Direktlänk till inlägg 8 juni 2013

Studenten 2013 & Blahblah

Av Soof - 8 juni 2013 16:31

Last Russell shot

 


Igår tog man studenten. Jag var inte speciellt exalterad över det. För mig är studenten en självklarhet, alla tar studenten. Så det var inget att vara speciellt upprymd och taggad över. Flaket var däremot riktigt skojig! Som att festa och klubba mitt på dagen då man kan störa samhället. Rätt dålig musik hade de däremot, men de körde Greyhound, så jag skonar hatet lite. Otherwise... Mjäh... Jag hoppade till och med av slutskivan. Jag gillar inte skivor. Why? Skolan är redan grupperad, varför ska man plötsligt låtsas vara bästa vänner med folk man ignorerat i skolan efter 3 år? "UUrgh, du behöver ju inte hänga med de i klubben. Du kan ju dansa med dina kompisar." Är det verkligen en slutskiva då? Då blir det snarare en vanlig klubbingnatt. Hence I say "nono" till skivor. Enda sen den första skivan jag gått på så har jag inte gillat det, och det var inte ens skolans skiva, det var Norra Real. Ingen vågar göra något på skivor för alla känner varandra på det sättet att man inte vågar göra bort sig.


Under veckan har i alla fall varit väldigt introvert (sorry for generaliseringen nu) och sålt mig själv till The Walking Dead serien och maratontittat på alla säsonger. På tre dagar har jag sett fram till mitten av säsong 3 (vilket är alla som kommit ut hittills). I'm catching up!


Oh well, imorgon börjar jag jobba i alla fall. Jobba som publik för TV-programmet Pengarna på bordet och ska dra med Malin. Jag kommer bara ha två fredagar och två lördagar innan jag åker till Vietnam! Honestly... Right now känner jag inte för att göra någonting. Jag känner mig som en deghög, slö, omotiverad, asocial. Är jag deppig kanske? Horoskopet för juni/juli föreslår att inte resa mellan slutet av juni till slutet av juli. Nej men frecking tack för det tipset då! Det är exakt, EXAKT den perioden jag vistas i Vietnam, TACK för the suggested bad times I'll have.


"Merkurius, kommunikationens planet, i fjärde huset för hem och familj, inleder sin andra retrograda rörelse år 2013 den 26 juni och den här fasen avslutas den 20 juli. Den här perioden kan vara lite frustrerande eftersom Merkurius Rx skapar missförstånd, förseningar, inställningar, man håller inte vid sitt ord. Relationer till andra familjemedlemmar och nära och kära kan bli frustrerande. Det som kanske är mest frustrerande är att under samma period, Venus befinner sig i lejonet, det femte huset för nöjen, kreativa projekt, hobbyers och barn. Hade Merkurius inte varit retrograd och skapat en massa hinder i vägen, skulle perioden slutet av juni – en stor del av juli, varit den bästa tiden för semester, kärlek och romantik och för att verkligen lyckas med alla projekt, men framför allt för att njuta av livet. Du kan däremot njuta av livet ändå; samtidigt bör du inte vänta dig att folk är alltid pålitliga och undvik att starta nya relationer och nya projekt under den här tiden; om du kan bör du också undvika resor."

 

Jag tror lite grann på det för att jag just nu inte känner ett jäkla piss över livet. Vill bara ligga och sova hela dagarna, bara försvinna från denna värld. 


Nåja, en studentpresent till mig själv är detta skal jag beställde, den kom tidigare än beräknat! 

 


Sen inväntar jag ett neongrönt skal också. En del av mig ångrar dessa köp pga att min mobil håller på att gå i pension, so what was the point of buying these? Som jag sa till Malin: "Det är som att köpa en Ferrari till farfar." Jag kommer, ärligt talat, ha råd att skaffa en ny mobil. Which is Xperia SP jag vill ha höhö. Men jag tänker inte ge upp min kära Neo, besides that så vill jag verkligen spara på cashen. Jag ska suga ut sista musten av min Neo innan den får lägga av. Skalen jag köpte var ändå grymt billiga, så om mobilen dör så... Mjäh.


I have a new person (I/N).

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Soof - 14 april 2015 20:12

Än en gång har jag flyttat. Denna gång gick jag från Blogger till WordPress, endast p.g.a. att Bloggerappen suger bajs till frukost.   SAMMA NAMN, NY PLATTFORM. Alla inägg från Blogger har exporterats till WordPress, so no worries there.    S...

Av Soof - 10 november 2014 01:24


Som nämnt innan, flera inlägg tidigare så har jag bytt bloggplattform, och använder nu Blogspot. Adressen är ändrad till denna nu, klicka på länken:    !!! www.soofsofia.blogspot.se !!!     ...

Av Soof - 9 mars 2014 18:11

I HAVE SOMETHING TO TELL YAW ALL!    JAG BYTER/TESTAR EN NY BLOGGPLATTFORM OCH DET VERKAR SOM ATT JAG INTE KAN FLYTTA DENNA BLOGG?    Så... Tack bloggplatsen som fan för alla dessa år. Minst tre års dokumentation ligger här... Basically min g...

Av Soof - 7 mars 2014 13:34

Har ju laddat ner bloggplatsen-appen till iPoden and this is amazing! Nu kan jag blogga lite mer frekvent då det går betydligt snabbare än att sätta sig vid datorn, föra över bilder och därifrån börja blogga. Sitter och väntar i 30 min på att min...

Av Soof - 6 mars 2014 23:01

Jag är en mobilenthusiast. Och jag älskar min mobil. Älskar Xperia och Android. Och smart launcher, som jag anvönder. Är den bästa launchern jag mött på! Självklart har man varierat och haft andra men jag trodde aldrig jag skulle gå tillbaka till Sma...

Ovido - Quiz & Flashcards