Direktlänk till inlägg 13 december 2012

Pulka ist för house supper

Av Soof - 13 december 2012 22:15

Jag kom på att jag inte skrivit om detta så jag gör det nu (18/12-12). Jag och kk sket i House supper. Jag vaknade sent och var vaken i några få timmar till ca. kl. 16 innan Kk ringde och pratade om pulka. Vi bestämde oss för att träffas i hennes hood och för att åka pulka! Innan samtalet var jag slö och omotiverad till någonting. Men nu rushade jag mig upp, letade efter barnkläder (termobyxor & tjocka, stora vantar) och gick från huset. Väl framme efter nästan en timme så köpte vi ett tefat och snacks. Sedan drog vi hem till Kk och tog fram snowracern. Tog bussen ut till skogen och gick fram till den enorma backen. Det var fullt med snö, upp till knäna nästan, ingen hade åkt här innan så vi var tvungna att skotta fram egna vägar nerför backen. För det mesta så gick tiden ut på att jag skrek om hur mycket jag hatar livet när vi skulle dra upp snowracern och tefatet. "I hate you life!!! Come on you're almost there!! GAaaahhh!!! fudge this hill!!! come on, you can do this!! you're strong! you're strong! you're strong!" etc. men det var kul ändå. Vi hade goda snacks med oss så det gjorde livet lite godare. Men det var svinkallt där uppe. Efteråt var klockan mycket, vi gick från backen vid ca 20.00 och stack till donken för middag. kom hem sedan kl 22. 

 


Det var så halt och jobbigt att man var tvungen att krypa fram såhär

 


Väldigt brant och högt

 


Hur vi drog hem allting

 


Muterade äpplen vi såg i Ica

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Soof - 14 april 2015 20:12

Än en gång har jag flyttat. Denna gång gick jag från Blogger till WordPress, endast p.g.a. att Bloggerappen suger bajs till frukost.   SAMMA NAMN, NY PLATTFORM. Alla inägg från Blogger har exporterats till WordPress, so no worries there.    S...

Av Soof - 10 november 2014 01:24


Som nämnt innan, flera inlägg tidigare så har jag bytt bloggplattform, och använder nu Blogspot. Adressen är ändrad till denna nu, klicka på länken:    !!! www.soofsofia.blogspot.se !!!     ...

Av Soof - 9 mars 2014 18:11

I HAVE SOMETHING TO TELL YAW ALL!    JAG BYTER/TESTAR EN NY BLOGGPLATTFORM OCH DET VERKAR SOM ATT JAG INTE KAN FLYTTA DENNA BLOGG?    Så... Tack bloggplatsen som fan för alla dessa år. Minst tre års dokumentation ligger här... Basically min g...

Av Soof - 7 mars 2014 13:34

Har ju laddat ner bloggplatsen-appen till iPoden and this is amazing! Nu kan jag blogga lite mer frekvent då det går betydligt snabbare än att sätta sig vid datorn, föra över bilder och därifrån börja blogga. Sitter och väntar i 30 min på att min...

Av Soof - 6 mars 2014 23:01

Jag är en mobilenthusiast. Och jag älskar min mobil. Älskar Xperia och Android. Och smart launcher, som jag anvönder. Är den bästa launchern jag mött på! Självklart har man varierat och haft andra men jag trodde aldrig jag skulle gå tillbaka till Sma...

Ovido - Quiz & Flashcards