Direktlänk till inlägg 23 september 2013

Looking back and realizing how much have changed

Av Soof - 23 september 2013 23:08



Denna vecka är jag ledig förutom på torsdagen då jag har en artikelseminarie med min grupp, därför känner jag att jag kan chilla just denna kväll. Vad göra man då? Man tittar tillbaka i bloggen. Det har varit syftet med den enda sen jag började. Men att titta tillbaka i bloggen kräver styrka. Psykologisk styrka. 


Jag blev så insatt i mina gamla inlägg från flera år sedan att jag totalt glömde var jag står idag. I Jönköping, med nya människor och vänner jag träffat. Att jag också bor helt ensam. Att jag pluggar biomedicin. Jag läste ett inlägg när jag gick i tvåan i gymnasiet. Jag funderade på att bli entreprenör, forskare, astronaut... Vad som jag mest stannade för var att jag skrev att jag var intresserad av biologi och medicin. Lustigt va? Det är precis vad jag håller på med nu, kan även supporta this statement att i mitt födelsehoroskop står det faktiskt att jag kommer jobba inom medicin. 


Läsningen av gamla inlägg gick bra tills jag började komma in i "den där" perioden. Det där otroliga spirituella äventyret. När jag blev av med mitt ex. O. Äventyren jag hade med Kk, all spontanitet, alla våra äventyr i stan på våren. Bilden i det här inlägget var taget i mars, då allt började smälta. Här började äventyren. Det hela äventyret intensifierades dagen jag vändes till 18 år. Allt det där festandet, alla nya människor jag träffade. Jag var så himla glad och lycklig under den perioden. Livet lekte. Men det tog inte slut här för när jag träffade denna person som skulle vända på mitt liv på ett sätt inte ens O. lyckades göra så öppnades ännu en dörr som skulle ta äventyret till en heeelt ny nivå. Jag kunde inte läsa fler inlägg där denna person var involverad. Jag insåg när jag läste dessa gamla inlägg att jag faktiskt glömt vissa detaljer om många händelser, okej, rätt många detaljer, och jag vill inte minnas dessa detaljer för denna person existerar fortfarande i mitt liv.


Ärligt talat... Hur lång tid har vi känt varandra? Jag har inte ens räknat tiden efter denna "paus". Okej, fine... Give me a sec to count... Kom han tillbaka i aug? Vi säger det. Okej, sammanlagt är det 16 månader. Rekord. BAMM!! DAYMN! Med O. var det 15 månader. Okej, 16 månader är inkluderat med "de där 5 månaderna". 


Men jag känner att detta inte kan fortsätta. Han kom på besök under helgen, in fact, he went yesterday (Sunday). Vi var vid vattnet i Liljeholmen när solen var nere, så man kunde se all husbelysning längs vattnet. Mamma och Johnny tycker att Jkpg är väldigt vackert. So did he. So do I. Lilla "Ström". där han bor är litet och fint, fina hus och byggnader, he said. But Jkpg är desamma men i större utsträckning. Men vi är tillbaka i den onda cirkeln. 


Jag har pratat mycket med my bro mr. "Mexico-Juan" about this relationship. And yeah... Flera timmar på mobilen och vi har kommit fram till saker och ting. Det är bra att ha ett killperspektiv. De är logiska, relativt korta, men koncist och ärliga. (Btw, he's a gemini ;)).


But stop it now. 


Anywayyy, jag har sen typ 2 veckor bakåt laddat ner dolphin emulator till datorn och laddat ner Zelda: Twilight Princess. You know what this means. Jag har offrat livet till att spela detta. Jag är besatt!! It was a mistake to download this. Det är såklart inte samma spelkänsla att göra detta på datorn men vad kan jag göra. :P 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Soof - 14 april 2015 20:12

Än en gång har jag flyttat. Denna gång gick jag från Blogger till WordPress, endast p.g.a. att Bloggerappen suger bajs till frukost.   SAMMA NAMN, NY PLATTFORM. Alla inägg från Blogger har exporterats till WordPress, so no worries there.    S...

Av Soof - 10 november 2014 01:24


Som nämnt innan, flera inlägg tidigare så har jag bytt bloggplattform, och använder nu Blogspot. Adressen är ändrad till denna nu, klicka på länken:    !!! www.soofsofia.blogspot.se !!!     ...

Av Soof - 9 mars 2014 18:11

I HAVE SOMETHING TO TELL YAW ALL!    JAG BYTER/TESTAR EN NY BLOGGPLATTFORM OCH DET VERKAR SOM ATT JAG INTE KAN FLYTTA DENNA BLOGG?    Så... Tack bloggplatsen som fan för alla dessa år. Minst tre års dokumentation ligger här... Basically min g...

Av Soof - 7 mars 2014 13:34

Har ju laddat ner bloggplatsen-appen till iPoden and this is amazing! Nu kan jag blogga lite mer frekvent då det går betydligt snabbare än att sätta sig vid datorn, föra över bilder och därifrån börja blogga. Sitter och väntar i 30 min på att min...

Av Soof - 6 mars 2014 23:01

Jag är en mobilenthusiast. Och jag älskar min mobil. Älskar Xperia och Android. Och smart launcher, som jag anvönder. Är den bästa launchern jag mött på! Självklart har man varierat och haft andra men jag trodde aldrig jag skulle gå tillbaka till Sma...

Ovido - Quiz & Flashcards