Alla inlägg under november 2011

Av Soof - 12 november 2011 19:31

Ej samma skådisar som på bilden.

  

I torsdags så stack min svenskaklass och kollade på Fröken Julie, av August Strindberg på statsteatern. Den var ganska tråkig efter ett tag då man insåg att de aldrig skulle byta scenbakgrund, alltid ha det här huset. Så allt de gjorde var att babbla, babbla och babbla. 

__________________________


I fredags hade skolan denna "rytmuskonsert" där tre-fyra (?) kända trummisar kom till skolan för att perform:a. Jack Sully (Afrika), James Bradley Jr. (Los Angeles), Suranja Ghosh (Indien) och Mia- någotnågot (Sverige). De hade aldrig träffat varandra innan skolkonserten men ändå kunde de få fram den mest fantastiska musiken. Man ville upp och dansa, en fantastisk konsert. 


 



Suranja Ghosh


Enligt Mr. Glasser (musikläraren som presenterade showen) är hon den enda kvinnliga trummisen i världen som är bäst i den tekniken (eller vad det var..?) som hon kör.



Jack Sully  

   

Ser ut som min f.d hatade spanskalärare. Fantastisk trummis är han och har tydligen en egen kurs som han driver, hört från Sauman.



  James Bradley Jr.


Måste säga att han är min favorit för han kör på mina favorittrummor ("vanliga" trummor som i rockband). Samt att han var nog den mest välkända i världen bland alla andra trummisar. Har b. la spelat med Slash, haha, det enda jag kommer ihåg. Men sen finns han även på Google där han har en hemsida där det står info. om honom. Började spela trummor vid 3 år o.s.v Fantastiskt. Rolig är han också. 

__________________________________



Den 9:e november!!! Var det min och Ottos ettårsdag! Vi bestämde oss för att fira med det vi gjorde för ett år sedan, på vår första dejt. Det var att vi såg Paranormal Activity II, så romantiskt, så det här året såg vi på trean.


Have to say, den var faktiskt bra, första halvan. Men när Toby (demonen) rörde sönder hela flickornas rum så insåg jag att det roliga nu skulle ta slut. Innan var det bara småsaker som gjorde allting mystiskt och läskigt, (ingridiens för att skrämma mig) men när en massa saker hände samtidigt så blev det överdrivet och då blev jag sur. Nej, men jag tycker att filmen suger då.


På slutet hände FÖR MYCKET samtidigt, så sista halvan av filmen tycker jag inte alls om medan första är okej. Måste också säga att PA III är bäst hitills. Ettan och tvåan är inte ett dugg bra, blev ALDRIG skrämd, men trean fick adrenalinet att pumpa. 


Side note: 1. Hahaha, så kul! När alla satt spända av filmen (för att något skulle komma och skrämma) så kom plötsligt en kille in i salongen (förmodligene efter ett toabesök) så började halva salongen garva för att det kom så plötsligt, som om ett monster kom in.


2. Killen bakom mig tappade sina snacks för att han blev så skrämd. 


3. Tjejen bredvid mig höll för sina ögon. Jag skulle fota henne men såg att mobilkameran bara visade svart på skärmen för att det var för mörkt. Nej, jag är inte elak...




HAHAHAAH!!! Den som är en (YouTube) mychonny/yourchonny/chonnyday/chonnygames stalker vet vad jag menar med detta. "(Diarrhea) IT RUNS IN THE FAMILY" (som det står på bilden ovan). Man måste känna "Chonny" för att fatta humorn. (http://www.youtube.com/watch?v=f1gxsc8nuSg&feature=channel_video_title ca. 0:26). 

Av Soof - 7 november 2011 17:49


Hahaha, trots tutande och en fet beast som kommer så händer inget... Men när... händer,  då blir den livrädd!

Av Soof - 6 november 2011 14:28

       


Sisa dagen på höstlovet. Så deprimerande...
Har inte skrivit någonting på bloggen alls, som vanligt. Under lovet har jag i alla fall hängt med folk. Varit med Potto, gått runt i stan och chillat. I fredags träffade jag Arre-Barre och Diana och hade en ganska bråttom tjejkväll, blev ltie stressigt på slutet. Såg i alla fall en "helt okej"-film, "3 meter över himlen". Kul att få träffa de under lovet. :) Men nu är det tortyrdags när skolan börjar. Men det är bara ca. två månader kvar innan det är lov igen. Så håll ut!!! Vi är i november! December kommer snart!!! Sen är det vår igen. :) 

Av Soof - 2 november 2011 12:34

 

Haha, omg vad jag ser mongo ut här... And there we also have our first picture on the blog with Pottelinin!


"This ad will be in Metro ahead of Open House/Gymnasiemässa."



 

  

Från skolans hemsida.

IEG

Av Soof - 2 november 2011 12:09

 

Jag i rött, obviously.


"This will be the "official" school poster at Gymnasiemässan this year, along with the House shields and programmes."

Av Soof - 1 november 2011 14:56


Last time funkade inte videon pga upphovsrättsliga skäl, and now I found samma video som funkar... Hopefully.

Ovido - Quiz & Flashcards