Direktlänk till inlägg 28 juli 2012

Just another update

Av Soof - 28 juli 2012 10:02

Torsdag: Jag skulle träffa Malin och Jennifer i turken kl 13.20 Jag insåg att jag var grymt sen när jag satt lugnt och stilla och åt min lilla fettfrukost. Somnade klockan 8 am och vaknade kl. 12.30, 4h sömn, för att sedan inse att jag satte väckarklockan en timme för sent. Kom sent till träffen men bemöttes av två humoristiska stirrningar istället, phew. Först lallade vi runt i turken och sen åkte vi till IKEA och lekte och åt. Riktigt roligt att ha träffat Jennifer igen, efter en så lång tid. 


Efteråt åkte jag och träffade le bf för att bl. a diskutera vad som skulle hända dagen efter. Nej, alltså det hela var ett riktigt kaos. Phone calls hit och dit och jag kom hem riktigt stressad och förvirrad (Väduren, v. 30: "På grund av månens kvadratur och trigon till Neptunus retrograd kan du på torsdag och lördag känna dig lite vilsen och förvirrad.")  

_____________________


Fredag: Jag tänker inte gå in i vidare detaljer om allt kaos som skedde men det hela slutade med att jag och le bf hamnade tillsammans i en privatbåt. Jag hade sovit 4h igen denna natt men lyckades ändå hålla mig vaken hela dagen. Vi hade en romantisk, mysig tid tillsammans; åkte runt på vattnet, fiskade lite etc, men mot natten gick det åt h-vete för mig. Jag drack alldeles för mycket (4-5 flaskor öl + 3-4 tequila shots?). Vid 22 var vi skitfulla och somnade, 2h senare vaknade jag och kunde inte somna om. Jag var bakfull. Officiellt första gången and it was not pleasant at all.


Jag gick ut och tog lite frisk nattluft och promenerade lite längs bryggan av båtar. Jag var påväg mot fastlandet, såg en dörr längre fram och insåg att jag inte hade nyckel att ta mig förbi, jag gick ändå fram och började rycka hysteriskt på handtaget för att jag var sur över att jag inte kunde komma förbi. Vände mig om och gick längst ut på bryggan och satte mig ensam i mörkret, tittade upp på natthimlen och började filosofiera om livet, som alla gör när de tittar upp på stjärnhimlen. Det gick inte så bra med tänkandet då himlen var så ful som hade få stjärnor. Men jag satt där ett tag ändå och lyssnade på det vackra ljudet av vattnet istället. Sedan gick man tillbaka till båten, satte mig vid "förarsätet" och tittade ut i tomma intet. Plötsligt ser jag every girl's biggest fear. Den var inte stor men med ficklampan från mobilen såg man alla de värsta detaljerna man inte ville se. En grå äcklig spindel. Phew, den var ändå utanför, flashade lampan på den flera gånger så den bländades. Gick och la mig igen och kunde somna om tills det blev ljust, thank God! Under hela natten mådde jag så illa och bad om vatten. Har aldrig uppskattat vatten så otroligt mycket som vid detta tillfälle. 


Lördag: Woke up at 7 am, ville dra hem, vi var lost, men fann en taxi och hamnade vid närmsta tågstation. Räddad.  The whole idea av denna trip blev inte som planerat men jag hade en vild tid ändå. Och nu sitter jag här vid datorn och borde probably sova mer. 


       

 

  Längs den här glesa vägen gick vi innan vi fann räddningen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soof - 14 april 2015 20:12

Än en gång har jag flyttat. Denna gång gick jag från Blogger till WordPress, endast p.g.a. att Bloggerappen suger bajs till frukost.   SAMMA NAMN, NY PLATTFORM. Alla inägg från Blogger har exporterats till WordPress, so no worries there.    S...

Av Soof - 10 november 2014 01:24


Som nämnt innan, flera inlägg tidigare så har jag bytt bloggplattform, och använder nu Blogspot. Adressen är ändrad till denna nu, klicka på länken:    !!! www.soofsofia.blogspot.se !!!     ...

Av Soof - 9 mars 2014 18:11

I HAVE SOMETHING TO TELL YAW ALL!    JAG BYTER/TESTAR EN NY BLOGGPLATTFORM OCH DET VERKAR SOM ATT JAG INTE KAN FLYTTA DENNA BLOGG?    Så... Tack bloggplatsen som fan för alla dessa år. Minst tre års dokumentation ligger här... Basically min g...

Av Soof - 7 mars 2014 13:34

Har ju laddat ner bloggplatsen-appen till iPoden and this is amazing! Nu kan jag blogga lite mer frekvent då det går betydligt snabbare än att sätta sig vid datorn, föra över bilder och därifrån börja blogga. Sitter och väntar i 30 min på att min...

Av Soof - 6 mars 2014 23:01

Jag är en mobilenthusiast. Och jag älskar min mobil. Älskar Xperia och Android. Och smart launcher, som jag anvönder. Är den bästa launchern jag mött på! Självklart har man varierat och haft andra men jag trodde aldrig jag skulle gå tillbaka till Sma...

Ovido - Quiz & Flashcards