Direktlänk till inlägg 9 september 2012

Sick, Stressed, Shit

Av Soof - 9 september 2012 12:24

Denna vecka har mestadels varit stressig och frustrerande.Haft för många skoluppgifter som måste in men förutom skollivet så har jag fått problem med mobilj*veln. Johnny kom hem från Linköping, visade sin "coola" Jelly Bean-uppdatering (Android 4.1) och encouraged me att också fixa mobilen. Well, min 2011 Neo kan inte uppdateras till Jelly Bean, så jag får nöja mig med ICS (Ice Cream Sandwich). Damn I love the names


Efter uppdateringen insåg jag att jag inte alls gillade det! ICS sög upp batteriet, hatade kamerafunktionerna och Handcent började skita på sig! Och varför nämner jag just dessa tre saker? JO, för att det är dessa tre saker jag använder och värderar mest i en mobil! Gb var perfekt! Inga problem hade jag! Jag var nöjd med livet, sen kom ICS och försämrade hela jävla skiten!!! I do not recognize my baby anymore! Jag gråter rätt sällan, bara riktigt starka känslor kan trigga the tear ducts, och denna gång blev ögonen tårfyllda. Jag var tvungen att inse att min bebis är död. I mean, har vuxit upp och blivit en annoying little teenage bastard 4.0.4 I hated everything i den. Wifi, sms, batteri, kamera, alla dessa försämrades, the most basic features for a phone försämrades. Alla som känner mig vet hur mycket jag älskar min mobil. It's my baby! 


Jag krävde av Johnny att leta upp en GB ROM, men tydligen fanns det inget, enligt honom... Long story short så slutade det med att vi rootade mobilen och nu har jag ICS Pureness and I hate it even more than the standard version. Ha.ha.ha Det kunde fan inte bli värre. Men you know what, fudge this. Orkar inte titta tillbaka på GB och bli deprimerad och bli ångestfylld över vad jag gjort (though this is the biggest mistake I've done in my life), utan jag får se det positiva med ICS Pureness och leva med det. Det finns såklart bra saker med detta som GB inte hade, besides this så är mobilen rootad och jag har access till vad jag vill i mobilen! >:D And it looks badass! Den ser inte alls ut som alla andra vanliga 4.0.4:are. 


Yeah, asså ja... Jag låter materialistisk. Jo, mitt liv gick under, under denna vecka när min mobil växte upp. Jag var fett ledsen över hur en av mina "everyday basic needs" gick åt helvete men det finns inget jag kan göra åt saken nu än att leva med det jag har och förbättra det till hur jag vill ha det. R.I.P GB 2.3.4 <3

 

      ICS Pureness. Min mobil ser inte ut exakt som detta, har små olikheter. Bild tagen från Google.

 

__________________________


Soooooooo, förutom min mobildepression och att jag blivit sjuk och varit tvungen att stanna hemma så har veckan haft sina bra tider också. Though, det var bara en dag som gjorde den nämnvärt bra. I fredags var både jag och Kk sjuka och skippade skolan, vi hängde smått, smått under dagen, men mestadels var det en struggle. Vi gick till skolan för att submitta vår projektidé, vi stack och köpte snacks och bestämde oss för att dra hem till mig och göra klart historian. Vi kom till mig by 18 och vi blev klara vid ca. 23.30 och uppgiften skulle in senast 23.59 Fan vad vi jobbade produktivt, trots att båda var dödssjuka (jag lite mer än Kk då), hostade och snöt oss hela tiden så klarade vi av det ändå! Mot kvällen kom min älskliiiiinnnngg! Vi kunde inte ha en typisk very lovey-dovey time för att jag pluggade men att bara ha varandra i samma rum var betydelsefullt. Feel the presence. I dunno... Men nu är vi djuuupt kära i varandra... Lykke, fo' realz... Det... Skrämmer mig lite... För nu är vi on the level of death, där båda älskar varandra så mycket att om det går snett så oopsie doopsie, just another broken heart. Oh well, vädur + vädur = lots of passion!!!!


Knarkar "In the dark" - DEV. 


 

  Äldre bild, från förra veckan

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Soof - 14 april 2015 20:12

Än en gång har jag flyttat. Denna gång gick jag från Blogger till WordPress, endast p.g.a. att Bloggerappen suger bajs till frukost.   SAMMA NAMN, NY PLATTFORM. Alla inägg från Blogger har exporterats till WordPress, so no worries there.    S...

Av Soof - 10 november 2014 01:24


Som nämnt innan, flera inlägg tidigare så har jag bytt bloggplattform, och använder nu Blogspot. Adressen är ändrad till denna nu, klicka på länken:    !!! www.soofsofia.blogspot.se !!!     ...

Av Soof - 9 mars 2014 18:11

I HAVE SOMETHING TO TELL YAW ALL!    JAG BYTER/TESTAR EN NY BLOGGPLATTFORM OCH DET VERKAR SOM ATT JAG INTE KAN FLYTTA DENNA BLOGG?    Så... Tack bloggplatsen som fan för alla dessa år. Minst tre års dokumentation ligger här... Basically min g...

Av Soof - 7 mars 2014 13:34

Har ju laddat ner bloggplatsen-appen till iPoden and this is amazing! Nu kan jag blogga lite mer frekvent då det går betydligt snabbare än att sätta sig vid datorn, föra över bilder och därifrån börja blogga. Sitter och väntar i 30 min på att min...

Av Soof - 6 mars 2014 23:01

Jag är en mobilenthusiast. Och jag älskar min mobil. Älskar Xperia och Android. Och smart launcher, som jag anvönder. Är den bästa launchern jag mött på! Självklart har man varierat och haft andra men jag trodde aldrig jag skulle gå tillbaka till Sma...

Ovido - Quiz & Flashcards