jag babblade lite och sen vände Potto sig om till mig och bara: "Jiddrar hon?!" "Ja", svarade jag och gav mobilen till Potto som ville ha den och så skällde han ut kärringen och la på.   

Vi kom fram till gymnasiet i tid. Men vart fan har de utsprignet?! Vi frågade korkskallar som visade helt random shit om vart deet låg. Vi till och med sprang in i den ryska ambassaden.. pinsamt. Aja, vi rignde Johnny och han berättade om platsen, Potto som är allmänbildad och smart visste var det låg, vi sprang dit, alla glada och trötta, jag dampidamp. Vi hann i tid, de inte springa ut ännu. Pouh. fRamme och svettig.

De hade utspring ca. 13.20 trots att det stod 13.00 Aja, vi hann. Mycket fina utspring. Skitmkt folk. Jag orkar inte dela med mig bilderna på bloggen. 

__________________________


Grattis till Potto som har fått ett somamrjobb!!! Gud visste att Potto behövde pengarna, till vad? Jo, våran Europaresa ofc! Han behöver pengarna och med sin tur så fick han jobbet! Nu ska han säkra resan med sin lön och sen bär det av! 

Men han ska jobba en hel jäkla månad... Fyfan! Jag som vill vara ute varje dag och göra skit! Aja, jag håller mig sysselsatt med alla mina planer och så får jag träffa polarna. Kommer ofc kunna träffa Potto under helgerna och kvällarna, under 3 veckor, för den sista ska jag till Italien! WOOP WOOP!

Av Soof - 8 juni 2011 19:47
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Soof - 8 juni 2011 19:21

Nu är det ju så att jag inte har avslutning förrän på fredag, men min hjärna har officiellt sommarlov nu när jag inte har något plugg kvar att göra.


Tiden flyger på så himla snabbt när man är sysselsatt. Redan ett år har gått. 


Jag kommer ihåg första dagen som om den vore igår. När jag satt på tåget och knarkade "Kara - Wanna" (efter att ha blivit hjärntvättad i Vietnam) och "Empire of the Sun - Walking On A Dream" (efter att ha fallit för videon och musiken när jag såg den på TV dagarna innan skolan började). Jag måste lyssna på dessa två låtar som VARJE GÅNG låter mig drömma tillbaka till de första dagarna i den nya skolan. Första gången som jag någonsin byter skola. Efter alla 10 år i Frunken, nu är det dags att föda om på nytt. Eller inte. 

Jag kommer ihåg hur jag stod på samma spot på Slussen som jag än gör idag och läste den där reklamen om Martha the Pigeon medan jag väntade på tåget. 


Jag var inte rädd för att träffa nya människor. Jag hade goda förväntningar, jag visste att jag skulle träffa nya personer att hänga med. Jag var positiv, jag visste att det skulle bli en bra miljö och bra atmosfär, allt detta innan jag ens visste vilken klass jag hamnade i. Jag såg fram emot allt detta nya, alla människor. Jag kommer ihåg min outfit den allra första dagen. Den outfit:en har jag aldrig haft på mig under hela året. Den outfit:en tillhörde grundskolan, nian. Mitt sista symptom för nian. Platåskor, feta jeans, svartvita koftan, svart linne, min dödskalleväska. Och mitt nya hår. Jag visste inte hur vädret i Sverige hade varit under sommaren, undrade om det fortfarande var varmt i Augusti, tydligen var det det, för jag satt och svettades som en gris när jag kom in i aulan och satte mig bredvid den som jag idag vet är Ayman. Strax innan detta skedde så hade skolan delat mig och Malin upp mellan naturare och samknuttar. Malin stack till sam och jag natur på vänster sida om aulan. 


"Wanna" och "Walking On A Dream" påminner mig fortfarande om de blåa stolarna i aulan, påminner mig om hur aulan här var mycket snyggare och fräschare än i Frunken. Jag tittar ut över aulan och ser en massa nya ansikten, känner igen två personer från Open House-videon. 


Vi delades in i klasser, N1B. N1B hamnade i ett klassrum, vi skulle lära känna varandra. Jag pratade med några, jag visste att jag skulle trivas genom att bara kolla på mina klasskamrater. 


Mr. Maier lät oss skriva ett brev till oss själva i början som vi sedan skulle få tillbaka ett år senare. Jag nämnde Alma, Diana och Aramia... samt ett "O" uppe i vänstra hörnet av pappret. Jag är en grym spågumma som hade såååå rätt!


   

Av Soof - 8 juni 2011 19:12

Supersorglig som jag var så var jag tvungen att dra till skolan i tisdags. Varför? Jo, för att hämta min biologibok som jag glömde ta hem veckan innan. Unfortunately så var det skolans studentdag. Jag kom till skolan en timme innan utspringet. Bara för att skolan ansågs vara "stängd" så fick jag vänta tills utspringet var över, tack för det Mr. Roberts. Och tack Mr. Maier som som lät mig (och några andra från paralellklassen) komma in för att hämta böckerna, något som bara tar max tre minuter. Mmmh, ca. 1,5 h väntan bara för att hämta en bok i sitt skåp. 

Nåja, det var sorgligt att se alla 3:or sluta skolan. Jag känner ingen personligen men några bekanta har man ofc. 


   Kaooozzz


Brydde mig inte speciellt mycket men imorgon ska jag på Johnnys student.   Alla växer så snabbt...  

Ovido - Quiz & Flashcards