Alla inlägg under februari 2011

Av Soof - 15 februari 2011 17:51

I FOUND MY iPOD!!! 

Det kunde inte finnas någon annanstans där jag kunde ha tappat den. Gick till Mr. Roberts i skolan och berättade om min borttappade iPod som försvann i fredags. Jag förväntade mig inte att han skulle ha den men Gud älskar oss. Kunde inte tro mina öron när han sa att han hade en iPod. Så jag öppnade skåpet med borttappade saker och där låg den... Jag var så fruktansvärt lycklig. I mean, vem kan inte leva utan sin musikspelare? 

         Det här är därför jag älskar min skola. Här tar inte folk allt de ser. Gah, can't tacka the guy enough!

Och tack Potto för att jag fick låna din iPod under tiden! Hehe, även om det knappt blev en dag. Enjoy my fjortis music nu.


   Holy.

__________________________________________________



Jag skulle ha skrivit igår men jag var så trött vid slutet av dagen att jag inte orkade skriva här. So I'll do it now.


Valentines Day var awesome! Efter skolan satt jag en hel timme och försökte mig på svenskan (artikel). Gick åt helvete. Men sen skulle Valentines show börja! Fantastiska låtar kördes och det var riktigt awesome. Och Pottos "The Book of Love" performance var så himla fantastiskt. Bäst och vackrast! 


Then Potto went home to mig och vi chillade och rökte bajs. Sen åkte han hem vid  22? 23? Jag var dödstrött. Men dagen slutade med att jag satt och skrev artikeln mitt på natten för att kamratresponsen skulle göras imorgon (idag) på lektionen. Höll på att somna framför datorn men jag klarade av att få ihop någonting och sen fixade jag Pottos iPod. Från hans innehåll till mitt fjortisinnehåll och sen var det sängen som gällde vid ca. 01.30 och lyssna på musik till typ 2? Sen vaknar man ca. 5h senare och ska move:a arslet till skolan och nu sitter man här hemma. Pigg och trött.


Spanskaquiz imorgon. *hostfuskahost*

Av Soof - 13 februari 2011 13:15

  


Jag gillar inte mina helger. Allt handlar om att plugga till olika prov. 

Jag ser inte fram emot vecka 7, förutom måndagen.


Jag har klippt Gänks hår och han blev riktigt nöjd! Första gången jag klipper någon annans hår med bara erfarenhet från mitt egna hår. But it was basic stuff jag gjorde på honom, så det var inte så svårt. Han ville bara ha allt kortare.


Ellie Goulding äger!


Nu ska jag spendera söndagen till att plugga till civicsprovet (kultur) imorgon. Matten och spanskan kan ta sig.

X

Av Soof - 12 februari 2011 09:36

Det var fredag men det kändes inte som det.

Har Civicsprov, matteprov, kemilabb och kanske spanskaprov (om Karre-Karlita inte ljuger), ALLT på samma dag, på måndag! Resten av veckan har jag engelska och svenska att skriva och lämna in..... Fan vad skönt att få titta tillbaka på vecka 7 och glädja över att det är över. Sen är det bara kemilabben som ska in vecka 8 (om inga andra uppgifter kommer däremellan). SEN ÄR DET FRIHET!


Efter skolan stannade jag kvar i skolan och försökte plugga lite spanska med hjälp av Khil-Khil. Det går aldrig så bra eftersom det alltid slutar med att vi sitter och babblar om en massa random stuff och då drar det ut på tiden.


Jag och Potto stack till Tekniska Museet för att drömma oss bort i Rymdutställningen (förtjänar stor bokstav). Det var fantastiskt... Så vackert... <3

Men vägen dit var rena helvetet. Vi gick hela vägen från Gärdet och igenom den enorma ängen, hela vägen till museet. Endast för att SL-skitbussarna "inte" åker. Vi såg förfan 1000 bussar åka där borta!!!! 

Snön som kom upp till knäna gjorde det till ett helvete att komma fram, men det var kul att se tillbaka på det vi gick igenom när vi väl var framme vid museet. 

Efteråt åkte vi taxi till närmsta T-bana för att bussarna suger *piiiip*.


Vi åkte hem till mig och bajsade och chillade och glodde på skit-The Ring som jag överskattade.

Sen åkte Potto hem och jag var dödstrött så jag gick och la mig direkt efteråt.



   Från rymdutställningen. En dröm.



    Helvetesvägen.


