Alla inlägg under februari 2013

Av Soof - 6 februari 2013 20:57
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Soof - 2 februari 2013 15:16

Under veckan hade jag velat pröva på the chili challenge och igår, fredags gjorde jag det med Sauma och Kk, Diana den fegisen vågade inte >: ) så hon fick filma istället. Vid lunchen tog vi utmaningen. Det blev tre habaneros till tre av oss. Jag var inte förvånad av hur stark den skulle vara. Jag visste hur chilin påverkade en; att först när man tuggar så händer inget speciellt men sekunder senare så kommer bomben i munnen och det börjar brinna över hela huvudet. Mina ögon började vattna, jag blev säkert helt röd i ansiktet och jag dog! Senare började brinna ur öronen. Jag började dricka asmycket mjölk. Kanske lite för mycket, det tog mig flera fulla glas innan jag fick en hostning och pausade med handen för munnen. *I think I'm gonna puke!" Jag rushade till toan och det tog inte lång tid innan jag spydde ut allt, ahhah. Det första jag såg var bara en vit sörja coming out, mjölken, sen kom det lite röd färg, BLOOD!!! Nej, the chili. Sen kom det lite mat och sen var det över. Men det kändes som att jag spydde en flod, för det verkligen forsade okontrollerat ur munnen! Mina ögon hade vattnats och min maskara var helt runnen och jag såg ut som att jag hade gråtit när jag kom ut från toan och jag såg hur några tittade på mig, but I didn't give a shit, för jag vet innerst inne att jag inte grät, utan hade gått igenom helvete. Eheh. Juste, jag snöt mig lite grann efter att jag spytt, och the chili nådde näsan and oh, that feeling. Du vill inte ha chili i näsan! Det är det värsta, det brinner som f*n när man snyter sig. Well, I've experienced allt man kan uppleva med sina senses med chili, so I'm satisfied. Även om jag var den första som drack mjölk så känner jag mig ändå som en vinnare som tog denna utmaning trots att jag vet att jag inte tål spicy food. 


Kk och Aramia, å andra sidan är vana vid spicy food och äter betydligt mycket mer spicy food than me. Men Kk dog också av habaneron, samma reaktion som mig men spydde inte. Aramia var en robot. Hon hade ingen reaktion alls! Jag fattar inte! Hon var inte påverkad av sin bit. Men sen när hon åt resten av sin habanero så fick hon en reaktion. Röd och vattning om ögonen. Eheheh, inte så kul längre va? (För hon höll på "I'm the winner wohooo!")


Efter lunchen hade vi projektmöte och precis nör vi skulle börja så kom jag på iden att jag ville åka till den övergivna tunneln! Nu när det är mer ljust under dagarna så skulle vi hinna att gå in i tunneln innan det blev för mörkt. Denna gång följde inte bara Kk med, utan jag frågade om Diana och Sauman ville komma med. Yes. Det skulle bli deras första gång. 


Vi gick in i tunneln tills vi kom till "dörren till källaren". Vi stannade flera meter ifrån, så långt som våra mobillampor nådde. Jag och Kk som varit i tunneln 1000 ggr stannade upp och bara glodde in i mörkret och stirrade på det vi gestaltade. Folk hade byggt upp en boning. Lådor, madrasser, stolar etc. allt var uppbyggt som ett hem. Vi bestämde oss för att vända oss om och gå tillbaka till öppningen. Jag var ganska besviken för jag ville gå igenom hela tunneln och ville inte gå därifrån som förra gången. Lyckligtvis, när vi kom till öppningen igen och stannade där så ville tjejerna, D & A inte gå därifrån. Long story short så samlade vi på oss mod och gick tillbaka. Vi gick förbi boningen, det var ingen där. Längre in i tunneln, när vi var flera meter ifrån så såg vi alla något "vitt där framme" i mörkret. Det ligger typ vid sidan av vägen, typ på väggen kanske. När vi närmade oss så var det en vit stor fylld påse, kanske ett kuddlakan som hängde i luften. När jag kom närmare så såg jag två stora hål, det skulle föreställa ett spöke. När jag kom ännu närmare så såg jag en mun på den, en glad öppen mun. Exakt den här face expression: ":D" Det var ett glatt spöke. När jag såg att de som byggt upp detta "spöke" målade dess ansikte på det här sättet så blev jag lite lugnare. Typ som att vara lite mer försäkrad att de som varit här inte vill no harm utan bara jävlas på ett skojsigt sätt. Vi gick förbi spöket, vägrade gå tillbaka bara för det här. Längre fram såg vi ännu en ny upptäckt. Det var en hängande docka i tunneln. Well, det var kul men kanske inte så jätteläskigt. Det jag funderat på är hur de som hängde upp dessa två föremål, hur de kunnat göra det när tunneln är så hög, hur har de kunnat klättra och fixat detta? 


Det var en kul spöktur! Men det som skulle skrämma mig even more skulle vara t. ex bland de första gångerna jag gick in i tunneln. När det, mitt från ingenstans, mitt i tunneln låg en metallstege på vägen. Jag vet att det inte låter så creepy, but it's my taste. Vid slutet av tunneln så hittade en annan väg ut från platsen, som innebar att vi inte behövde ta samma väg tillbaka d.v.s. 


Jag tackar för de som fixat upp the creepyness i tunneln. Det var en fantastisk "första intryck" de gav tjejerna and they loved it! Så kul och spännande, de var så glada och stolta att vi alla överlevt äventyret. Haha. Btw, jag såg vid öppningen av tunneln det där metallföremålet som hade skrämt bort mig och Kk, last time. Det var ngn typ av stol-ish.. Jag vet inte exakt vad det var men yeah...


Efteråt åkte Sauma hem för hon hade för ont i foten, av sin brutna tå. Så jag, Kk och Diana åkte till stan och handlade lite. Efter det åkte Diana hem och jag och Kk var kvar. Jag fick tag på en sudden wifi i stan och det visade sig att mina beställda kängor nu kunde köpas!! Jag beställde dagen innan och dagen efter var de redo att hämtas. Jag köpte ett par exakta kängor som jag alltid haft i dessa tre år (typ), men denna gång köpte jag med 10 hål istället för 14. Trots alla dessa år så håller mina kängor ändå. Det är ett stort crack på lädern på ena skon men annars är allt still intact, kan fortfarande användas. Men de ser ju förfärliga ut så jag behövde en uppdatering. 


Crazy friday i alla fall. Habanero och spännande tunnel + my shoes. 


 

Vi lekte blattar med vattnet som droppat från taket av tunneln

Ovido - Quiz & Flashcards