Direktlänk till inlägg 29 september 2012

cray cray

Av Soof - 29 september 2012 19:26

 


So yeah, nästa vecka kommer bombas med skoluppgifter och jag dööör av stressen, istället så sitter jag och drömmer iväg och slösar tiden på det istället. Haha. Fail. Fml. De som sa att trean skulle bli mera chill är stora lögnare. 


hHur som helst, under veckan när jag träffade älsklingen så satt vi på tåget och framför oss satt en black woman. Hon råkade tappa något eller gjorde någonting surprising i alla fall. Det fick mig att reagera med ett hysterisk skratt efter några sekunder (needed to hold it back), samtidigt som jag hade ett ganska seriöst snack med älsklingen. Så allt blev så humoristiskt. Oh well, kvinnan började slöddra på om något, hon började prata med mig och älsklingen. Jag blev först rädd för jag trodde att hon insåg att jag skrattat åt henne och att hon nu skulle skälla ut mig, men hon började säga något jag inte fattade. Det enda jag förstod var att hon sa "now kiss" and the funny thing är att hon gjorde denna "*snap* mmhmm/ oh no u didn't" Z-gest med armen, like a typical black woman, samtidigt som hon ville se lite public affection från mig och älsklingen. Men none of us obeyed her, I tried to talk to my boy but after a while I got too distracted that I decided that we should move. She said bye. Fortunately she wasn't mad at me, hopefully she didn't realize that I skrattade pga skadeglädjen... Yeah..

______________


Sooo, denna helg var som förra, pretty much. Ville faktiskt dra på bio med älsklingen men insåg att det bara var skitfilmer som gick, så vi får vänta till Paranormal Activity 4.


Hängde med Kk efter skolan och shoppade stuff. Hängde till sent på eftermiddagen, typ till kl 19. Var tvungen att dra hem för att fixa mig till nästa aktivitet. Without any pause hemma så var jag ute igen efter en timme. Stack till gamla, gewda baren. När vi satte oss för att spela lite i maskinerna så kom plötsligt en man fram och började prata med my boy. (Oh damn I'm getting pissed by just thinking about this.) Mannen började säga till min älskling "Är du dum eller? Va? Är du dum eller? Varför spelar du?". First I was like, tänkte: "Oh, he's probably drunk och vill skoja lite med min kille". Men när mannen fortsatte med sitt muckande och började prata om att min älskling använt upp hans 100 kr i maskinen så började jag fatta att mannen var seriös. Han började säga saker som "varför spelar du upp alla mina pengar? jag la in 100 kr här och nu har du spelat upp allt! Är du dum i huvudet eller???" yeah, shit like this. Oh damn, I got so pissed! I was prepared for my first experience with voilence caused by drugs. Jag vittnade klart och tydligt att Islam klart och tydligt spelade med sina egna insatta pengar, han hade börjat ett nytt spel och skrivit in sitt personnr och allt. Klart och tydligt. Mannen fortsatte att anklaga min älskling för att ha spelat upp hans pengar och jag kom in och sa klart och tydligt att så inte var fallet och började säga emot mannen. En personal kom fram och kollade vad som försigick blabla. Mitt i sina förklaringar till personalen så sa mannen plötsligt "oh, hon ser bra ut!" när en tjej gick förbi från toan. HAHAHA, confirmed att han verkligen var full. *Suck.* 


Slutade med att mannen sa att vi skulle glömma allt och började introducera sig själv som Frank eller ngt, I dont remember his name. Men han kunde se the seriousness in my face när jag motargumenterade honom, jag la märke till att mannen glodde på mig ibland, för att se hur seriös jag var, om jag skulle le eller ngt för att förstöra allt. Oh well, tur att mannen höll sig relativt lugn iaf, för jag kände att jag när som helst skulle blow up när han fortsatte att anklaga och säga bad stuff om min kille. 

Ja, jag håller med min kille också. yeah... I have to admit att jag också vill ha lite "bråk". Men bara om jag är den oskyldiga. It's fun to kind of... argument against someone that's accusing you for nada och bli arg. Typ a way of releasing the energy.


Resten av kvällen är lite suddig eller så är det pga att inget spec hände. how many drinks this time? 3-4 kanske? too much iaf. :( I didnt want to!! men jag kunde kontrollera mig iaf från att göra min älskling svartsjuk, trots att Shakira kom. Success! 

________________________


Right now my passion is a dream about a new phone. Yeah, I know. Not again. -.- xD Asså srsly. Xperia Neo är verkligen en perfekt mobil. den var jättebra.. så länge den körde på GB. Jag har vant mig vid ICS Pureness men den senaste tiden så har jag börjat få ADHD på den pga fail med att skicka sms och det konstanta problemet med wifi. Så basically så är den inte så perfekt längre. oh.. I dropped my phone twice i baren!!!!!! På toa och utanför på trottoaren!!! Jag tappar aldrig mina mobiler! detta är första gången för Neo:n!!! Och nu har den skrapor på hörnen och är säkert ännu mera pajad innuti. pfft, blingbling skalet skyddar inte ett piss. Heh, what did you expect from swag? Quality? no. den flög fan av när jag tappade mobilen. 

Back to main topic. Yeah. Jag har alltid gillat desigen på Xperia NXT-serien och udner veckan så testade jag Xperia P, myeah, helt ok. Någon dag senare "GIVE MEEEEEE!!!". Yeah, jag vill ha Xperia P och jag sparar för en nu. 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Soof - 14 april 2015 20:12

Än en gång har jag flyttat. Denna gång gick jag från Blogger till WordPress, endast p.g.a. att Bloggerappen suger bajs till frukost.   SAMMA NAMN, NY PLATTFORM. Alla inägg från Blogger har exporterats till WordPress, so no worries there.    S...

Av Soof - 10 november 2014 01:24


Som nämnt innan, flera inlägg tidigare så har jag bytt bloggplattform, och använder nu Blogspot. Adressen är ändrad till denna nu, klicka på länken:    !!! www.soofsofia.blogspot.se !!!     ...

Av Soof - 9 mars 2014 18:11

I HAVE SOMETHING TO TELL YAW ALL!    JAG BYTER/TESTAR EN NY BLOGGPLATTFORM OCH DET VERKAR SOM ATT JAG INTE KAN FLYTTA DENNA BLOGG?    Så... Tack bloggplatsen som fan för alla dessa år. Minst tre års dokumentation ligger här... Basically min g...

Av Soof - 7 mars 2014 13:34

Har ju laddat ner bloggplatsen-appen till iPoden and this is amazing! Nu kan jag blogga lite mer frekvent då det går betydligt snabbare än att sätta sig vid datorn, föra över bilder och därifrån börja blogga. Sitter och väntar i 30 min på att min...

Av Soof - 6 mars 2014 23:01

Jag är en mobilenthusiast. Och jag älskar min mobil. Älskar Xperia och Android. Och smart launcher, som jag anvönder. Är den bästa launchern jag mött på! Självklart har man varierat och haft andra men jag trodde aldrig jag skulle gå tillbaka till Sma...

Ovido - Quiz & Flashcards