_____________________________________________




... MIN iPOD ÄR BORTA!!!   *PANIKPANIKPANIK*

Yes, jag undviker att tänka mycket på detta eftersom att det kommer att såra ännu mer om jag funderar mer på det.

Det var trots allt bara en liten musikspelare, musiken är det viktigaste och det är de jag har kvar. 

Man ska inte sörja för mycket över materiella ting för de kan man köpa om igen. 

"Det som skett, det har skett."

Av Soof - 10 februari 2011 19:20

                              

Jag och Josefine i nian.

Alltid flummiga i den här varmfärgade NO-korridoren innan något NO-ämne, i det här fallet innan kemin (tror jag, om man tittar på böckerna i armarna).


Lev livet med ett stort leende varje dag.

Trots de som småretar mig så tar jag aldrig de på allvar. Det går inte. Mitt liv är oseriöst, jag kan inte leva ett mer seriöst liv. Jag behöver frihet och glädje för att överleva och om jag ska hacka upp mig på saker som är vanligt att folk stör sig på så kommer jag aldrig att kunna leva glatt. Jag är inte som alla andra som gärna stör sig och irriterar sig på saker. Jo, självklart har jag mina irritationer, det är naturligt, men för det mesta så lever jag lätt. Innerst inne behöver jag känna detta.

Jag är naiv och lättlurad som ett litet barn och kanske inte inser vissa allvarligare saker. Hihi, jag skojar bara. Men det blir såhär till en viss grad. Jag inser att sådant som jag inte tar seriöst tar andra mer seriöst.

Ett exempel idag under biologin var att Karl alltid kallade mig "chinese". Jag ignorerar eller skrattar alltid bort det varje gång han gör det, för jag bryr mig seriöst inte. Han kan kalla mig det utan att jag blir påverkad. Men Rawan och Hanna reagerade i alla fall på Karl. De var på min sida och självklart uppskattar jag deras insats, verkligen.

Men vad jag vill påpeka med detta är att vissa mer seriösa saker kan jag inte se seriöst på. Jag är FÖR lätt i sinnet att jag aldrig stör mig på något eller kan bli irriterad. Men det är för att jag är med vänner och vänner gör mig alltid positiv och då ser jag aldrig något negativt. Jag har lätt för att komma över småsaker som irriterar. Jag skriver inte ner allt som ingår i det här området för det är för mycket att skriva om och det är för komplex.

Men det jag vill påpeka är att alltid leva med ett stort leende på läpparna. Var inte så grinig och irritera dig på en massa saker. Min teori är att de som är mest griniga är de som är mest narrow-minded. Folk som är öppna i sinnet stör sig inte lika mycket på saker som andra som är tvärtom. Och därför leder det till att man ska försöka vara så öppen som möjligt. Jag har lärt mig det och jag undviker att vara fördomsfull så mycket som möjligt. Så fort jag inser att jag har negativa fördomar om folk så tänker jag snabbt på det och ändrar mig. Jag vill inte tänka fula tankar om folk, även om det händer. Men so what? Det är naturligt.

Jag har ett exempel som jag minns mycket väl. Jag var på Gröna Lund med Malin (efter att Jennifer och Josefine åkte hem, för det var regnigt och grått) kvar och vi djurade Insane. Första gången vi satte oss där så kom en blond tjej som såg väldigt fjortis ut med hennes unga utseende (såg ut som 12 och är fjortis?). Hon hade redan åkt Insane innan oss och jag skapade mig fördomar om att hon är en typisk, jobbig fjortis. Men sen när vi började fråga henne hur åkturen var så var hon jättetrevlig.


"Lev livet, var inte fördomsfull osv". Jag trodde att alla dessa dikter och meningar om hur man kan leva ett fint liv bara är saker som folk önskade att de hade. Men nu ser jag hur möjligt det är. Vissa har svårt att kunna "följa" dessa ord, för jag vet att det är svårt när man har så mycket som man kan irritera sig på. Men var lättsinnig till en viss grad. Jag har i baktanken ibland att jag får tillåta mig själv att bli irriterad på saker jag tycker är fel eller orättvist, en självklarhet. Men i vanliga fall, i vardagen är jag alltid öppen och glad.


Mitt liv har inte alltid varit blommade blommor men jag har hittat mycket inspiration och kraft och här står jag idag. Och det finns mycket mer att uppleva.

Av Soof - 10 februari 2011 18:53
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Soof - 9 februari 2011 15:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Soof - 9 februari 2011 15:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Soof - 8 februari 2011 20:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards