Direktlänk till inlägg 19 september 2013

Update again

Av Soof - 19 september 2013 20:15

Jag är riktigt dålig på att uppdatera bloggen nu för tiden! Jag vet inte varför, det är inte så att jag inte gillar att skriva på bloggen, men jag bara känner att det är så mycket som händer på så pass kort tid att jag inte orkar skriva. 


Men enda sen jag kom tillbaka till Jönköping så har jag hängt mycket, as usual, with my bros. Jag våldgästade Jader och Leo dagen efter att jag kommit tillbaka. Första gången jag träffade Leo igen, båda blev grymt glada och han har fixat sitt rum, möblerat det och allt, det såg riktigt mysigt ut! Jader träffade jag samma dag som jag kom till Jkpg i skolan. Åkte direkt till skolan efter att jag och Johnny lastat av alla mina grejer i mitt rum. Damn, det gick riktigt fort att flytta från Jkpg och sen komma tillbaka. Minns sorgen när jag flyttade ut, när jag satt där i bilen. När jag närmade mig Stockholm efter 3h så var jag inte alls glad att komma tillbaka. Tillbaka till stressen. Lastade av mina grejer i hallen, packade inte upp de för jag vet att jag snart ska flytta igen. Gick i Uppsala en dag, hated it. Småstressade med Jader och Leo som hjälpte mig att ta mig tillbaka till Jkpg genom att prata med Mona (programansvarig). Min avregistrering hade ej behandlats så jag var på en ganska säker field. Men efter en massa jaganden och stress så fick jag äntligen beskedet att jag är välkommen tillbaka, var så otroligt glad. Meddelande också min gamla hyresvärd om jag kunde få tillbaka mitt rum, de var redo att ha en visning för en annan tjej, men henne sket de i och jag fick tillbaka mitt rum. Allt gick som smör egentligen. Dagen efter beskedet rusade jag och Johnny ner till Jkpg, var gladare än någonsin. Lämnade allt i mitt rum och sen fick jag skjuts av brorsan till skolan där jag då träffade Jader, Stephanie och Nyroz igen. :D


Samma vecka, tror jag, hade jag och killarna en tacokväll hos de. Vi lagade tacos tillsammans och hade det bra. :) Både jag och killarna är inte från Jkpg så vi alla hyr boende. Det som är bra med detta studentliv är såklart friheten man har och att man kan dra hem till varandra practically när som helst. Mycket våldgästning. :P Har redan lyckats göra det och speciellt Jader lärde sig en rejäl läxa, haha, att alltid låsa dörren. Jag kan komma in till killarna fram till deras dörr då jag kan deras portkod (Jader och Leo bor i samma byggnad). Mig är det svårare att våldgästa däremot, jag har en dörr som kräver nyckel, only, för att ta sig in. Eller att man går genom min hyresvärds ingång. :P ja, det blir lite svårt att störa mig, ehehehehehe.


Tacolagning!



Efteråt gick vi ner till Jaders rum och vi alla satt sådär. Med våra laptops. xD 


I förrigår hade vi en filmkväll hos Leo där vi kollade på The Grudge 2. Det gick inte så bra och inte som planerat för jag hade bestämt "möte" med Diana på mobilen. Vi skulle catch up med varandra, om hur det går och sånt i livet. Hade inte haft en utförlig uppdatering sen jag flyttade till Jkpg första gången. Så ni kan tänka er hur långt det samtalet var... Det varade väl ca. en timme. När jag var klar hade killarna fastnat i någon fotbollsmatch... Men vi satte i alla fall på skräckfilmen så fort jag var klar med samtalet med Diana. Vi hann inte se hela filmen för vid kl 23 var jag tvungen att dra hem, vi alla skulle ha laborationer och VFU dagen efter. 


Mjo juste, någon dag så åkte vi 3 (jag, Jader och Lelle) till ngt köpcenter som även hade IKEA i närheten. Det var det längsta jag åkt i Jkpg haha. Vi hängde runt lite i olika butiker och affärer, letade efter en datorpåse till Leos (finally arrived) mac. MACie. 


Undermedvetet varför det är vi tre som passar ihop. :P Denna bild var inte arrangerad. Jader till höger, Leo vänster.

 


Mmmhmm, vackra, lilla Jönköping och dess högskola! View från hälsohögskolan. 

 


In other words, här är en vacker bild från när jag hängde med iggy i vinterviken under den lilla tid jag var i Stockholm.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Soof - 14 april 2015 20:12

Än en gång har jag flyttat. Denna gång gick jag från Blogger till WordPress, endast p.g.a. att Bloggerappen suger bajs till frukost.   SAMMA NAMN, NY PLATTFORM. Alla inägg från Blogger har exporterats till WordPress, so no worries there.    S...

Av Soof - 10 november 2014 01:24


Som nämnt innan, flera inlägg tidigare så har jag bytt bloggplattform, och använder nu Blogspot. Adressen är ändrad till denna nu, klicka på länken:    !!! www.soofsofia.blogspot.se !!!     ...

Av Soof - 9 mars 2014 18:11

I HAVE SOMETHING TO TELL YAW ALL!    JAG BYTER/TESTAR EN NY BLOGGPLATTFORM OCH DET VERKAR SOM ATT JAG INTE KAN FLYTTA DENNA BLOGG?    Så... Tack bloggplatsen som fan för alla dessa år. Minst tre års dokumentation ligger här... Basically min g...

Av Soof - 7 mars 2014 13:34

Har ju laddat ner bloggplatsen-appen till iPoden and this is amazing! Nu kan jag blogga lite mer frekvent då det går betydligt snabbare än att sätta sig vid datorn, föra över bilder och därifrån börja blogga. Sitter och väntar i 30 min på att min...

Av Soof - 6 mars 2014 23:01

Jag är en mobilenthusiast. Och jag älskar min mobil. Älskar Xperia och Android. Och smart launcher, som jag anvönder. Är den bästa launchern jag mött på! Självklart har man varierat och haft andra men jag trodde aldrig jag skulle gå tillbaka till Sma...

Ovido - Quiz & Flashcards