Direktlänk till inlägg 7 oktober 2013

För första gången känns det okej

Av Soof - 7 oktober 2013 21:49

Ja, well, förra veckan (v. 40) i onsdags, tror jag, skulle det vara en BMA-träff. Där alla Labbmedicinare (klassen) skulle träffas tillsammans och med två tvåor (?), för att hänga och ställa frågor om programmet, käka körv osv. Häng i hälsoparken på eftermiddagen/kvällen. Jag ville verkligen inte gå på detta och hade en magkänsla som sa att inte många skulle komma på denna träff. Jag var inställd på att stanna hemma men Leo och Jader kom över till mig. Bankade på dörren och ville in! Jag låg och sov, tog en tupplur medan Leo ringde och störde "Vi kommer nu!". Jag var tvungen att släppa in de då Leo är skyldig mig Microsoftmjukvaror (powepoint, word, excel osv) som jag köpt från honom, så han var tvungen att komma in i mitt rum för att installera allt. Men för att detta ska ske så måste jag lova att jag kommer på BMA-träffen. Leo och Jader ville gå på detta så de tvingade med mig. Well, det var omöjligt att övertala mig med ord så de var tvungna att fysiskt dra mig ur sängen och döda mig, tortera mig för att säga ja. Jaja, de övertalade mig till slut att dra, mot min vilja. 


Kvällssolen sken vackert över skogen! Här är vid min busshållplats

 

Vy över vackra Jkpg från högskolan


Efter BMA-träffen hade jag och Leo bestämt oss för att träna lite inför den praktiska examinationen (mikroskopiering och pipettering. Vilket jag blev godkänd på idag! Bra start på veckan.), att vi skulle "köhrla". Jader hängde med och så blev det vi tre i "Hälsan". Mörka... Tomma.. Hälsan. Ja, klockan var omkring 20.00 på kvällen och vi måste bara dra till skolan vid denna tid och plugga! Det måste man göra när man har chansen såhär! 

_____________________________


Från torsdag till söndag åkte jag till Stockholm!!! Första gången som jag åker såhär (åker hem från Jkpg till Sthlm, i ett syfte som inte är att jag blivit antagen till en annan skola). 


Jader skulle också åka till Stockholm så vi skulle ta samma tåg och drf samma väg och allt. Han skulle ta samma tåg som mig till Nässjö. I sista minuten, bokstavligen, så glömde han något och sprang iväg från tågen vi skulle ta. Som tur så finns det ett till tåg senare som han kunde ta. Jag satt med Nyroz till Huskvarna där hon bor, sa adjö och gick vidare med att snacka med min pöjk på mobilen. :3 Mitt i umgänget med Nyroz på tåget ringer Mexikanen och säger att han inte kommer hinna med tåget till Sthlm då Nässjötåget är 30 min försenat. Berättade till Nyroz om detta, jag som nyligen pratade med henne om att det finns en risk att Jader kan missa tåget till Sthlm, och så händer detta.


Oh well. Medan jag satt i Nässjö och snackade med min pöjk så kom jag på att Jader kanske... Lurades. Jag vet inte hur jag fick den idén men det var ju möjligt. När jag skulle gå till perrongen till Sthlmståget så hör jag plötsligt en bekant röst "Hey asian, this way!". Japp, det var idioten. Och min teori var sann. Han hade lurat oss alla...!!! På tåget tänkte vi plugga. Det gick ingen vidare så vi kollade på Hitman tillsammans istället på min surfplatta. 


Oh how I hate you. -.-


 

På fredagen träffade jag mina fina tjejer, Diana och Aramia. Så kul att träffa de igen! Det var typ två månader sen! Shit! Men vi hängde i stan, åt på Palmyra och hade det gött. 


På lördagen hängde jag med familjen och åt på indisk restaurang med mamma och Johnny. Gänk den jäkeln var hemma eller ngt. 


I övrigt sitter jag och pluggar här inne när jag är hemma i Sthlm :P

____________________


"Dagens horoskop Väduren

7 oktober 2013:

Idag uppstår det harmoni mellan dina tankar, känslor och behov. Viktiga investeringar kan göras som gör att du mår bättre. Venus anländer också i skytten, det nionde huset och lovar positiva tankar och goda relationer till alla sorters människor, även till de som är så annorlunda." - Ja det känns väldigt bra idag. Som att jag varit produktiv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soof - 14 april 2015 20:12

Än en gång har jag flyttat. Denna gång gick jag från Blogger till WordPress, endast p.g.a. att Bloggerappen suger bajs till frukost.   SAMMA NAMN, NY PLATTFORM. Alla inägg från Blogger har exporterats till WordPress, so no worries there.    S...

Av Soof - 10 november 2014 01:24


Som nämnt innan, flera inlägg tidigare så har jag bytt bloggplattform, och använder nu Blogspot. Adressen är ändrad till denna nu, klicka på länken:    !!! www.soofsofia.blogspot.se !!!     ...

Av Soof - 9 mars 2014 18:11

I HAVE SOMETHING TO TELL YAW ALL!    JAG BYTER/TESTAR EN NY BLOGGPLATTFORM OCH DET VERKAR SOM ATT JAG INTE KAN FLYTTA DENNA BLOGG?    Så... Tack bloggplatsen som fan för alla dessa år. Minst tre års dokumentation ligger här... Basically min g...

Av Soof - 7 mars 2014 13:34

Har ju laddat ner bloggplatsen-appen till iPoden and this is amazing! Nu kan jag blogga lite mer frekvent då det går betydligt snabbare än att sätta sig vid datorn, föra över bilder och därifrån börja blogga. Sitter och väntar i 30 min på att min...

Av Soof - 6 mars 2014 23:01

Jag är en mobilenthusiast. Och jag älskar min mobil. Älskar Xperia och Android. Och smart launcher, som jag anvönder. Är den bästa launchern jag mött på! Självklart har man varierat och haft andra men jag trodde aldrig jag skulle gå tillbaka till Sma...

Ovido - Quiz & Flashcards