Direktlänk till inlägg 26 oktober 2013

Xperia SP & gitarr

Av Soof - 26 oktober 2013 22:03

Whoa, det var verkligen ett tag sen jag skrev här på bloggen. En månad sen ungefär. Vad har hänt hittills? Har haft min första tenta, ventenskaplig grundkurs, gick helt ok. Inte bästa känslan men inte den värsta känslan heller när man gick därifrån.


Har skaffat en akustisk gitarr, stålsträngad. Cort. Ville ha något billigt men ändå med lite klass, jag är trots allt ursprungligen en elgitarrist. Jag vill lära mig att köra finger picking/style, och det är jag en helt nybörjare på.


 



Fick studiebidraget igår, så vad gör man? Man köper en ny mobil. Yesss, jag har köpt en Xperia SP. Som vanligt köper jag de mest random modellerna på marknaden, som ingen vet om. Har inte sett reklam på SP:n, is what I mean. Det är en mid-range mobil, precis som min Neo. Jag är inte ute efter the fanciest phones out in the market men jag är inte heller ok med de billigaste mobilerna heller, så en mid-range är passande för mig. Har länge gått och velat ha en ny mobil. Först ville jag ha en Xperia P. Tack och lov att jag inte köpte en, lusten gick förbi men den återkom när jag senare såg att den låg på 1700kr-ngt på någon hemsida. Oh, so tempted to buy it, bara för att. Men men, jag stod emot. Faktum är att P:n pretty much är likadan som Neo, inte utseendemässigt såklart men jag menar innehållet. Det är inga vidare skillnader, so nono. Me no buy. Men en sak som jag fastnade för på P:n var den genomskinliga delen på mobilen, och det har jag fortsatt att älska, för SP:n har en genomskinlig del. Självklart kollade jag specifikationerna på SP:n och jämförde med Neo, and there are some awesome differences. Hence I bought it. Har ju annars kollat på SP:n under en längre period, men nu slog jag till och köpte den. ...Efter en kvälls funderingar och lite diskussioner med Malin och älsklingen. Det blev en vit SP.

Har trots allt haft Neo sen 2011, då  den kom ut, så det blir 2 år. Den är fortfarande funktionell, med minor annoyances. Men alla i min omgivning ville ändå att jag skulle byta mobil nu och jag ville byta, så jag har då uppdaterat mig till en 2013:a. Under 2014 kommer det komma fler awesome Xperiamobiler som jag kommer dregla över. -.- I swear. Sigh, man kan aldrig bli 100% nöjd. Now how did you root the phone again...? 


 

Har köpt den vita

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soof - 14 april 2015 20:12

Än en gång har jag flyttat. Denna gång gick jag från Blogger till WordPress, endast p.g.a. att Bloggerappen suger bajs till frukost.   SAMMA NAMN, NY PLATTFORM. Alla inägg från Blogger har exporterats till WordPress, so no worries there.    S...

Av Soof - 10 november 2014 01:24


Som nämnt innan, flera inlägg tidigare så har jag bytt bloggplattform, och använder nu Blogspot. Adressen är ändrad till denna nu, klicka på länken:    !!! www.soofsofia.blogspot.se !!!     ...

Av Soof - 9 mars 2014 18:11

I HAVE SOMETHING TO TELL YAW ALL!    JAG BYTER/TESTAR EN NY BLOGGPLATTFORM OCH DET VERKAR SOM ATT JAG INTE KAN FLYTTA DENNA BLOGG?    Så... Tack bloggplatsen som fan för alla dessa år. Minst tre års dokumentation ligger här... Basically min g...

Av Soof - 7 mars 2014 13:34

Har ju laddat ner bloggplatsen-appen till iPoden and this is amazing! Nu kan jag blogga lite mer frekvent då det går betydligt snabbare än att sätta sig vid datorn, föra över bilder och därifrån börja blogga. Sitter och väntar i 30 min på att min...

Av Soof - 6 mars 2014 23:01

Jag är en mobilenthusiast. Och jag älskar min mobil. Älskar Xperia och Android. Och smart launcher, som jag anvönder. Är den bästa launchern jag mött på! Självklart har man varierat och haft andra men jag trodde aldrig jag skulle gå tillbaka till Sma...

Ovido - Quiz & Flashcards