Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Bullsitt essay

Av Soof - 23 november 2011 17:23

 

"Oh herrore ;)", drawn by me and Sauman på svenskalektionen.


I'm warning for this essay below. Det är en massa bulls*it om mina nuvarande tankar som jag måste uppdatera om, for my own sake. Allt kopplas till skolan. Skitkul. LÄS! Nej, jk - Don't. 


Alltså omg! Jag har inte skrivit något på jättelänge! Det beror på att jag inte har något liv. Jag har pretty much bara pluggatpluggatpluggat. Den här veckan har varit ännu ett helvete! But you know what? IT'S OVER BY NOW!!! Myeah, men jag hade fysik- och kemiprov i måndags, två prov, vilket inte är tillåtet, men lärarna var sjuka i huvudet. Sen skulle vi ha matteprov dagen efter, men eftersom jag var så grym så pratade jag med Pol om att flytta fram provet en dag, han gick med på det, klassen gick med på det och alla blev jätteglada och förslaget genomfördes. 


Det är inte dags att fira ännu, för fram till jullovet har jag fullt upp med skolsaker. Nästa vecka är det biologiprov, jag ska fan skaffa bästa möjliga betyg jag kan. Jag ska visa Schafer att jag är bättre än det han såg på förra provet, I'm gonna prove him wrong! 


Myeah, sen är det kemiprov (andra delen) vecka 49, satiren ska in och fish lab ska in. Ännu en stressig vecka... Vecka 50 är det nationella matte och typ något mer kanske. Har inte koll så långt. Fml. Längtar i alla fall till projektveckorna då man inte har några uppgifter alls. Nicolas pratade om att projektveckorna kommer bestå av grupper som åker till olika ställen och gör projektet där. Till Sthlm Univ. och något industriställe och researcha i skolan om någotnågot som är kopplat till de andra ställena. Klart man inte vill vara i den sista positionen och jobba i skolan, vill fan till Sthlm Univ. och jobba. 


Jag är fett optimistisk om nästa termin. Tre kurser är avklarade då: matte C, estet och biologi B. Så det blir lugnare, förhoppningsvis. 
Vad mycket skola jag snackar om, men detta är i alla fall vad som hänt den senaste tiden, fett tråkigt. No lifer. 

____________________


Under jullovet kommer jag vara ensam (bortsett från med Otto), ingen famili. Ska fan bli kul att uppleva hur det skulle vara att bo själv och ta han om mig själv. Bra upplevelse att sedan kunna se vad som skulle kunna förbättras till om (eventuella) två år. Vad händer om två år? Jo, jag är intresserad av att plugga på ett universitet i Skottland, så jag får ta hand om mig själv i minst ett år då. In a foreign land. Blabla, hoppas jag kan komma in med de betygen jag får... Är intresserad av entrepenörskap, men jag är inte fullt säker på det. Ska prata med syon imorgon och få en fördjupning i ämnet. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soof - 14 april 2015 20:12

Än en gång har jag flyttat. Denna gång gick jag från Blogger till WordPress, endast p.g.a. att Bloggerappen suger bajs till frukost.   SAMMA NAMN, NY PLATTFORM. Alla inägg från Blogger har exporterats till WordPress, so no worries there.    S...

Av Soof - 10 november 2014 01:24


Som nämnt innan, flera inlägg tidigare så har jag bytt bloggplattform, och använder nu Blogspot. Adressen är ändrad till denna nu, klicka på länken:    !!! www.soofsofia.blogspot.se !!!     ...

Av Soof - 9 mars 2014 18:11

I HAVE SOMETHING TO TELL YAW ALL!    JAG BYTER/TESTAR EN NY BLOGGPLATTFORM OCH DET VERKAR SOM ATT JAG INTE KAN FLYTTA DENNA BLOGG?    Så... Tack bloggplatsen som fan för alla dessa år. Minst tre års dokumentation ligger här... Basically min g...

Av Soof - 7 mars 2014 13:34

Har ju laddat ner bloggplatsen-appen till iPoden and this is amazing! Nu kan jag blogga lite mer frekvent då det går betydligt snabbare än att sätta sig vid datorn, föra över bilder och därifrån börja blogga. Sitter och väntar i 30 min på att min...

Av Soof - 6 mars 2014 23:01

Jag är en mobilenthusiast. Och jag älskar min mobil. Älskar Xperia och Android. Och smart launcher, som jag anvönder. Är den bästa launchern jag mött på! Självklart har man varierat och haft andra men jag trodde aldrig jag skulle gå tillbaka till Sma...

Ovido - Quiz & Flashcards