Direktlänk till inlägg 5 augusti 2011

Paris: Dag 2: DISNEY LAND

Av Soof - 5 augusti 2011 21:48

Det var inte beräknat att vi skulle till Disney Land igår, men så blev det. Jag hade tänkt vänta några dagar att åka dit men vissa saker ändrade planen.


   

Disney Castle


Fantastiskt ställe. Obviously. Det är en helt ny värld man hamnar i. Det finns inget som verkar "tillhöra" den yttre världen. Varenda möbel och indredning i t. ex restaurangerna är från en annan värld. Min favoritvärld är nog Frontier Land. Där är det vilda västern-tema. Jag gillar det mest för att jag älskar vilda västern på den tiden. Alla hus och dess innehåll och alla redskap och allllt som finns där är såå fantastiska. Självklar är allt annat också skitfint men jag är mest fascinerad av Frontier Land för att det är verklighetbaserat + att det är från USA. 


Jag trodde att det skulle finnas jättemycket attraktioner men det fanns det inte på den här parken (Disney Land). Ehe... Men en älskar ju alla med ett stort hjärta...SPACE MOUNTAIN!!! Som allra mest så åkte vi den två gånger i rad... MOT min vilja så klart! Jag åkte med Potto och min kusin men de ville inte mer. Men okej, man får ont i huvudet efter en åktur så efter två så mår man ganska illa. Men jag har djurat attraktioner förut och kan göra det igen. Seriöst, Space Mountain är helt jäkla fantastiskt! Jag älskar det! Efter åkturerna skrek jag och hoppade alltid "EN GÅNG TILL! EN GÅNG TILL!", but no... Ingen ville åka igen, trots att köerna var grymt korta... 25 min väntan är skitlite, well, det är inte ens 25 min, lite mindre. 


   Space Mountain 


Väntetiderna är en ren mardröm, 80 min, 60 min, 45 min, 30 min, 25 min, 15 min. Max 45 minuter skulle det stå på skyltarna för att vi skulle ställa oss i kö till en attraktion. Det är ofc inte alltid 45 min, lite mindre kanske. Hur överlevde vi? Jo, kön rörde hela tiden på sig ofc, man står inte på ett enda ställe hela tiden, ingen skulle orka det, spec. jag. Aja, vi körde Space Mountain mest i hela parken. Den är så gryyym!!! Man åker i total mörker och ser bara planeter och små ljus som är stjärnor + en massa ljudeffekter och en massa glada skrik. Flera twister och loops hit och dit, gosh, I'm in love. 


Vi stannade hela dagen till stängdags. HAHA, varför? Paraden ofc!!! Jättemycket folk samlas på kvällen innan stängdags (ca. kl. 23 stänger det) för att se den fantastiska paraden då alla disneyfigurer kommer ut och står på sina färglysande vagnar och hälsar på en. Sååå fint! 


Jag storshoppade ihjäl en massa pengar i en enda affär i Frontier Land. Det mesta är saker från Nightmare Before Christmas, bara för att det är mest emo. (!) (A) 


Oh well, hela stället är magiskt och fantastiskt. På slutet fick jag en Mimmi-ballong med helium i som jag sög upp morgonen efter (idag) för att få en hamsterröst. Jag kanske lägger upp videon jag filmade här. Kanske. 


Trodde att det var farväl för den här gången med Disney Land. Men nej då, om några dagar åker jag och Potto tillbaka, men denna gång till Disney Studios, den andra parken.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soof - 14 april 2015 20:12

Än en gång har jag flyttat. Denna gång gick jag från Blogger till WordPress, endast p.g.a. att Bloggerappen suger bajs till frukost.   SAMMA NAMN, NY PLATTFORM. Alla inägg från Blogger har exporterats till WordPress, so no worries there.    S...

Av Soof - 10 november 2014 01:24


Som nämnt innan, flera inlägg tidigare så har jag bytt bloggplattform, och använder nu Blogspot. Adressen är ändrad till denna nu, klicka på länken:    !!! www.soofsofia.blogspot.se !!!     ...

Av Soof - 9 mars 2014 18:11

I HAVE SOMETHING TO TELL YAW ALL!    JAG BYTER/TESTAR EN NY BLOGGPLATTFORM OCH DET VERKAR SOM ATT JAG INTE KAN FLYTTA DENNA BLOGG?    Så... Tack bloggplatsen som fan för alla dessa år. Minst tre års dokumentation ligger här... Basically min g...

Av Soof - 7 mars 2014 13:34

Har ju laddat ner bloggplatsen-appen till iPoden and this is amazing! Nu kan jag blogga lite mer frekvent då det går betydligt snabbare än att sätta sig vid datorn, föra över bilder och därifrån börja blogga. Sitter och väntar i 30 min på att min...

Av Soof - 6 mars 2014 23:01

Jag är en mobilenthusiast. Och jag älskar min mobil. Älskar Xperia och Android. Och smart launcher, som jag anvönder. Är den bästa launchern jag mött på! Självklart har man varierat och haft andra men jag trodde aldrig jag skulle gå tillbaka till Sma...

Ovido - Quiz & Flashcards