Direktlänk till inlägg 23 juni 2013

Kris

Av Soof - 23 juni 2013 23:58

 


Jag sitter i en virvel av mörker. Det är någonting inom mig som gör mig deppig. Det är som ett moln som svävar över mig, när som helst kommer tankarna ifatt. Jag känner mig deppig för att jag inte har något fast mål i livet. Jag är beroende av att ha något mål att gå mot. Jag kan inte sitta helt mållös. Vem kan? Vem orkar virra runt i livet utan mål? Folk kommer och går, få stannar. Jag visste sen tidigare att studenten är inget att fira, unless you already have a set goal afterwards. Men jag har ingen aning om var jag ska ta vägen nu. Antingen händer det eller det andra, eller kanske det. Jag vet att detta är tillfälligt, jag kommer veta var jag hamnar i mitten av sommaren när vi får besked om vilka skolor som tagit emot en. Men jag är så säker och inställd på att jag inte kommer komma in på mitt första val. It's gonna be heartbreaking, men det är verkligheten. Men gud, vad jag vill in på mitt första val. Så otroligt mycket! I want it soooo bad!!!!! So bad, att jag är villig att lämna alla skolor, take a year off och plugga till HP, bara för att få komma in där. Jag var okej med att flytta ut, till en annan stad för att plugga i ett universitet i Sverige, no prawbrem. Men... Nu i efterhand så inser jag att jag inte vill ha ngt annat än mitt första val. Även om det är samma program och allt så vill jag inte ha någon annan skolas namn i mitt CV. Mitt första val skulle vara fantastiskt till utlandsjobb också. PLEASE, GODDAMMIT! Make it all work!


Jag är inte redo för vuxenlivet. Jag vill aldrig sluta plugga. Jag vill fortsätta plugga tills jag dör. Detta är vad jag är van vid! Att sitta på skolbänken och skriva uppsatser dagen innan inlämningsdagen! Hela mitt liv so far har bestått av denna rutin. 


Men... Det kanske är bra, om det händer, att man får a year off, och så får man höra fler saker om den skolan jag ville in på... Hm..? det programmet jag sökte kanske inte är ngt för mig...? HA. Ha.. ha.. a.. What a joke. I'm so goddamn passionate om det program jag sökt till. Om jag sökte rätt i nian till natur på IEGS så är detta också a pretty damn säkert val. Vi får se hur det går. Men usch, som jag oroar mig. Varför...? För att jag inte får det stödet jag borde få från en viss person... Sluta trycka ner mig...


Fuck it. Jag kommer göra allt för att nå mina drömmar, oavsett vad folk säger och tycker. Så länge jag är säker i mig själv, vilket jag är (jag har en plan), så kommer jag göra allt för att nå mitt mål. I'll get there, you'll see! In one way or another! Come at me brah! Jag får styrka av att bli nedtryckt av folk. It gives me motivation to stick to my dreams.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Soof - 14 april 2015 20:12

Än en gång har jag flyttat. Denna gång gick jag från Blogger till WordPress, endast p.g.a. att Bloggerappen suger bajs till frukost.   SAMMA NAMN, NY PLATTFORM. Alla inägg från Blogger har exporterats till WordPress, so no worries there.    S...

Av Soof - 10 november 2014 01:24


Som nämnt innan, flera inlägg tidigare så har jag bytt bloggplattform, och använder nu Blogspot. Adressen är ändrad till denna nu, klicka på länken:    !!! www.soofsofia.blogspot.se !!!     ...

Av Soof - 9 mars 2014 18:11

I HAVE SOMETHING TO TELL YAW ALL!    JAG BYTER/TESTAR EN NY BLOGGPLATTFORM OCH DET VERKAR SOM ATT JAG INTE KAN FLYTTA DENNA BLOGG?    Så... Tack bloggplatsen som fan för alla dessa år. Minst tre års dokumentation ligger här... Basically min g...

Av Soof - 7 mars 2014 13:34

Har ju laddat ner bloggplatsen-appen till iPoden and this is amazing! Nu kan jag blogga lite mer frekvent då det går betydligt snabbare än att sätta sig vid datorn, föra över bilder och därifrån börja blogga. Sitter och väntar i 30 min på att min...

Av Soof - 6 mars 2014 23:01

Jag är en mobilenthusiast. Och jag älskar min mobil. Älskar Xperia och Android. Och smart launcher, som jag anvönder. Är den bästa launchern jag mött på! Självklart har man varierat och haft andra men jag trodde aldrig jag skulle gå tillbaka till Sma...

Ovido - Quiz & Flashcards