Direktlänk till inlägg 27 maj 2013

Damn, update

Av Soof - 27 maj 2013 21:45

Pictore by moi från min balkong

 

For more pictures: http://instagram.com/saphientia


Jag har varit grymt efterbliven med uppdateringen av bloggen här. Men den senaste månaden har varit galen. Så mycket har hänt! Känns det som...? 


Förra veckan var galen. Så otroligt mycket skoluppgifter. En massa skulle in på samma vecka, men idag hade vi den allra sista uppgiften klar. Biologipresentationen "Bioteeth". Min allra sista skoluppgift från gymnasiet. Jag är alltså fri nu. Det känns riktigt skumt. Jag kan ta ett tidigt sommarlov nu. Men det känns tomt att jag plötsligt kan vara ansvarslös, att jag kan sitta på YouTube i timmar utan den där känslan av att man puttar fram uppgifterna. Jag kan inte få in det att jag är "fri" från uppgifter nu... Can't process.


Hur som helst så har mitt festande reducerats till ca. 2 ggr i månaden. Well, denna månad har jag i alla fall bara festat en gång, och det var förra helgen, i lördags, well, 2 dagar sen. Jag och Diana drog till Soft först, sen bestämde vi oss för att testa på PURE istället, kom inte in för vi var för sena, sen gick vi till Solidaritet och kom in. WÖÖP WÖÖP. Och jag har också reducerat drickandet, så jag var pretty much nykter hela kvällen. Det är okej, blev trött pga klackskorna, men så fort jag tog av mig de så sköljdes jag av en våg av energi och kunde dansa ytterligare en timme. Grejen med att vara nykter och festa är att jag blir smått irriterad på alla som kommer upp till en. Som fyllo så skulle jag vara glad och pratglad om en främling kom upp till en. Men som nykter så känns det bara konstigt att folk kommer fram och fyllosar och flirtar. Jag antar väl att det bara känns billigt av de på något sätt. Well, det enda jag festar för är dansen och musiken, inget annat. To release my soul. Men Solidaritet var alldeles för trångt! Man kunde knappt dansa om man skulle stå i mitten av publiken. Men lyckligvis hittade jag och Diana lite utrymme för oss själva att dansa i. En annan nackdel med att vara nykter och festa är allt skit man ser. Förutom skiten man själv får uppleva så ser man hur pinsamt alla andra beter sig... Well, jag är lättirriterad som nykter och i den miljön så jag ville slå till folk ibland.


Anyhyuei, jag säger att sommarlovet för mig är här, för att jag inte har något kvar att göra för skolan. Så........ jag har all tid att göra whatever I want!!! :D Det finns flera project och småsaker jag måste göra men jag, haha, orkar inte. Vill bara sitta på Tumblr och bränna hjärnceller och inte göra någonting. Inte så bra kanske... 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Soof - 14 april 2015 20:12

Än en gång har jag flyttat. Denna gång gick jag från Blogger till WordPress, endast p.g.a. att Bloggerappen suger bajs till frukost.   SAMMA NAMN, NY PLATTFORM. Alla inägg från Blogger har exporterats till WordPress, so no worries there.    S...

Av Soof - 10 november 2014 01:24


Som nämnt innan, flera inlägg tidigare så har jag bytt bloggplattform, och använder nu Blogspot. Adressen är ändrad till denna nu, klicka på länken:    !!! www.soofsofia.blogspot.se !!!     ...

Av Soof - 9 mars 2014 18:11

I HAVE SOMETHING TO TELL YAW ALL!    JAG BYTER/TESTAR EN NY BLOGGPLATTFORM OCH DET VERKAR SOM ATT JAG INTE KAN FLYTTA DENNA BLOGG?    Så... Tack bloggplatsen som fan för alla dessa år. Minst tre års dokumentation ligger här... Basically min g...

Av Soof - 7 mars 2014 13:34

Har ju laddat ner bloggplatsen-appen till iPoden and this is amazing! Nu kan jag blogga lite mer frekvent då det går betydligt snabbare än att sätta sig vid datorn, föra över bilder och därifrån börja blogga. Sitter och väntar i 30 min på att min...

Av Soof - 6 mars 2014 23:01

Jag är en mobilenthusiast. Och jag älskar min mobil. Älskar Xperia och Android. Och smart launcher, som jag anvönder. Är den bästa launchern jag mött på! Självklart har man varierat och haft andra men jag trodde aldrig jag skulle gå tillbaka till Sma...

Ovido - Quiz & Flashcards