Direktlänk till inlägg 25 september 2013

Sigh...

Av Soof - 25 september 2013 19:35

(Bild tagen av el Mr. Igge. Creds to him. Beautiful picture.)


Känner bara för att skriv av mig lite...

Jag vet inte vad som stör mig just nu, men det är en sorts sorg inom mig och jag kan inte sätta fingret på vad det kan vara för något. Har det något med vännerna här att göra? Nej... Jag stör mig lika mycket på Jader som vanligt, Leo har jag inget emot. Nej, jag tror inte det är vännerna här. Har det något med kärleken att göra? Ja, det finns ju lite problem men det är ingen biggie för mig... Men det kanske ändå har en omedveten liiiten effekt? Jag vet inte. Hmm... Skolan? Ja, jag tror ärligt talat att det är den som ger mig mest tyngd. Det finns så otroligt mycket att göra just nu att det är inte sant. Alla pratar om en massa uppgifter hit och dit, det är överväldigande och jag tror att det som tynger mig är då att jag inte gjort ett sk*t. Jag måste verkligen ta tag i allt NU. NU! Snart kommer tentorna och alla uppgifter som ska lämnas in/presenteras. Fyfan!

Och jag vet inte men jag har en liten längtan till Stockholm, hemmet, vännerna där borta. Känns som att jag vill bort från Jönköping ett tag. Har det med gamla, hemska minnen att göra? Samma stressiga minnen som finns i Stockholm? Jag vet inte. Jag kanske bara vill fly från alla skoluppgifter? Nej, jag är inte den typen som vill fly från det obligatoriska.

Jag föreställer mig att jag inte har några skoluppgifter som trycker ner mig, ändå känner jag en sorg inom mig, så skoluppgifterna kanske inte har fulla effekten men den har en stor del. Jag antar att på andra plats ligger kärleksproblemen. Lite sorgligt att det som hänt har hänt. Men det är som sagt ingen biggie for me.


Jag vet ärligt talat inte vad det är som trycker ner mig, detta skrämmer mig, jag kan inte peka ut vad som stör mig!!! Jag tror att alla problem jag har just nu är en enda stor blandning som skapar denna sorg, därför finns det inget specifikt som jag kan peka ut.

_______________

Hur som helst, in other news så ska Sauman på rättegång ang. misshandeln under min födelsedag. Kk ska vara vittne. Vette fan hur jag ser på detta. Det kändes overkligt när jag fick reda på det igår när jag pratade med Sauma. Men nu händer det verkligen. Undrar vilken dom det blir, självklart kommer Sauma få skadestånd. Flera tusen.

_______________


Jag känner att jag inte har något mål i livet igen. Det är min största rädsla... Att inte ha något mål att se fram emot, att kämpa för. Jag är vilsen, känner mig vilsen och jag vet inte när det här kommer gå över. Kanske kommer det lätta när skolan börjar lätta på sig? Snart är vi i alla fall halvvägs in i terminen, usch, så snabbt det har gått! Men jag antar att jag måste skapa egna, nya mål nu... Utifrån skiten. Dvs skoluppgifter. Jag måste ta tag i de NU! Ignorera allt runtomkring, nu kör vi!!! Jag har jobbat effektivt förut, jag kan göra det igen! Nu kör vi, jag har ett mål och jag ska fan fixa det! The flame is burning again!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soof - 14 april 2015 20:12

Än en gång har jag flyttat. Denna gång gick jag från Blogger till WordPress, endast p.g.a. att Bloggerappen suger bajs till frukost.   SAMMA NAMN, NY PLATTFORM. Alla inägg från Blogger har exporterats till WordPress, so no worries there.    S...

Av Soof - 10 november 2014 01:24


Som nämnt innan, flera inlägg tidigare så har jag bytt bloggplattform, och använder nu Blogspot. Adressen är ändrad till denna nu, klicka på länken:    !!! www.soofsofia.blogspot.se !!!     ...

Av Soof - 9 mars 2014 18:11

I HAVE SOMETHING TO TELL YAW ALL!    JAG BYTER/TESTAR EN NY BLOGGPLATTFORM OCH DET VERKAR SOM ATT JAG INTE KAN FLYTTA DENNA BLOGG?    Så... Tack bloggplatsen som fan för alla dessa år. Minst tre års dokumentation ligger här... Basically min g...

Av Soof - 7 mars 2014 13:34

Har ju laddat ner bloggplatsen-appen till iPoden and this is amazing! Nu kan jag blogga lite mer frekvent då det går betydligt snabbare än att sätta sig vid datorn, föra över bilder och därifrån börja blogga. Sitter och väntar i 30 min på att min...

Av Soof - 6 mars 2014 23:01

Jag är en mobilenthusiast. Och jag älskar min mobil. Älskar Xperia och Android. Och smart launcher, som jag anvönder. Är den bästa launchern jag mött på! Självklart har man varierat och haft andra men jag trodde aldrig jag skulle gå tillbaka till Sma...

Ovido - Quiz & Flashcards