Direktlänk till inlägg 15 juni 2013

Working day and night till I collapse

Av Soof - 15 juni 2013 15:16

 


Har jobbat som publik i TV-programmet Pengarna på Bordet! Sverige denna vecka och ska börja med PPB Danmark imorgon söndag. Denna vecka har varit jobbig och stressig på flera sätt. 


För det första så måste jag klaga lite på jobbet (haha, who doesn't?). Man måste stå så himla länge så det är utmattande! Första dagen var värst, men lyckligtvis så vänjer man sig direkt vid andra dagen. Första dagen gick jag med Malin, kul att få hänga en hel dag med henne. Senaste dagen jag jobbade (i onsdags) så hände det väldigt oväntade och roliga grejer från deltagarna! Kan tyvärr inte avslöja pga en tystnadsplikt. Men det är roliga grejer! Säsongen ska börja första veckan av Oktober (v. 40 sa de), på TV4. 


Annars har jag också lidit av ett myggbett, vad jag trodde det var, då det kliade samma kväll jag var ute i lördags förra veckan... Oh.. Förra veckan....... Crazy shit hände den kvällen! Anyway, detta "myggbett" visade sig växa, bli mörkrött och lite lila!! Ett enormt område på mitt ben samt två vårtliknande spots någon cm från det här stora, röda området. Well, jag led av Borrelia. 


Innan jag visste vad jag led av så hade jag gjort mig mentalt redo att leva med ett ben och en käpp för resten av mitt liv. Men gick till Vårdcentralen dagen efter och fick Penicillin på direkten. Har tagit det i 4 dagar nu och mitt ben är okej, men måste fortsätta dricka i 10 dagar så alla bakterier försvinner for sure. Men det var hemskt, mitt ben var jättesvullet att jag verkligen kände av spänningen. Det sjuka är att jag inte vistat i skogen eller någonstans där fästingar härjar. Har bara varit hemma och i stadsmiljöer de 40 åren jag levt hittills. Sen har jag insjuknat. Trodde det var allergi först, men hösnuvan fortsatte i flera dagar, jag fick till och med en liten feber som snabbt gick ner med en Alvedon, och jag misstänker att detta är från Borrelia. Stress, stress, under hela veckan pga detta ("This time I have to amputate it for sure! O_O")


Sen bestämde min X. Neo sig för att bli attackerad av en boot loop. Boot loop är när (oftas) en rootad/flashad mobil fastnat och startar om sig under processen innan den kommer fram till menyn. Innan jag visste vad problemet var så var jag ju grymt stressad. Insåg att jag inte kunde leva utan en smartphone... Sorgligt sagt. Jag hade redan börjat planera pengarna om hur och när jag skulle köpa en ny mobil, haha. Och dessa nya skal jag nyss köpte, jag måste sälja vidare de. Hade planerat allt för hur jag skulle ersätta min kära X. Neo. Men när jag fick reda på problemet så var det ju ingen biggie. Gjorde snabb research och fixade problemet på nolltid. Däremot trodde jag att jag förlorat all data på mobilen, lyckligvis var allt back up:pat (ovetandes) (appar & dess innehåll). Så nu är mobilen Återhämtad och tack vare the factory reset så har jag kunnat rensa en massa onödig internt minne. Annars var halva dagen väldigt frustrerande och stressig pga detta.


Sen har man sagt upp vänskapen med någon. 


Mitt j*vla ex kontaktade mig igen och ville träffas. -.-


Var tvungen att ställa in ett möte med en señor pga att jag fortfarande mår dåligt, sjuk. Så surt att man måste göra detta pga att man insjuknat. Jag har bara 4 lediga dagar att träffa folk innan jag åker till Vietnam, well, nu är det bara 2 lediga dagar kvar. 


Så, som ni kan se så har veckan varit stressig och tröttsam. Ärligt talat så ser jag inte fram emot Vietnam så värst mycket för att jag ogillar mina kusiner där borta. De är fjortisar nu. Men å andra sidan så vill jag bort från Sverige ett tag, släppa alla minnen och känslor ett tag, bara komma bort y' know. Hoppas jag kommer tillbaka med ett nytt, fräscht sinne. Tror inte det. Men ja....

Kommer ju också få veta vilka universitet jag kommer in i när jag är i Vietnam!! Herrejoosen.


Jag ber om bättre tider.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Soof - 14 april 2015 20:12

Än en gång har jag flyttat. Denna gång gick jag från Blogger till WordPress, endast p.g.a. att Bloggerappen suger bajs till frukost.   SAMMA NAMN, NY PLATTFORM. Alla inägg från Blogger har exporterats till WordPress, so no worries there.    S...

Av Soof - 10 november 2014 01:24


Som nämnt innan, flera inlägg tidigare så har jag bytt bloggplattform, och använder nu Blogspot. Adressen är ändrad till denna nu, klicka på länken:    !!! www.soofsofia.blogspot.se !!!     ...

Av Soof - 9 mars 2014 18:11

I HAVE SOMETHING TO TELL YAW ALL!    JAG BYTER/TESTAR EN NY BLOGGPLATTFORM OCH DET VERKAR SOM ATT JAG INTE KAN FLYTTA DENNA BLOGG?    Så... Tack bloggplatsen som fan för alla dessa år. Minst tre års dokumentation ligger här... Basically min g...

Av Soof - 7 mars 2014 13:34

Har ju laddat ner bloggplatsen-appen till iPoden and this is amazing! Nu kan jag blogga lite mer frekvent då det går betydligt snabbare än att sätta sig vid datorn, föra över bilder och därifrån börja blogga. Sitter och väntar i 30 min på att min...

Av Soof - 6 mars 2014 23:01

Jag är en mobilenthusiast. Och jag älskar min mobil. Älskar Xperia och Android. Och smart launcher, som jag anvönder. Är den bästa launchern jag mött på! Självklart har man varierat och haft andra men jag trodde aldrig jag skulle gå tillbaka till Sma...

Ovido - Quiz & Flashcards